Føde om sommeren

Si-Bru1

Forelsket i forumet
Jeg har begynt å tenke på at dersom alt går bra så skal jeg føde om sommeren. :p Kjenner jeg gruer meg litt med tanke på ferieavvikling OG at det alltig pleier å være babyboom om sommeren og meget hektisk på fødeavdelingen. Sist fødte jeg i midten av januar, og det var ikke travelt. Da var det så lote folk at jeg fikk ha familierom de 3 dagene jeg var der, og mannen var med meg hele tiden. Jeg fødte på KK i Bergen, og det blir det denne gangen også. Jeg har hørt fra flere jeg kjenner som har født på sommeren og de forteller at det var så travelt at det var like greit å bare reise hjem... Er det flere som tenker på dette, evt har erfaringer? :)

Bla av den grunn vurdere jeg å føde hjemme.

Har tenkt på det samme. Men skal uansett reise hjem så fort jeg kan. Sist reiste jeg hjem dagen etter

Fødte i juli sist og. Ja, de hadde litt å gjøre, men det gikk likevel veldig fint. Var ikke sånn at jeg tenkte noe særlig over det, eller syntes jeg fikk dårlig oppfølging :) Så jeg ble egentlig veldig glad når jeg fant ut at det ble på sommeren igjen. Fødte på Ullevål forresten.

Jeg fødte i januar på Riksen sist. Da var det veldig hektisk der, men følte egentlig det gikk fint. Jeg reiste hjem når jeg ble "friskmeldt" på dag 2 :)

Jeg er mer bekymret for varmen på sommeren :p

Det har jeg faktisk ikke tenkt på...! Sist var det også lite fødsler da jeg var inne, så jeg fikk tomannsrom alene. Jeg er egentlig mest bekymret for om de sommerstenger fødeavdelingen, slik at jeg må til nabobyen :meh:

Jeg fødte i mars sist, og da var det så fullt på st.olav at jeg ble sendt til et annet sykehus.. Hadde rier hvert 3 minutt når jeg ringte inn, fikk beskjed om å sette oss inn i bilen å kjøre til det andre sykehuset, 1,5 time unna. Jeg bodde da 15 min unna st.olav i tromdheim.. Jeg tenker at det kan ikke bli verre enn det, så jeg tar det med ro :)

Jeg fikk i det minste lystgass på sykehuset i Levanger, det hadde jeg ikke fått i trondheim :p

Jeg er utrolig usikker.. begge mine gutter kom i desember og det var veldig deilig. . har tenkt så mye på det at det kan være mer kaos på sommern. Hehe!

Ennå mer å tenke på..ikke slått meg i det heletatt. Fødte helt i begynnelsen av januar sist men i USA så har ikke tenkt på det engang

Jeg skal føde i stavanger. Noen som har erfaring hvordan det er der i juli? Håper det ikke er for mye kaos. Ønsker en rolig tid.

Jeg skal føde i stavanger. Noen som har erfaring hvordan det er der i juli? Håper det ikke er for mye kaos. Ønsker en rolig tid.
Jeg og :) sist fødte jeg i oktober. Da var det helt fullt på hotellet og jeg fikk siste plass på barselavdelingen. Men det er ikke vårt problem å løse det :) eneste jeg merket var at de som jobbet der var litt travle og stressa.

Jeg sniker litt fra 2015 forumet for jeg fikk en liten i juli i år. Førstegangsfødende og var på føde 2 på KK - Bergen. Jeg må si jeg var strålende fornøyd. Pga. fødsel i uke 35 var jeg der i 3 dager + reinnleggelse med lysbehandling. Vi fikk ha familierom alle dagene hvor far også fikk overnatte. Du hørte at de løp i gangene, men når du ringte på de kom de innen et par minutter og tok seg god tid til å vise og svare på spørsmål. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt under hele oppholder. Bare hyggelige jordmødre :)

Jeg fødte i begynnelsen av juni i fjor, og da hadde det vært rekord to dager i forveien med 28 fødsler på en dag, så man kan si det var fullt og travelt på barsel i alle fall. Jeg hadde gleda meg veldig til barselhotell og at vi kunne være der sammen alle tre, men jeg fikk isteden tomannsrom på barsel med ei som snorka veldig.... Det var ikke superkult, men det gikk allikevel veldig greit. Jeg var bare så lykkelig over å ha lillegutt hos meg og at han var frisk og rask og at jeg var ferdig med å være gravid (jeg synes ikke det var noe artig å være gravid). I det store bildet betydde det lite hvor jeg var hen. Var nok verre for mannen som måtte dra fra oss hver kveld.

