fødebag☺☺☺

nat

önsker nr 3<3
Noen som har begynt å pakke?hvilken uke tenker dere å pakke i.?hva tar dere med tilbaby?og til dere?

Jeg har pakket ned det meste til babyen å litt toalettsaker til meg selv. Skal begynne å pakke ned ting til meg selv når permisjonstiden begynner (8mars) og handle inn litt snacks til å ha under fødselen ;-) Synes det er greit å ha bagen klar siden man vet aldri når baby vil ut :o Vi bor ca 2 timer unna St.Olavs så greit å være forberedt :-)

35+2 og den er nesten ferdigpakket. Tenkte å hive oppi noe snacks og slikt i tilfelle, og så må jeg få formatert kameraet slik at jeg har god plass til bilder :-) ellers er vell egentlig alt klart

Skal dere ha egne klær til babyen eller sykehus klær?hvor mye klær tar dere med til babyen?

Nesten ferdig :) bare snacks igjen. Kamera er formatert i dag.. :D
Er i uke 35, og hvis det ikke skjer av seg selv i løpet av de neste 3 ukene blir jeg satt igang..
Til meg: 2 bukser, 3 topper, undertøy til noen dager, morgenkåpe, nattøy, innesko, lesestoff, toalettsaker, kamera, dagbok, iPad.
Babyene: 3 body hver, strømpebukser, bukser, gensere, smokker, kosekluter,
hentesett tar mamma med på sykehuset...

Skal dere ha egne klær til babyen eller sykehus klær?hvor mye klær tar dere med til babyen?
Vi ska ha med egne klær til babyen :-) Har pakket ned 4 bodyer og en body i ull, 2 ull strømpebukser og 3 bukser med føtter, 2 nattiser, 3 par sokker i ull å bomull å 2 luer :-) greit å ha litt å skifte med hvis man blir noen dager på sykehuset :-)

Pakket for noen uker siden, var i uke 30 da. Pakket til meg og stelleveska til babyen. Mannen får pakke sine egne ting :)

Har lagt ut en detaljert liste over hva jeg har pakket inne på skjult.

Generelt har jeg pakket toalettsaker, ammertopper, amme bh, skift og crocs.

Til babyen har jeg pakket med meg pledd, en varm heldress, noen bodyer og strømpebukser. Hentesett - en bilstolpose med skjerf, lue og votter :)

Har prøvd å pakke i fleire veker, men blir ikkje ferdig! Fødte på denne dagen sist gang, så burde vere ferdig!

36+5 så den er ferdig pakket :) bare toalett saker og små ting som må pakkes ned når d skjer... Comfy klær til meg og litt klær til babysen... Liker ikke sykehus klærne så:p

Fødebagen er så og si klar, og jeg er 35+5 i dag. Pakket den for litt siden, siden storesøster kom fire uker før tiden. Har pakket singleter, tights, joggebukse, cardigan, genser, amme-bher, truser, sokker, slippers, ammeinnlegg. Har også pakket toalettsaker (shampo, balsam, børste, tannbørste, tannkrem). Skal legge i telefonlader, drikke, litt sminke og helsekort når det hele er i gang :) Hadde med kamera forrige gang, men endte opp med å kun bruke telefonen, så dropper det denne gang. Til babyen har jeg pakket noen sett bestående av body, strømpebukse og bukse, noen gulpekluter, et teppe, hentesett og noen tynne luer til å ha på inne. Har pakket i både størrelse 50 og 56, sist hadde vi tatt med altfor store klær. Har også lagt med et skift til far, sokker, t-skjorte og boxer.

Nå har jeg også pakket en bag til storesøster, med noen skift til eventuell overnatting :) Godt å vite at dette står klart da alt setter i gang og hun eventuelt skal leveres et sted.

Ej he laga mi ultimate "sykehusbagen" -liste :)
Klar?? Hehe :p off

"Sjukehusbagen"<3

Helsekort for gravide

Blodtypepapirer

Bilsete

Innesko/tøfler

Mobil og lader

Hårføner

Kamera

Store, behagelige bomullstruser

Amme-bh-er eller ammetopper

Ammeinnlegg

Morgenkåpe

Klede til mamma: 2 behagelige antrekk å nåke litt finare å reise heimatte i. Omslagskjole?

Klær til babyen: Det meste i ull! bodyer, strømpebukser, pysjamaser, lue og sokker. Klorevotta. Fine klede å reise heimatte i - Kan eventuelt kjøpast etter fødselen av pappa.

Gulpekluta?

Babyteppe

Mat/snacks/drikke: kjeks, banan, vaniljeyoughurt(+ei blande me sukringold og havregryn i stripspose), solo. Drikkeflaske til vatn!

Toalettsaker: sjampo, balsam, såpe, ansiktsolje, tannbørste, tannkrem, deodorant, lypsyl, brystvortekrem, hårstrikk, hårbørste, sminke. Vaskekluta og en hånduk.

Bleier

Kontanta

Musikk/underholding

Blad

Nattbind

Høytaleren me ladder

Dopapir (mjuukt!)

Skrik ut om dokke ser nåke so mangla :D !!!

Nei, jeg har ikke pakket enda. Tror jeg begynner på tirsdag. Første dag med permisjon!

Jeg begynte igår [emoji14] Er 34 uker på vei :) Mannen syns det var på høy tid, vi har allerede vært en tur innom føden og jeg måtte overnatte der på overvåking. Så da er jeg igang :)

Sniker:) Mitt hotteste tips til fødebagen er sportsgel. Jeg ble så sliten under fødselen og følte jeg ikke hadde mer krefter. Klarte ikke å spise noe, men tok en munnfull med sportsgel (sånn som folk bruker under harde treningsøkter eller konkurranser). Den gjorde underverker! Anbefales på det sterkeste!
Ellers erfarte vi at det var lurt av far å ta på skjorte, så ble det lettere å ha babien på brystet uten å måtte vrenge av seg helt:)

Ørepropper er pakket. Sist i 2014 var det et bråk fra babysengen ved siden av i to dager i strekk.

Alt er klappet og klart her.

Ørepropper er pakket. Sist i 2014 var det et bråk fra babysengen ved siden av i to dager i strekk.

Alt er klappet og klart her.
Hm, godt tips. Jeg har klart å ødelegge hodetelefon-inngangen på min telefon, så kansje jeg må sørge for å ordne det før termin..

Back
Topp