Føde tidligere med nummer 2?

militærfrue87

Betatt av forumet
Dere som har født flere unger, har fødselen kommet tidligere enn med første? Jeg er 2. gangs og 37 uker på vei. Kjenner at det er mer plagsomt og tungt å være gravid denne gangen, så håper jeg slipper å gå over tiden som jeg måtte på første. Håper ting går fortere denne gangen..

Dere som har født flere unger, har fødselen kommet tidligere enn med første? Jeg er 2. gangs og 37 uker på vei. Kjenner at det er mer plagsomt og tungt å være gravid denne gangen, så håper jeg slipper å gå over tiden som jeg måtte på første. Håper ting går fortere denne gangen..
Jeg har også spekulert på dette. Håper flere kan dele sin erfaring med oss andregangsfødende :) jeg fødte dagen før termin sist, har en følelse på at jeg føder ca 1 uke før termin denne gang. Men hvem vet, litt av sjarmen er spenningen i det hele :joyful:

Last edited:
Jeg hadde faktisk omvendt, førstemann kom nesten 2 uker før og andremann kom et par dager over termin. Var helt sikker på at jeg ikke kom til å gå til termin andre gang, så noen kjedelige dager på slutten der. Denne gangen er jeg forberedt på både før og etter termin, så får vi se:happy:

Nr. 1 kom 7 dager etter termin (igangsatt). Både nr. og 3 kom 8 dager etter.. Så får bare smøre meg med tålmodighet, håper sistemann kommer litt før selv om det sikkert ikke skjer:p Føles som jeg er i ferd med å sprekke allerede! 37+1

Førstemann kom i uke 36, andremann uke 38 (satt i gang med andremann) :)

Første i uke 37+5, andre i uke 38+4 og tredje gikk en dag over termin
Var sikker på at tredje skulle komme før, så ble lange dager. Det sies at nr.3 er en luring

Nr 1 kom 3 dager før, nr 2 kom 5 dager før og nr 3 kom 6 dager før - men jeg ble igangsatt med han :)
Lykke til med innspurten. Vips er det over - og glemt :)

Jeg gikk 2 dager over med første og 6 dager over med andre, så tror det er veldig individuelt. Jeg var ikke innstilt på å gå over med nummer to og ihvertfall ikke 4 dager mer enn med første, så det var noen tunge dager :-P
Mer forberedt på det nå føler jeg, selv om jeg har et håp om at hun kommer litt før sidfn det er nummer 3 og jeg har vært veldig aktiv dette svangerskapet, og siden jeg ble gravid så fort etter sist fødsel

Sniker.

Førstemann ble født 6 uker før termin, andremann ble født 10 dager før termin :p Andre fødsel tok også lenger tid enn første :wacky:

Høres ut som jeg bare må smøre meg med tålmodighet og være forberedt på det meste:bored: Får vel prøve å slappe av å nyte dagene så godt det går :rolleyes: er jo egentlig glad så lenge babyen vokser og har det bra inni der:)

Sniker.
Førstemann kom 3 dager på overtid, andremann 9 dager over...! Var utrolig kjip og lang ventetid på slutten, men alt er glemt nå.

Åj! Her har jeg hatt på følelsen at han kommer før. Kjenner jeg nå er livredd for å gå over :playful: Første startet på termin med svaaake rier, kom 2 dager over. Hadde gått med modning i 2 uker før han kom. Gått 3 uker med mensmurring som kommer og går og kraftige kynnere i lang tid nå. Men typisk flaks er vel bare at man må gå lengre med modning på nummer to :confused: Noen som husker som har 2+ ?

Back
Topp