Føde uten å vite at man er gravid

Hoppestokk

Elsker forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2020
Februarlykke 2022❄️
I går leste jeg en sak om en modell som fødte en 3,5 kg tung baby i uke 37, uten at hun visste at hun var gravid. Jeg FATTER virkelig ikke hvordan det er mulig? Greit nok at noen så vidt får mage, men ungen må da ha beveget på seg i magen? Hvis jeg ikke hadde visst at jeg var gravid nå, hadde jeg vært overbevist om at onde demoner spiste meg opp innenfra med alle de bevegelsene der inne.

Så, spørsmålet mitt er: er det noen av dere som kunne gått rundt og trodd at dere ikke var gravide nå, hvis dere ikke hadde tatt en graviditetstest i mai/juni? :hilarious: Altså null mage, null symptomer og null babyspark?
 
Tja, jeg har hatt lite plager. Har gravid mage, men kunne egentlig også bare ha vært feit. Hadde måtte gå opp i klesstørrelse. Har bmi på 29, så er jo fyldig i utgangspunktet. Ikke modell som denne jenta.
Kjenner en del liv i magen, men ofte kommer det i sammenheng med romling i magen. Så kanskje bare tenkt urolig mage.

Jeg vet ikke, er jo ikke i tvil om at jeg er gravid selv. Men lurer på om jeg kunne latt alt jeg beskriver over bare oversees...
 
Helt umulig for meg iallefall. Jeg er tynn i utgangspunktet og får heller ikke stor mage, men det kommer jo litt mage pga barnet og morkaken tar plass , og når man ikke har noen bul på magen fra før, så blir det jo tydelig etterhvert. Iallefall innen ikke 37 :hilarious: Og jeg har jo også masse bevegelser, spark , kynnere når jeg går. Og så har jeg jo hypermesis, og det er umulig å overse. Så Nei, er mitt svar:hilarious: Jeg kan ikke fatte og begripe at det går an å overs .
 
Hadde ikke vært mulig for meg å overse et svangerskap, nei, men tipper at når det skjer, skyldes det kanskje dels at de ikke vil innse muligheten for at de er gravide (blokkerer det ut psykologisk på et vis) og dels at de tilskriver svangerskapssymptomene til andre ting (dvs at de tenker at de har spist for mye god mat i det siste siden de har lagt på seg, tenker at babyspark er tarmene som rumler, o.l.)
 
Jeg hadde en bekjent som ikke viste at hun var gravid før fødselen startet (prematurt, tror det var uke 33 eller no).
Hun hadde gått rundt ei stund og vært stressa over de merkelige magesmertene sine, og hadde time hos lege noen dager senere (lang ventetid på legetime). Men hun frykta at det var kreft, skjønte ikke at det var baby.

Og nei, jeg kunne nok ikke gått rundt uten å skjønne at jeg var gravid. Verken nå eller sist.
Sist ble jeg jo gravid litt sånn planlagt, men jeg kjente meg så rar at jeg tok en test bare for å sjekke... hadde masse hjertebank og blodtrykksfall fra før forventa mens t.o.m.
 
Er som deg, trådstarter.. jeg FATTER ikke at det er mulig! Selv ble jeg uplanlagt gravid, og har fått beskjed om at jeg ikke kan bli gravid uten hjelp.. likevel skjønte jeg at jeg var gravid rundt IKM pga symptomer.. og med alle de bevegelsene i magen og vondtene som er nå, aldri i verden om jeg ikke hadde lagt merke til det!
Men jeg kjenner ei som dro på legevakta pga magesmerter, hun ble sendt på føden og barnefar ringt med beskjed om å komme fordi han skulle bli pappa.. de ante ingenting:nailbiting:
 
Noen har ikke kvalme, eller bekkensmerter. Noen får ikke noe spesielt til mage heller. Anatomiske forskjeller på alle mennesker. De aller fleste slipper ikke unna alle disse tingene samtidig, men noen gjør. Og om man da I tillegg nekter å tenke tanken på at man kan være gravid, da kan man føde uten å vite at man var svanger.

