Føde på ahus

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Er tredje gang jeg skal føde på ahus denne gangen, men fikk beskjed av jordmor om at nå skal man bli sendt hjem innen 24 timer å heller få besøk av jordmoren fra helsestasjonen.

Flere som har fått den beskjeden?
Fikk heller ikke papir om at man kan velge tun A eller B, noen andre som vet om det er forandringer?

Hm. Men det burde vel være en valgfrihet her? Ble mye styr når Kalnes gikk ut med 6 timer også, men det var valgfritt. De som ville, kunne dra raskt hjem så sant alt var i orden... Men skal? Høres ikke bra ut.

Ja, det stemmer at man kan bli det. Men de har fortsatt hotellet. Jeg kommer til p nekte å dra hjem. Jeg sleit veldig med amming + at datteren min skulle ha gått med pute.

Jordmoren min på hs har sagt at det egentlig bare førstegangs fødende som får tilbud om besøk, så det der med at du skal få besøk høres veldig rart ut. Hun sa at de ikke hadde kapasitet til å dra hjem til alle enda

Er tredje gang jeg skal føde på ahus denne gangen, men fikk beskjed av jordmor om at nå skal man bli sendt hjem innen 24 timer å heller få besøk av jordmoren fra helsestasjonen.

Fikk heller ikke papir om at man kan velge tun A eller B, noen andre som vet om det er forandringer?

Sist jeg født kunne man ikke velge mellom a eller b. Alle får komme inne på a de som vil og de andre som er har risiko svangerskap må inn på b.

Min jordmor sa at dette var noe som kom til å bli
Iverksatt etterhvert, men ikke før jeg skal føde i juli :) jeg skal også føde på a hus

Jeg vet at det er flere helsestasjoner som gir dette tilbudet med jordmor hjem, men at det er opp til den fødende å bestemme dette selv og ikke at sykehuset pålegger det. Jeg vet også at dette er noe de ønsker å innføre på sikt, men ikke enda... Litt spesielt må jeg si...

Hjemmebesøk er forbeholdt førstegangsfødende.

Du kan ikke velge tun selv- er som en annen skrev avhengig av hvordan svangerskap du har hatt og om du kan føde "vanlig" eller om du ha behov for ekstra.

Hjemmebesøk er forbeholdt førstegangsfødende.

Du kan ikke velge tun selv- er som en annen skrev avhengig av hvordan svangerskap du har hatt og om du kan føde "vanlig" eller om du ha behov for ekstra.
Når jeg fødte (i 2014) så kunne man velge i den grad om du ønsket smertelindring eller ei. Jeg ville prøve tun A uten noe, men siden fostervannet mitt var misfarget måtte jeg over på tun B:) jeg kunne aldri tenkt meg å dra hjem etter 24 timer :/

Hos oss får man hjemmebesøk med alle barna.

Vet man ikke kan velge, men tidligere fikk man skjema der man krysset av hva man ønsket hvis svangerskapet/tidligere fødsler tilsa at man kunne føde på den "naturlige" avdelingen.

Med førstemann så gadd ikke min daværende samboer å bruke penger på å være på hotellet, satt heller hjemme å drakk..

Med andremann så var ikke jeg og samboer sammen så var der alene. Så har veldig lyst til at vi kan hvile de to første dagene sammen alle tre (med besøk av barna selvfølgelig) før vi drar hjem å er 5 stk.
Men ble veldig skuffet når jordmor sa det, å det gjaldt spesielt med siden dette er nr 3.

Min jordmor mente selvfølgelig ikke at det var tvang med hjemmebesøk, men at det var ett tilbud siden vi tydeligvis skal fortest mulig hjem etter fødsel.
Har ikke noe imot hjemmebesøk, men vil heller være noen dager på hotellet enn å haste hjem å få besøk med en gang.

Jeg fikk ikke beskjeden om 24-timers på A-hus så hjem. Fikk vite jeg får hjemmebesøk som en service de nå gjør i kommunen for å se hvordan man får til ammingen og en slags helsekontroll på døra. Det var slik jordmor fremstilte det.
Dette er første barnet, så jeg er spent på ammingen. Tenker resten skal gå greit, har passet spedbarn før, men å amme blir jo selvfølgelig helt nytt for meg. Akkurat nå er jeg spent på hvordan det blir, for puppene har vært så veldig følsomme siste tida.

Back
Topp