Fødebag - innspill?

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg har laget meg en pakkeliste for fødebaggen. Jeg er førstegangs, noen som har noen innspill? :)
(Vi reiser et par timer for å komme til sykehuset, så jeg vil heller ha med for mye enn for lite :) )

Min:
Helsekort
Slippers
Ammeinnlegg
Ammebh
Ammesinglett
Joggebukse
Lang cardigen
Undertøy + sokker
Toalettsaker
Mobillader
Fuktighetskrem
Brystvortekrem
Lepomade
Tykke sokker
Drikkeflaske
Snacks
Nattbind
Magebelte
Mykt tolattpapir
Mammatruser/ låne mannens boxer?
Ammepute

Baby:
Hentesett
Bilstol
Bilstolpose
Lue
Babyteppe
Gulpekluter
Body + strømpebukse × 2

Mannen:
Klesskift
Mobillader
Tolattsaker

Du kan kjøpe sånne tena truser (sykehus truser) på apoteke. Ikke så sexy, men utrolig greie å ha i de første dagene etterpå.
Jeg vill også kjøpt inn de der gigantiske bindene; min fødsel startet med vann avgang og skal låve deg at nattbind ikke holdt lenge, i tillegg syns jeg det var veldig greit å ha slike i noen dager etter fødselen og sykepleierene ble litt irriterte og beskymret siden jeg kom å spurte etter nye hele tiden xD
Fødebrev vis du vil ha det.
Vis du har kamera ville jeg tatt med det :-)

Ellers ser det ut som du har det nødvendige :-D

Ammepute har de ofte på sykehuset, dette kan du jo forhøre deg med sykehuse om.. For den tar jo litt plass.
Kamera ja, hvis du har og tenker å bruke det.
Små bomullsluer til den lille.

Du kan kjøpe sånne tena truser (sykehus truser) på apoteke. Ikke så sexy, men utrolig greie å ha i de første dagene etterpå.
Jeg vill også kjøpt inn de der gigantiske bindene; min fødsel startet med vann avgang og skal låve deg at nattbind ikke holdt lenge, i tillegg syns jeg det var veldig greit å ha slike i noen dager etter fødselen og sykepleierene ble litt irriterte og beskymret siden jeg kom å spurte etter nye hele tiden xD
Fødebrev vis du vil ha det.
Vis du har kamera ville jeg tatt med det :)

Ellers ser det ut som du har det nødvendige :-D
Da blir det truser og bind fra apoteket, takk for tipset :D

Ammepute har de ofte på sykehuset, dette kan du jo forhøre deg med sykehuse om.. For den tar jo litt plass.
Kamera ja, hvis du har og tenker å bruke det.
Små bomullsluer til den lille.
Jeg har kjøpt meg bbhugme, så jeg har veldig lyst til å begynne å bruke den med en gang. Og om det ikke blir nødvendig så blir den bare liggende i bilen :)

Ser på flere slike fødevideoer at jordmor ofte har på babyen bomullslue ganske umiddelbart etter fødsel. Kanskje greit å ha med flere :)

Min første fikk ei tykk strikkalue rett etter fødselen.. Den ble litt varm å ha på hele tiden, så jeg hadde bomullsluer for å kunne skifte med:)

Jeg har kjøpt meg bbhugme, så jeg har veldig lyst til å begynne å bruke den med en gang. Og om det ikke blir nødvendig så blir den bare liggende i bilen :)

Ser på flere slike fødevideoer at jordmor ofte har på babyen bomullslue ganske umiddelbart etter fødsel. Kanskje greit å ha med flere :)
Bare et lite innspill i forhold til ammepute. Kommer til å la min bb være hjemme. Personlig tenker jeg at alt som har vært med på sykehuset skal gjennom en grundig vask når det kommer hjem. Den er stor og kommer fort ned i gulv ol. Tenker derfor at den kan være ren og pen når jeg kommer hjem :p

Bare et lite innspill i forhold til ammepute. Kommer til å la min bb være hjemme. Personlig tenker jeg at alt som har vært med på sykehuset skal gjennom en grundig vask når det kommer hjem. Den er stor og kommer fort ned i gulv ol. Tenker derfor at den kan være ren og pen når jeg kommer hjem :p

Jeg tar med min for å sove med/klenge på underveis. Tenker at når jeg har vært avhengig av den for å sove et halvt år allerede, så skal jeg jammen ha den når jeg skal gjennom den vondeste dagen i mitt liv! ;)

Trekket vaskes jo lett, kanskje litt værre med puta, men det skal også gå.

Kjære jenter hva slags klær til babyen tar dere med? :) jeg lurer på om det er best å ta med seg noe ullplagg? :) og hva slags klær skal dere bruke for hjemkomst? :) jakker eller bilsetepose? Jeg er usikker selv:)

Kjære jenter hva slags klær til babyen tar dere med? :) jeg lurer på om det er best å ta med seg noe ullplagg? :) og hva slags klær skal dere bruke for hjemkomst? :) jakker eller bilsetepose? Jeg er usikker selv:)
Ullbody og bukse. Bilstolposer. Jeg har ikke planer om å bruke ytterjakke til så små :)

Tenker det kommer litt an på når jeg føder ;) i september kan det fortsatt være varmt, det var det når storebror ble født og da hadde bilstolpose blitt altfor varmt. Men går jeg over tiden og det blir midten av oktober blir det kanskje ull og pose :)
Vi bor bare 10 min unna sykehuset, så sender evt mannen hjem for og hente ting

Sniker fra september :)

Jeg tar med meg bæresjal! For de som liker denslags. Spent på om jeg får til sjalet nå ;)

Rikelig med toalett saker har jeg blitt tipset om siden det på sykehuset er ganske dårlig utvalg men dette regnes vel inn som toalett saker:p

Jeg har ikke begynt å pakke min enda jeg, er midt i flytting men tenker at i løpet av de neste to ukene skal jeg ha den klar:p , har termin 12 oktober så er enda litt tidlig, men greit å ha den på plass:)

Jeg lar også min bb være hjemme! Tror den fort kan bli litt stor å ha på sykehuset.

Skal ha hjemmestrikket ullsett til nurket til hjemreise, og et godt hjemmestrikket ullteppe til å ha i bilen :)

Jeg pakker nok ned både bomullsklær og ullklær i fødebagen, så ser jeg an hvor kalt det er tenker jeg :)
Hvis det er litt kjølig blir det nok en varmere ulldress utenpå til hjemreise (type lillelam eller nøstebarn) og et pledd oppå i bilen. Men har ikke så lang vei hjem heller da :)

Back
Topp