Føde rett før eller i jula?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har dere tenkt på hva dere skal ha i hus? Vis dere kommer hjem med baby i jula? Når alt er stengt å man ikke kan få tak på alt man plutselig trenger?

Særlig vis om bor på mindre plasser der apotek å slikt bare er oppe på dagtid og ikke på helligdager ol.

Blir vel saltvannsdråper og en paracetboks i tillegg til alt det man kjøper til stellebordet. Er ikke så mye annet man trenger.

Julas helligdager legger jo ikke beslag på noen ukedager i år (untatt 2.juledag), siden julaften er på lørdag. Så da er det vel stort sett bare å gjøre som ved en vanlig helg? Ser ikke at det skulle bli noe krise akkurat?

Paracet skal man ikke gi uten at lege et kontaktet når de er under 3 mnd. Men ville hatt saltvannsdråper, nesesuger, mme og 1-2 flasker tilgjengelig hvertfall. Purelan, sinksalve/inotyol, bleier (både størrelse 1 og 2).

Vi bor i Oslo, så jeg tenker vi får tak i det meste.
Vi har det meste i forbindelse med baby fra før uansett. Men jeg vil nok fylle fryser og skap litt ekstra i forkant så vi kan kose oss litt ekstra i julen, selv om babyen skulle komme midt oppi det. :)

Jeg har bryst pumper heldigvis, men husker med storebror som er født i romjula. At jeg sleit når amminga ikke gikk så greit å måtte pumpe manuelt pga helligdager :p her blir det tøybleier, så ikke noe vi går tom for der.

Masse vaskemiddel :p blir mye skittentøy og bleier å vaske tenker jeg. Å masse bind i alle størrelser til meg!

Tenker å ha litt bleier kjøpt inn. Ellers bor eg i en stor by så får fatt i det meste selv på helligdager :)
Satser på at ho holder seg inne til minst 2. Juledag :)

Tenker at julen er like åpen som vanlig. Er bare en liten helg!

Kjøper inn nan og bleier + bind til meg så regner jeg med det går helt fint

Tenker at julen er like åpen som vanlig. Er bare en liten helg!

Kjøper inn nan og bleier + bind til meg så regner jeg med det går helt fint
Samme jeg tenker :) og det er søndagsåpne butikker og apotek som er åpen på helligdager :)

Vi er så heldig å ha søndagsåpen butikk og apotek som er åpen ganske mange dager. Så regner med vi skal klare oss.
Men håper å få bakt litt julekaker og pynte til jul før hun kommer slik at vi bare kan nyte den tiden uten p stresse over slike ting.
Pluss det er jo kjekt å kunne servere julekaker til de som kommer på besøk. :)

Her vet vi jo når det blir fødsel, med mindre det starter av seg selv før planlagt ks. Vi har sett for oss å ha handlet inn det som er holdbart lenge før fødsel, så får guddendarius ta seg av resten. Bleier og våtservietter, en smokk eller to er egentlig det eneste vi trenger i den aller første tiden.

Det går greit. Vi trengte ikke noe spesielt sist :)

Jeg blir vel å kjøpe inn mme, skal jo ikke amme. Så da kan det være greit å ha det i hus.

Back
Topp