Fødebag - klær til mor

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Hva pakker du av klær til deg selv?
Noe annet smart det er greit å ha med seg til seg selv (ikke spiselig)
 
På lista mi har jeg 4 store truser, 3 joggebukser/kosebukser, en vanlig bukse til hjemreisen, 2 cardigans, 3-4 ammebh, 3-4 ammetopper, sokker, slippers til dusjen, tøfler, ammeinnlegg, ett stort håndkle, toalettsaker, hårføner, mobillader og kamera/lader :rolleyes:

Er førstegangs så aaner ikke hvor mye jeg egentlig trenger, og det er vel ikke så lett å forutse hvor lenge man blir på sykehuset heller. Men satser på jeg har fått med meg det viktigste :happy:
 
Vide og løse bukser, noen singletter, amme bher, ett par løse gensere, pysj (i tilfelle jeg må dele rom) sokker, shampoo, toalettsaker og noen truser som er romslige og har bred strikk
 
Tror jeg har pakket cirka det samme som Pukka :) Et av sokkeparene er tykke, for det har jeg skjønt kan være greit, feks under fødsel. Og så fikk jeg tips av jordmor om å bruke tøfler/sandaler til daglig bruk på sykehuset som helst kan kastes etter bruk for å forhindre å ta med seg sykehusbakterier hjem. Jeg vet ikke om det er litt vel overdrevent, men jeg har noen sandaler som skal byttes ut uansett, så jeg tar med dem [emoji14]
 
Jeg har pakket to ammetopper, et par amme bh er, to kosebukser, to romslige gode topper, en god gravid college genser, t skjorte til å sove i, det mest behagelige undertøyet jeg har, ullsokker og vanlige sokker. Tror det var det viktigste [emoji4]
 
Toalettpapir. Ikke glem toalettpapir... Enn å sette inn sandpapir til oss stakkare som nettopp har presset ut en vannmelon :eek: Vet det er de som sverger til dusj og hårføner. Syns det høres litt stress ut, hadde ikke behov for det i det hele tatt. Men mykt nok toalettpapir derimot...
 
Kommer til å ha med den deilige haremsbuksa som er perfekt for bleierumpa ;) Cardigan, singlet, ammebh, nettingtruser og Crocs er det jeg kommer til å pakke til meg. Sist holdt jeg på å koke så orket ikke å ha på annet enn åpen sykehusskjorte som kanskje, bare kanskje ble lukket når diverse helsepersonell kom innom [emoji12] Kommer i tillegg til å ha med ammeinnlegg, purelan og mentholatum lypsyl. :) Angående dopapir kunne det vært lagd av skyer og jeg hadde allikevel ikke brukt det. De hadde hånddusj ved toalettet på sykehuset som ble flittig brukt. Brukte ofte dusjen etter jeg kom hjem også :)
 
Toalettpapir. Ikke glem toalettpapir... Enn å sette inn sandpapir til oss stakkare som nettopp har presset ut en vannmelon :eek: Vet det er de som sverger til dusj og hårføner. Syns det høres litt stress ut, hadde ikke behov for det i det hele tatt. Men mykt nok toalettpapir derimot...

Godt tips!!
 
Til meg:
- Pysjamas
- Morgenkåpe og slippers
- Ca 3 store truser (men vurderer å kjøpe og ta med noen enda større, hihi)
- En lang cardigan
- Toalettsaker

Skal ta med, men må kjøpe først:
- Enda en lang cardigan
- Nettingtruser
- To ammetopper
- Amme-BH (må hentes på postkontoret :p)
- En løs harembukse
 
Har ikke pakket enda, men netthandlet på Cubus i går og fikk kjøpt de gode buksene, samt en del basic-plagg (singleter og langermede) og et par boksere. Så når det kommer i posten, så skal jeg nok begynne å pakke for fullt[emoji4]
 
Her blir det dette:
1 eller 2 kosebukser
1 lang cardigan
1 flagrende topp som skjuler deigmagen
2 ammevennlige singleter
1 amme-bh
2-3 behagelige truser
3 par sokker
Slippers

