Fødebag -- hva er det du ikke hadde behov for?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
En snikleser fra Mai-gruppen :)
Lurer på hva dere hadde pakket i fødebagen og ikke fikk bruk for? Min liste er for lang, så håper på tips om hva som ikke er nødvendig å ha med.

Vi hadde igrunn ikke bruk for mer enn ammebh, ammetopp og klær til den lille. selvfølgelig kamera. er greit med toalett saker :) jeg fødte på natten stod opp 9 var på legekontroll og deretter dro rett hjem. vi hadde jordmor hjem. hvis dette er et tilbud hvor du bor, ville jeg anbefale det. på sykehuset så er det begrenset hvor mye hjelp du får. du må selv ringe i snor og de skal hjelpe alle. vanskelig å sove og finne ro. du får gjerne ikke ha med barnefar. jordmor hjem får du deres fulle oppmerksomhet når de er hjemme hos deg. de måler og veier hjemme, tar blodprøve. kan veilede iforhold til amming og generelt hjelpe deg med det du skulle ønske å vite.

Hadde kun med klær, tøfler og toalettsaker, følte ikke at jeg manglet noe bortsett fra frukt som mannen tok med :) ble så sulten da jeg ammet og veldig godt å ha noe lettvint å spise på natta :p

Brukte morgenkåpa jeg hadde med meg da jeg var på barsel, Deilig å smette rundt seg [emoji4] Fikk ikke bruk for iPad med serier eller bok.

Fy pokker.. Med 1 styrtfødsel fra før av burde jeg virkelig ha kjøpt inn en ekstra tannbørste, tannkrem og hårbørste - dette rakk jeg jo selvfølgelig ikke å ta med!

Fikk ikke brukt nettbrett og en del av klærne jeg pakket med, men glemte å pakke hårbørste [emoji15]

Fikk ikke bruk for alle bodyene jeg hadde med til den lille, hadde endel på sykehuset :)

Jeg fikk nesten ikke brukt noen av klærne jeg hadde tatt med til meg selv. Lå på barselavdeling og de to første dagene fikk jeg ikke gå på do engang uten følge, så da orket jeg ikke ta på meg noe særlig med klær heller. Hadde bare på sykehusskjorte og truse når jeg lå i sengen. Dyna forble på når vi fikk besøk, men det ble ikke så mye av det heller. Her gikk klærne først på dagen før hjemreise. Ellers brukte jeg det jeg hadde med meg.

Mest ubrukelige jeg hadde med var hekletøyet mitt. Har ikke heklet så mye som en maske. Null energi til det.

Mye jeg ikke fikk bruk for! Brukte sykehustrøye og nettingtruse selv, og sykehusets bodyer, bleier og utstyr til baby.
Du trenger bh(er), sokker, én bukse og genser til deg selv, slippers, toalettsaker (husk shampoo), drikkeflaske og mobillader.
Pluss hjemreiseantrekk til deg og baby.

Fikk egentlig bruk for alt. Vi fikk familierom og hadde noen flotte dager på KK. Veldig glad for crocsene, hadde ikke morgenkåpe (ikke hatt behov for heller). Hadde heller ikke hatt behov for bok/nettbrett++ da jeg var oppslukt i den lille og meg selv;)

Var ikke mye man "trengte" for å si det sånn.

- Egne "comfy" klær og toalettsaker var godt å ha.
- Slippers var godt å ha og klær og toalettsaker til samboer også selvfølgelig da han delte rom med meg.
- Mobil, mobillader, kamera og lader til kamera måtte vi ha.

Klær til vesla trengte jeg ikke annet enn dagen hun skulle hjem. Var så varmt at jeg hadde henne bare i bleie med teppe rundt mens vi var der. :dummy1:

Nettbrett/bok/skrivesaker rakk jeg aldri å se på engang... nok å underholde meg med den lille fantastiske jenta som skulle ha all verdens oppmerksomhet. :happy:

Eneste jeg kunne ønske vi hadde tatt med som vi ikke hadde var ekstra mat og snacks til samboer... han holdt på å gå på veggen av å måtte frem og tilbake til kantinaen da maten på barsel bare var til meg... og greit mye penger gikk det med og. :p

Jeg er glad jeg tok med en stor morgenkåpe. Den brukte jeg når jeg skulle opp og skifte på baby om natta (på eget stellerom i gangen). Mannen min brukte den når han måtte opp og bysse og trille baby i gangen om natta så jeg skulle få sove litt. Ellers hadde jeg med for mye klær til meg selv. Brukte mye sykehusskjorta når vi bare var inne på familierommet. Veldig grei å kneppe opp og amme med, og man får mye hudkontakt. Brukte ikke strikketøyet og boka mi. Leste heller litt i spedbarnsboka og BAM-bladet som vi fikk på barsel. NB: Det er ofte ganske varmt inne på barsel, og jeg hadde tatt med for tjukke sokker. Måtte be noen som kom på besøk om å ta med tynne ankelsokker til meg. Så ullsokkene jeg hadde pakket med lå ubrukte.

Jeg er glad jeg tok med en stor morgenkåpe. Den brukte jeg når jeg skulle opp og skifte på baby om natta (på eget stellerom i gangen). Mannen min brukte den når han måtte opp og bysse og trille baby i gangen om natta så jeg skulle få sove litt. Ellers hadde jeg med for mye klær til meg selv. Brukte mye sykehusskjorta når vi bare var inne på familierommet. Veldig grei å kneppe opp og amme med, og man får mye hudkontakt. Brukte ikke strikketøyet og boka mi. Leste heller litt i spedbarnsboka og BAM-bladet som vi fikk på barsel. NB: Det er ofte ganske varmt inne på barsel, og jeg hadde tatt med for tjukke sokker. Måtte be noen som kom på besøk om å ta med tynne ankelsokker til meg. Så ullsokkene jeg hadde pakket med lå ubrukte.

Var jo helt grusomt dårlig luft på barsel! Trodde jeg skulle få fnatt!

Ullsokker fikk jeg definitivt ikke bruk for!!! Jeg svettet som en gris på beina, akkurat som om alt vannet i kroppen rant ut nederst. Føttene var konstant våte og ullsokker hadde vært et mareritt [emoji50]

Hadde ikke bruk for alle trusene jeg tok med, synes de på sykehuset var best for de giga-svære bindene :P hadde vertfall ikke bruk for alt jeg tok med til lille jenta mi! Klær og bleier ble ikke brukt! Brukte kun det jeg fikk på sykehuset(foruten hentesettet hun skulle reise hjem med da)!
Nettbrettet ble heller ikke brukt :P

Brukte nesten ingenting av det jeg hadde med. Bortsett fra toalettsaker og det jeg hadde på den dagen jeg skulle hjem var det eneste jeg brukte av egne klær en joggebukse, sokker og slippers. Mobil og lader var også i bruk. Til babyen brukte jeg kun hentesettet den dagen vi skulle hjem. Jeg visste det kom til å bli slik men pakket likevel full bag :p

Babyklær, brukte det de hadde på sykehuset + alt godteriet jeg hadde kjøpt inn :p

Back
Topp