Selve fødselen ble på fødeavdeling i 1.etg, ikke på fødeloftet i 7.etg, men det var pga litt høyt blodtrykk hos meg. Hadde ikke gjort så mye forskjell for min del tror jeg, for vi kom inn litt seint (6 cm) så jeg var allerede såpass godt i gang at jeg ikke brydde meg så mye om hvor vi var, jeg var litt...omtåka ;) Jeg hadde to ulike jordmødre i løpet av den korte fødselen (3 timer), begge var bra, men likte hun siste best. Hun var ung, het Alexandra tror jeg, og var veldig hyggelig men streng når det trengtes ;)

Jeg synes alt i alt det var en god opplevelse å føde og være på barsel på SUS. På barsel tok de seg god tid hver gang jeg ville ha hjelp til noe (f.eks ringte jeg på de hver gang jeg skulle legge lillegutt til puppen, for å være sikker på at han hadde rett grep). Til tross for proppfull barselavdeling. Tror faktisk de måtte bruke et fødestuerom til barselrom, så fullt var det :p

Jeg er ikke så bekymra for dette neste gang egentlig, men tror nok vi skal reise inn litt før, så jeg ikke er i aktiv fødsel når vi kommer inn, det ble litt for dramatisk for min del :-p

Jeg sniker litt fra 2015 forumet for jeg fikk en liten i juli i år. Førstegangsfødende og var på føde 2 på KK - Bergen. Jeg må si jeg var strålende fornøyd. Pga. fødsel i uke 35 var jeg der i 3 dager + reinnleggelse med lysbehandling. Vi fikk ha familierom alle dagene hvor far også fikk overnatte. Du hørte at de løp i gangene, men når du ringte på de kom de innen et par minutter og tok seg god tid til å vise og svare på spørsmål. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt under hele oppholder. Bare hyggelige jordmødre :)

Det er veldig godt å høre slike historier også! :) Får håpe vi får samme opplevelse ;)

Jeg fødte i begynnelsen av juni i fjor, og da hadde det vært rekord to dager i forveien med 28 fødsler på en dag, så man kan si det var fullt og travelt på barsel i alle fall. Jeg hadde gleda meg veldig til barselhotell og at vi kunne være der sammen alle tre, men jeg fikk isteden tomannsrom på barsel med ei som snorka veldig.... Det var ikke superkult, men det gikk allikevel veldig greit. Jeg var bare så lykkelig over å ha lillegutt hos meg og at han var frisk og rask og at jeg var ferdig med å være gravid (jeg synes ikke det var noe artig å være gravid). I det store bildet betydde det lite hvor jeg var hen. Var nok verre for mannen som måtte dra fra oss hver kveld.

Selve fødselen ble på fødeavdeling i 1.etg, ikke på fødeloftet i 7.etg, men det var pga litt høyt blodtrykk hos meg. Hadde ikke gjort så mye forskjell for min del tror jeg, for vi kom inn litt seint (6 cm) så jeg var allerede såpass godt i gang at jeg ikke brydde meg så mye om hvor vi var, jeg var litt...omtåka ;) Jeg hadde to ulike jordmødre i løpet av den korte fødselen (3 timer), begge var bra, men likte hun siste best. Hun var ung, het Alexandra tror jeg, og var veldig hyggelig men streng når det trengtes ;)

Jeg synes alt i alt det var en god opplevelse å føde og være på barsel på SUS. På barsel tok de seg god tid hver gang jeg ville ha hjelp til noe (f.eks ringte jeg på de hver gang jeg skulle legge lillegutt til puppen, for å være sikker på at han hadde rett grep). Til tross for proppfull barselavdeling. Tror faktisk de måtte bruke et fødestuerom til barselrom, så fullt var det :p

Jeg er ikke så bekymra for dette neste gang egentlig, men tror nok vi skal reise inn litt før, så jeg ikke er i aktiv fødsel når vi kommer inn, det ble litt for dramatisk for min del :-p

Så bra du har hatt positiv erfaringer derfra :) Jeg er gravid for første gang så vet ikke helt hvilken forventninger jeg har enda. Får ta det med et klype salt. De gjør nok det beste ut av situasjonen uansett hvor travelt det er. For bare krysse fingrene for at det går bra :)

Tenker at det skal gå finfint jeg! Skal til og med driste meg til å føde på det utskjelte Haukeland sykehus:)

Tar det med knusende ro, og satser på dette blir strålende!

Tenker at det skal gå finfint jeg! Skal til og med driste meg til å føde på det utskjelte Haukeland sykehus:)

Tar det med knusende ro, og satser på dette blir strålende!

Ja jeg skal også føde der :) har bare positive opplevelser fra før, og er ikke helt enig i at de bare skal få dårlig kritikk :rolleyes:

Det har jeg faktisk ikke tenkt på...! Sist var det også lite fødsler da jeg var inne, så jeg fikk tomannsrom alene. Jeg er egentlig mest bekymret for om de sommerstenger fødeavdelingen, slik at jeg må til nabobyen :meh:

Her vet jeg at de sommerstenger :p Men stresser ikke noe spesielt med det! Ordner seg vel på et vis :)

Jeg fødte i feb 14 og når jeg fødte var det fult på KK. Fikk god oppfølging under fødsel, men barseloppholdet var en skam :( Denne gangen kommer jeg til å reise hjem noen timer etter fødsel om det går like bra denne gangen :) Uansett når på året man føder kan man oppleve å komme til fulle fødestuer :(

Back
Topp