Fødeavdelingen Ullevål. Erfaringer?

Tonjeponje

Betatt av forumet
Julibarna2014
Er det noen av dere som har født på Ullevål før? Hva er erfaringene deres?

Da jeg skulle søke om fødeplass ble det egentlig etter legens anbefaling. Siden Ullevål hadde litt historikk på meg, mente hun at det var like greit å føde der også. Hadde egentlig tenkt ABC-klinikken, men ble anbefalt den vanlige fødeavdelingen som førstegangs. Og det er jo sikkert greit det, just in case. Men nå som alt dette her begynner å synke inn, lurer jeg på om jeg kanskje skulle brukt litt mere tid på å gjøre meg mere kjent med tilbudene her i Oslo. :p

Flere av dere juli-damer som skal føde på Ullevål?
 
Hører til Oslo, men skal på ahus. Fødte der sist. Så vil det igjen nå:)
 
Jeg har født på Ullevål og var kjempefornøyd med oppfølgingen jeg fikk der. Det er jo en travel avdeling, men de er veldig erfarne de som jobber der og dersom noe akutt skulle skje så vet de hva de holder på med (det fikk hvertfall vi erfare). Jeg har hørt mye bra om ABC, men jeg kommer til å føde på samme avdeling igjen :)
 
Jeg skal føde på vanlig avdeling på Ullevål:) Da har vi ganske kort vei, pluss at jeg liker at de har barselhotell hvor barnefaren får være med oss!
 
Jeg har født på Ullevål og var kjempefornøyd med oppfølgingen jeg fikk der. Det er jo en travel avdeling, men de er veldig erfarne de som jobber der og dersom noe akutt skulle skje så vet de hva de holder på med (det fikk hvertfall vi erfare). Jeg har hørt mye bra om ABC, men jeg kommer til å føde på samme avdeling igjen :)

Det er jo veldig godt å vite at man er i trygge hender:) Var de gode på oppfølging og sånn selv om det var travelt eller blir man forlatt veldig til seg selv? Nå vet jo ikke jeg så mye om hvordan dette egentlig er i praksis på noen fødeavdelinger eller hva som er normalt, jeg bare tenker at det virker mer betryggende om man får god oppfølging som førstegangsfødende ihvertfall. He he, er så nervøs atte hjælp :)

Jeg skal føde på vanlig avdeling på Ullevål:) Da har vi ganske kort vei, pluss at jeg liker at de har barselhotell hvor barnefaren får være med oss!

Ja, jeg har også den fordelen at det er kort vei :) Barselhotellet høres veldig bra ut, og det er jo et stort pluss at barnefar også får være der. :)
 
Jeg hører egentlig til i oslo, men fødte på ahus sist og skal det denne gangen også :) super fin oppfølging både før, under og etter fødsel. De har også barselhotell :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det skal sies at jeg hadde ikke så god kjemi med den jordmoren vi hadde de første timene... Følte at jeg ble overlatt for mye til meg selv. Men så er det jo noen som liker å få være mest mulig alene og heller ringe på når de trenger noe fra jordmor, så jeg kunne vel kanskje sagt i fra om dette selv. Den andre jordmoren var helt suveren! Følte at hun leste meg bedre og hun ga mer av seg selv. Hun var en enorm støtte og hjelp underveis. Når gutten var ute pustet han ikke, men i løpet av få sekunder var det et team på 6 stk som jobbet med ham og det var helt fantastisk hvor raskt de samarbeidet. Alt gikk bra og jeg fikk god oppfølging etterpå med ammingen også.
 
Det skal sies at jeg hadde ikke så god kjemi med den jordmoren vi hadde de første timene... Følte at jeg ble overlatt for mye til meg selv. Men så er det jo noen som liker å få være mest mulig alene og heller ringe på når de trenger noe fra jordmor, så jeg kunne vel kanskje sagt i fra om dette selv. Den andre jordmoren var helt suveren! Følte at hun leste meg bedre og hun ga mer av seg selv. Hun var en enorm støtte og hjelp underveis. Når gutten var ute pustet han ikke, men i løpet av få sekunder var det et team på 6 stk som jobbet med ham og det var helt fantastisk hvor raskt de samarbeidet. Alt gikk bra og jeg fikk god oppfølging etterpå med ammingen også.

ok, da får jeg håpe jeg er heldig med hun jeg ender opp med :p Godt å høre at alt gikk bra! Jeg er født og oppvokst i nord og der vet jeg at det er mye manglende kunnskap om mye forskjellig på fødeavdelinga. Har hørt mange skrekkhistorer, så er veldig glad for at jeg skal føde på et sykehus hvor man ikke trenger å bekymre seg for at kompetansen er i orden hvis noe skulle skje. :)
 
Har født på fødeavdeling på Ullevål én gang, og én gang på ABC.
Hører nå til Ahus, men skal på ABC igjen. Jeg synes altså det er topp å slippe vanlig fødeavdeling, men synes det var supert på barselhotellet på Ullevål hvor jeg havnet førstegangen.
Tror det går litt på kjemi med de som er på jobb den dagen og sånn sett "flaks" hvordan opplevelsen blir - uansett hvor man er.
 
Back
Topp