Føde stuen!:p

KajaSH

Glad i forumet
Noen her som er første fødene og ser fødestuen? Kjenner jeg fãr små angst:p

Jeg er og jeg måtte ta vekk når det var like før babyene kom ut,pressefasen da altså=p Da kom min angst for fult, pluss jeg er kronisk kvalm nå så synet gjorde meg enda kvalmere haha! Jeg har så fødselsangst at det er helt grusomt!!

Ser ikke kjempe deilig ut:p heldigvis ikke kvalm men kjenner at jeg gruer meg til den dagen:-p

Håper at dere som har litt eller fullt fødsels angst kan få "hjelp" og noen å snakke med. Kanskje er det tilbud fra jordmor om å bruke henne hele veien i svanger og at dere har kontakt med opptil 2 slik at du er garantert å få ei du "kjenner" når fødselen starter. 
Snakk med partner og jordmor allerede nå om deres tanker.

Jeg tror at er man trygg på situasjonen og har tror på sin egen kropp samt er litt sta i psyken så vil det blir en fantastisk opplevelse, uansett om det er med eller uten smertestillende, 

Selv opplevde jeg fødselen som noe av det herligste og mener å tro at det faktisk var mer skummelt å hoppe i fallskjerm. :P 

Lite tips til lesestoff: Fødsel - Kraft og Kjærlighet

Ikke mitt første barn , men førstegangs fødende :) Ble jo akutt keisersnitt forige gang.
Nlir jo litt skeptisk til fødsel, men spennede å se hva som vil skje :)
Gleder meg , men gruer meg også :) Får ta det som de kommer, og håper jeg får ei hjelpende stille god jordmor :)

Samme her. 2 gangs å gleder meg som en unge.. Kan jo også være fordi jeg har ordnet med hjemmefødsel å dermed får alt jeg ikke fikk sist gang... 

En fantastisk opplevelse sist å satser på en riktig god en nå også :D

Jeg må si at jeg savner "Jordmødrene" på nrk jeg...mye greiere enn "Fødestuen". Må si at mannen til hun med hjerteproblemer virkelig var en irriterende sak der han satt..og at de filmer "alle veier" er jo ikke noe særlig. Kjente jeg ble litt kvalm av enkelte scener i går, jeg også, men så er jeg jo kvalm hele tiden jeg da så.. meeen, når det kommer til min egen fødsel gleder jeg meg! Det blir tredje gang, og jeg hadde en normal fødsel første gang og forholdsvis lett andre gang, og håper at sistemann er "snill med mor" også emoticon  Gleder meg selvsagt mest til det er over, men den angsten jeg hadde i forkant med nr en er ikke her, og var heller ikke tilstede før fødsel nr to. Vondt er det jo, men det er jo så verdt det emoticon

shining star: du vet du kan se jordmødrene på NRK.no ja? Så koselig serie, må ta en ny runde med den serien snart jeg også:) Gleder meg til fødselen, det er seriøst det største en får oppleve her i livet. Sitter her med et smil om munnen når jeg tenker tilbake:) Denne gang skal jeg be om mer smertelindring enn sist dersom behovet kommer. Tappet meg for krefter forrige gang, lang fødsel med lystgass, aku og rispose som smertelindring! Så neste gang skal jeg enten føde i vann eller ha epidural! ;)

Får ikke nok av fødestuen jeg hehe ..eller rettere sagt, jeg får ikke nok av programmer om fødsel. Synes det er veldig lærerikt og ikke minst utrolig spennende! Fin ting å se sammen med kjæresten også ..så vet man litt hva man har i vente.

*Shining Star* skrev:
Har sett alle episodene av  Jordmødrene, hadde vert greit om de laget en ny runde av serien

Enig!!:-) Men nå laget de jo en som har gått i år, så da blir det sikkert ei stund til neste gang! :-/

Ikke førstegangsfødene her, men kjenne at æi glede mæi masse til fødselen når æi ser fødestuen:)
Eneste æi grue mæi MASSE til e hvis æi må sy på nytt...Vil ikke det!!!

dette blir min nr to, men førse fødsle! nr 1 endet i hastesnitt..
men jeg GLEDER meg sååå mye!
føler meg så snytt for en fødsel etter sist, så nå skal jeg jammen klar det! :P
vont? JA, men så spennende, et lite kikk, og så vært det..
KS var no DRITT! :s

Eg er 2gongsfødende..Eg hadde så stor angst for å fø at eg ikkje visste kor eg skulle gjer i tå meg hehehe men når det startet, så lo eg etter riene for eg var så sjokka...dette skulle eg klare (vondt ja) men eg var sikker på  at eg skulle dø viss eg måtte fø...eg såg på jordmødrene og leste og lærte meg masse og er skikkelig glad eg gjor det. for når det startet så visste eg litt kva det gjekk i....trur meir at om eg ikkje hadde gjort det ville eg fått angst hmm kanskje hehehe informerte alle legene og jordmødrene som var innom, om min frykt og redsel for å fø, det hjalp! gru gleder meg denne gang, men er vel normalt..men når EG har født så skal nok de fleste klare det haha!!!

er 3 gangsfødende =) kan ikke si jeg gruver meg så mye akkurat, de to andre gikk ganske greit å raskt.
men når jeg ser på fødestuen, så kjenner jeg litt stikking i magen og husker litt tilbake på smerten..ikke så moro den delen, men det er virkelig spennende å føde, man har null kontroll og må bare la kroppen og instinktet ta over. en helt fantastisk følelse =)

Back
Topp