Sist gang bodde jeg i sykehusskjorta frem til hjemreise :p
Tar også hensyn til at jeg mest sannsynlig kommer til sykehuset med cardigan, amme-bh og kosebukse som antakelig kan brukes i etterkant så lenge jeg ikke griser til med fostervann før jeg får fødestue
Tenker å legge en haug med klær hjemme som pappaen kan ta med seg hvis oppholdet blir lengre enn beregnet. Så slipper vi at han kommer med klær som ikke passer eller den trangeste trusa jeg eier :p
 
Ikke pakket ennå, men tipper det blir noe ala:
1 kosebukse (reiser nok inn i én, så da har jeg 2)
2 ammesingleter
1 cardigan
1 ammebh
Ett par ammeinnlegg i bambus
2 par sokker
Tøfler?
2 truser, men satser på nettingtrusene fra føden.

Reiser sikkert hjem etter en dag eller maks to hvis alt går greit, så orker ikke å ha med mye.
 
Har ikke pakket enda, men netthandlet på Cubus i går og fikk kjøpt de gode buksene, samt en del basic-plagg (singleter og langermede) og et par boksere. Så når det kommer i posten, så skal jeg nok begynne å pakke for fullt[emoji4]

Har også handlet bukser og singleter på Cubus. Klærne var så myke og behagelige :)
 
Her blir det dette:
1 eller 2 kosebukser
1 lang cardigan
1 flagrende topp som skjuler deigmagen
2 ammevennlige singleter
1 amme-bh
2-3 behagelige truser
3 par sokker
Slippers

Sist gang bodde jeg i sykehusskjorta frem til hjemreise :p
Tar også hensyn til at jeg mest sannsynlig kommer til sykehuset med cardigan, amme-bh og kosebukse som antakelig kan brukes i etterkant så lenge jeg ikke griser til med fostervann før jeg får fødestue
Tenker å legge en haug med klær hjemme som pappaen kan ta med seg hvis oppholdet blir lengre enn beregnet. Så slipper vi at han kommer med klær som ikke passer eller den trangeste trusa jeg eier :p
Det var veldig lurt, å legge frem ekstra klær i tilfelle pappaen må hente. Kjipt om han kommer med tights og stramme gensere liksom :p
 
På barsel brukte jeg
- 1 kosebukse
- 1 ammebh
- sykehusets truser [emoji173]
- crocks
- 1 ammetopp
- 1 cardigan

Best av alt er de blå sykehustrøyene og trusene med din egen slækkebukse om man ikke dauer av varme da ;) Man trenger veldig få bukser og bh-er altså [emoji12]

Viktigst av alt er mat! Sykehuset har rare tider for måltider, og det er ofte man er sulten på andre tidspunkt enn når de serverer brød :)
 
Nå er klærne til sykehusbagen klare. Her blir det:
- 2 løse bukser, en litt tjukk, en litt tynn
- ammebh og ammetopper
- en ulltrøye eller to
- 2 cardigans, en i ullmix, en tynn
- nettingtruser (satser på å bruke disse hele veien hjem)
- varme ullsokker og tynne sokker i tilfelle for varm/kald på føttene
- crocs til gangvandring og dusjing.

Jeg brukte bare sykehusskjortene sist, men håper på å føle meg så fresh at jeg er klar for egne klær :)
 
Toalettpapir. Ikke glem toalettpapir... Enn å sette inn sandpapir til oss stakkare som nettopp har presset ut en vannmelon :eek: Vet det er de som sverger til dusj og hårføner. Syns det høres litt stress ut, hadde ikke behov for det i det hele tatt. Men mykt nok toalettpapir derimot...

Jeg foretrakk heller det stivere papiret. Dusjet meg ren og klappet meg tørr. Hadde med meg mykt toalettpapir i fødebagen men det loet når jeg skulle klappe meg tørr!
 
Har pakka:
To slummebukser som skjuler bleierumpa
Tre romslige truser
Tre ammesingleter
Cardigan
Sokker
Sandaler
Mobillader
Kamera og lader
Toalettsaker

Har lagt fram til babyen som pappan skal ta med:
Bilstol med bilstolpose
Pysj
Et par bodyer
Et par strømpebukser
Sokker
Lue
Hentesett
Babynest
 
Back
Topp