føde vaginalt etter ks?

Stolt 2barns mamma

Gift med forumet
jeg har begynt å tenke på en ting,eller nærmere bekymre meg litt.. jeg tok ks i november 2008,og dette var planlagt..men om jeg blir gravid nå og føder vaginalt,kan ks-arret sprekke da eller andre ting?

noen som har født vaginalt ca 2 år etter ks`? fikk du problemer med tanke på ks-arret?

og for de som hadde planlagt ks med første barnet,fødte du vaginalt med andre?

takk for svar[:)]

*dytter litt på denne for deg, lurer på det samme*

jeg hadde ks  med nr 2. hasteks og er snitte loddrett (fra navelen og ned), og fødte nr 3 vaginalt. ingenting som sprakk her hvertfall[:D] (nå var det 7 år etter da men..)
hadde det vært sjanse/fare for at det sprakk hadde de nok sagt at du ikke måtte bli gravid innen så og så lenge[;)]

Har ikke personlig erfaring, men snakka med tanta mi om dette, og hun fortalte at hun fikk prøve å føde vaginalt etter sitt første ks, men da det ikke gikk (måtte ha nytt ks), så fikk hun beskjed om at neste gang fikk hun ikke velge selv, det ble automatisk ks. Grunnen til det er at alle arrene etter ks er veldig harde og lite "stretchy", så de kunne revne ved nytt forsøk på vaginal. En gang går bra, men har man hatt 2 ks får man ikke føde vaginalt.

ei jeg kjenner fødte nr 2 vaginalt og eldste ble tatt med ks. det er 1,5 år mellom de to, og det gikk kjempefint[:)]

Nå blir det ca 25 måneder imellom første keiser og andremann, jeg tenker å føde vaginalt denne gangen ja! [:)] Men man får ikke føde vaginalt hvis barnet ligger i seteleie, iallefall ikke på "mitt" sykehus.

ks med først og vaginalt med andre mann[:D]  gikk kjempe fint[:D]

ORIGINAL: CecilieT

Har ikke personlig erfaring, men snakka med tanta mi om dette, og hun fortalte at hun fikk prøve å føde vaginalt etter sitt første ks, men da det ikke gikk (måtte ha nytt ks), så fikk hun beskjed om at neste gang fikk hun ikke velge selv, det ble automatisk ks. Grunnen til det er at alle arrene etter ks er veldig harde og lite "stretchy", så de kunne revne ved nytt forsøk på vaginal. En gang går bra, men har man hatt 2 ks får man ikke føde vaginalt.

ja dette fikk jeg beskjed om av de på sykehuset før jeg dro hjem etter barseltiden[:)]

jeg tok loddrett ks i 1999 og merket ikke noe av det i forge svangerskap og gikk veldig flott å føde vaginalt[:)]
Ingenting å tenke på[:)]

Eneste jeg merket av arret var at det klødde veldig mye inni mellom.. hehe[:)]

ORIGINAL: Karla

jeg tok ks med nr 1 (ikke planlagt da...)

ble gravid med nr 2 som jeg fødte vaginalt da førrste var 20 mnd, ingen problemer iforhold til tidligere ks, men rett etter ungen hadde kommet ut sa jeg til jordmora: jeg må bare spørre om noe jeg ikke har turt å spørre om før, er det sjangs for at ks arret kan sprekke under fødsel? og svaret var, ja men det skjer sjeldent og de følger veldig nøye med på dette, men de ønsker ikke å sette epidural fordi da kan det skje at ting sprekker uten at den som føder kjenner noe....[&:]

takk for ærlig svar,var egentlig akuratt dette jeg ville høre,at det kan være mulig liksom.. var godt du ikke sporte om det da før etter fødselen,da kunne det jo ha skremt deg. men godt at det gikk godt[:)]

Så lenge alt er som det skal være, og virker normalt så skal du kunne føde vaginalt dersom du har hatt 1 ks. Har du hatt 2 ks så blir det automatisk ks 3 gangen [:)]

født vaginalt 2 ganger etter ett hks.Og det har gått helt fint[:)]

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Så lenge alt er som det skal være, og virker normalt så skal du kunne føde vaginalt dersom du har hatt 1 ks. Har du hatt 2 ks så blir det automatisk ks 3 gangen [:)]

feil

Jeg tok mitt 2. ks for 3 mnd siden og spurte legene om akkurat dette før jeg dro hjem. Og de sa at det er fullt mulig å føde vaginalt etter 2 ks. Og 3 også for den saks skyld men da blir du ikke rådet til det.

Back
Topp