Jeg fødte i begynnelsen av juni i fjor, og da hadde det vært rekord to dager i forveien med 28 fødsler på en dag, så man kan si det var fullt og travelt på barsel i alle fall. Jeg hadde gleda meg veldig til barselhotell og at vi kunne være der sammen alle tre, men jeg fikk isteden tomannsrom på barsel med ei som snorka veldig.... Det var ikke superkult, men det gikk allikevel veldig greit. Jeg var bare så lykkelig over å ha lillegutt hos meg og at han var frisk og rask og at jeg var ferdig med å være gravid (jeg synes ikke det var noe artig å være gravid). I det store bildet betydde det lite hvor jeg var hen. Var nok verre for mannen som måtte dra fra oss hver kveld.
Selve fødselen ble på fødeavdeling i 1.etg, ikke på fødeloftet i 7.etg, men det var pga litt høyt blodtrykk hos meg. Hadde ikke gjort så mye forskjell for min del tror jeg, for vi kom inn litt seint (6 cm) så jeg var allerede såpass godt i gang at jeg ikke brydde meg så mye om hvor vi var, jeg var litt...omtåka

Jeg hadde to ulike jordmødre i løpet av den korte fødselen (3 timer), begge var bra, men likte hun siste best. Hun var ung, het Alexandra tror jeg, og var veldig hyggelig men streng når det trengtes
Jeg synes alt i alt det var en god opplevelse å føde og være på barsel på SUS. På barsel tok de seg god tid hver gang jeg ville ha hjelp til noe (f.eks ringte jeg på de hver gang jeg skulle legge lillegutt til puppen, for å være sikker på at han hadde rett grep). Til tross for proppfull barselavdeling. Tror faktisk de måtte bruke et fødestuerom til barselrom, så fullt var det
Jeg er ikke så bekymra for dette neste gang egentlig, men tror nok vi skal reise inn litt før, så jeg ikke er i aktiv fødsel når vi kommer inn, det ble litt for dramatisk for min del