Føde på ahus

Lille_mocca

Forelsket i forumet
Pleier ikke være den som starter tråder i hytt og gevær, men jeg må spørre...

det er så mange som reagerer så negativt når jeg sier jeg skal på ahus. Det kommer vel fra alt som har stått i media om ahus kanskje? Har t.o.m. En venninne som skal til Østfold der JM hadde vært negativ til ahus og Ullevål bl.a. Fordi de har kuttet lystgass. I mine papirer står det at de har lystgass, og ett googlesøk sier at det er riksen og Ullevål som har kuttet dette pga. Ventilasjon.

Blir nesten skremt av å føde på ahus jeg nå... Og jeg spm pleier å forholde meg ganske rolig på sånne ting som er hauset opp av media..

Har noen liknende erfaringer?

Jeg er også søkt til Ahus og håper jeg får føde der av flere grunner, selv om jeg også har vært usikker... Mulig jeg må til Riksen pga en kronisk sykdom jeg har, men jeg håper virkelig jeg slipper! Jeg er førstegangsfødende så har ingen personlig erfaring som pasient på Ahus og jeg har hørt mye negativt, men også veldig mye positivt! Det samme gjelder for både Ullevål og Rikshospitalet. Har hørt negative ting om Fredrikstad også. Men jeg tror de ansatte gjør sitt ytterste og som regel går det bra og folk er fornøyd, men selvfølgelig kan feil og komplikasjoner oppstå, og det er dette en ofte hører om. Jeg tror ikke sykehuset har så mye å si, men hvordan en selv tar det, de ansatte, helsen og omstendighetene rundt situasjonen. Tror du kan føle deg trygg på Ahus, som på hvilket som helst annet sykehus.

jeg fikk brev fra ahus igår, ang ultralyd time. der sto det også om mulighetene for smertelindring og lystgass var en av mulighetene.
Jeg fødte der sist og har ikke noe å si på det.

Jeg har hørt en del negativt fra venninner som har født der, men så tenker jeg at det ikke nødvendigvis har med selve ahus å gjøre. Å oppleve en fødsel som negativ kunne de vel like gjerne gjort på et annet sykehus også... Og Jordmødre/Barnepleiere er tross alt bare mennesker de også, og har sine gode og dårlige dager som alle andre..

Tror ikke du skal bekymre deg for mye jeg =)

Jeg har hørt negativt om alle sykehus-og positivt også. Tror alltid noen vil a negative opplevelser og da er det lett for å skylde på sykehuset!

Med 1.mann valgte jeg Bærum fordi mange snakket om hvor bra det var-og hadde en helt forferdelig barseltid. Tror ikke Bærum er et dårlig sykehus å føde på av den grunn, men at mange dårlige tilfeldigheter, dårlig kommunikasjon etc kræsjet med min ustabilitet etter å nesten både ha dødd selv og nesten mistet barnet mitt, og med et BT som var skyhøyt som de ikke fikk ned.

Jeg har født 2 ganger på Ahus tidligere; en gang før oppussingen (da det ikke var lov med lystgass) og en gang etter. Veldig fornøyd begge gangene!

Mannen jobber på Ahus, og blir helt oppgitt over alt som står i media. Det de ikke skriver om, er at situasjonen er ganske lik på alle sykehusene i Oslo-området;)

Ahus har lystgass, og man velger om man vil føde på tun A (jordmorstyrt uten mulighet for epidural, men lystgass, akupunktur mm) eller tun B som er en mer tradisjonell fødeavdeling. Tror du kan slappe helt av:)

Jeg skal føde på Ahus og har født der en gang før. Ikke noe negativt å si om det som sykehus dog en av jordmødrene ;)

Men hun kunne like gjerne jobbet på et helt annet sykehus.

Back
Topp