Føde på Rikshospitalet eller Ullevål?

Trultersen

Blir kjent med forumet
Hei! Noen som har erfaring med å føde på disse to stedene? Hva er fordel/ulemper?

Jeg vil gjerne ha med meg mannen min så mye som mulig, og har hørt at Riksen har dobbeltrom. Det vil jeg ikke..

Jordmor anbefalte oppfølging via Adipol pga overvekt. Noen erfaringer der?

Jeg har ikke egen erfaring, men tante fikk kusine en og fire på Ullevål og kusine to og tre på riksen, og hun anbefaler Ullevål! Hører generelt masse bra om Ullevål! :)

Ingen erfaringer, men skal selv føde på Rikshospitalet. Får ekstra oppfølging der også på grunn av overvekt.

De er kjempedyktige på Rikshospitalet. Har hatt risikosvangerskap og fått ekstra oppfølging der, så det anbefales veldig :) født 3 barn der også.
Har vært på dobbeltrom ja, med første barnet fikk mannen sove der etterhvert når der ble ledig plass. Og ofte kan man få et familierom om de er ledige eller om man må ha keisersnitt.

Har ingen erfaring, men skal selv føde på Riksen ☺️ Skal ta pks da.
Tror man kan høre positive og negative ting om begge, det kommer nok litt av på når man føder (kapasiteten), og hvilke sykepleiere/jordmødre man møter på. Ullevål har jo barselhotell, men sykehusene samarbeider jo, så man kan uansett komme på barselhotellet dersom det er ledig plass

Back
Topp