Selv får jeg nesten alle svangerskapssymptomer nesten før positiv test, så ingen sjans I havet at kroppen min hadde holdt noe slikt hemmelig :wacky:
 
*sniker* kjenner en 2 gangs mor som heller ikke trodde det var mulig å gå gravid uten å vite det. men oppdaget hun var gravid bare få dager før fødselen med nr. 2. Hun var også innlagt på sykehus flere ganger iløpet av svangerskapet pga. vondter de ikke fant ut av, selv legene forsto ikke at hun var gravid før helt på slutten når de fant det ut. Men man skulle virkelig ikke tro det var mulig o_O
 
Stor mage, masse symptomer som kommer og går og enorm aktivitet i magen! Hadde jeg ikke vist jeg var gravid så hadde jeg trodd at noe var alvorlig feil med kroppen min :hilarious:
 
Det skjer jo, så det er mulig. Sist jeg leste om det var dama godt over 40 og tenkte at det var overgangsalderen som hadde slått inn. Hun hadde ikke vært dårlig i svangerskapet. Lagt litt på seg. Tenkte ikke så mye over det. Kjente nok ikke bevegelse, kan jo være morkake som ligger foran eller ekstra magefett. Og da kan man jo tenke at man er dårlig i magen bare. Er nok ikke alle barn som romsterer like mye heller. Hun hadde jo også barm fra før + full jobb i barnehage, og når du er i mye aktivitet selv så er det ikke så lett å få med seg bevegelser i magen. Hun fødte på badegulvet i styrtfødsel.
 
Det er en del fornektelse. Man kjenner noe, men man fornekter og prøver å finne andre årsaker. Luft i magen, være syk osv
 
Jeg trur aldri uansett om jeg ikke hadde fått mage, kvalme eller bekkenløsning at en graviditet hadde gått meg husforbi, for kjenner kroppen min veldig godt, og når noe ikke er 100% vanlig vil jeg gjerne finne ut av det. Og man må jo ha en liten mistanke, og skyve det bort eller noe sånt?!? Men ja lest nok av historier av de som ikke visst det før fødsel eller før det var rett før, trur nok vi er veldig forskjellige med kropp, kjennskap til kroppen vår, og hvordan kroppen reagerer så ja det er jo mulig, men trur ikke det hadde gått med meg;) men skulle lett byttet:p
 
Jeg hadde trodd jeg var dødssyk om ikke jeg visste jeg var gravid, så tror ikke jeg kunne oversett det her, selv uten magen :hilarious: Men har også hørt om flere som har vært kjempelangt på vei før de fant ut av at de var gravide :woot:
 
Jeg synes også det er vanskelig å forstå hvordan noen kan gå et helt svangerskap uten å vite noe. Kjenner folk som nesten ikke har fått gravidmage, men babyen sparker jo. Selv har jeg lite plager osv. men kjenner jo fortsatt at kroppen oppfører seg annerledes og med alle bevegelser i magen er det ikke til å ta feil av på dette tidspunktet. På tlc har de et program som heter I didn't know I was pregnant. Der har de aller fleste hatt symptomer på graviditet, men tolket symptomene til noe annet. For eksempel har de vært i en stressende livssituasjon og lagt det over på det eller at de har en annen diagnose med flere lignende symptomer til svangerskap. :)
 
Jeg har alltid syntes at sånt høres sykt ut, men da jeg gikk gravid første gang så fikk jeg veldig forståelse for at det går an å være gravid uten å skjønne det. Nå prøvde jo vi, så da jeg mista mensen var jo graviditet den mest åpenbare forklaringen. Men på tross av positiv test, uteblivende mens OG ultralyder så trodde jeg ikke ordentlig på graviditeten. Med unntak av noen uker hvor jeg var litt oppblåst og forstoppa så kjente jeg INGEN TING. Etter hvert fikk jeg jo mage, men iallefall de fem første månedene så jeg mest feit ut. Og jeg tror jeg var over fem måneder på vei før jeg skjønte at all romlinga i magen var en baby også. Var først de to siste månedene at jeg klarte å tro på skikkelig på det og slappe av og glede meg. Og det var selv om jeg VISSTE at jeg var gravid. Hvis jeg overhodet ikke hadde hatt lyst på barn så tipper jeg at hodet mitt hadde klart å bortforklare det ganske lenge altså! Ikke i ni måneder, men iallefall i sju...

(Basert på denne graviditeten derimot. Da hadde jeg nok vært oppriktig bekymra for egen helse hvis jeg ikke hadde visst at jeg var gravid:hilarious: men nå kjente jeg også symptomer ei uke før positiv test...)
 
Jeg klarer ikke å forstå hvordan det er mulig.:wideyed: Selv om det ikke hadde vært for magen, som allerede rundt uke 14 helt tydelig var en annen mage enn "lagt på seg litt i det siste"-mage, så har jeg hatt så mange andre symptomer og plager (kvalme, svimmelhet, hjertebank, press i mellomgulvet, press på blæren, ekstremt andpusten ved fysisk aktivitet), for ikke å snakke om all aktiviteten i magen de siste ukene som av og til er så kraftig at det føles ut som om noen holder på å bryte seg ut av magen ;) Så: Hadde jeg ikke visst at jeg var gravid, hadde jeg nok trodd jeg var dødssyk og ringt 113 ved flere anledninger allerede...!o_O
 
Back
Topp