Føde musikk

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Er det noen flere som skal ha med musikk av noe slag? Jeg leter etter sanger som kan gi litt sånn treningsfølelse(fant ikke et bedre ord i gravid hjernen :hilarious:), men også sanger som er mer avslappende og behagelige.

Del gjerne låter dere kunne tenkt dere :joyful:
 
Aldri hatt musikk ved fødsel.når kroppen min går i fødsel så klarer ikke kroppen min å fungere til noe annet. Noen har rier med en del mellomrom i starten. Dette har jeg aldri hatt
 
Jeg har ikke fødemusikk men den musikken jeg hører på vanlig fordi jeg liker å bevege meg i rier, så liker å danse. Så kan ta på topp 2019 bare for min del. Men sist nynnet jeg musikk og danset siden jeg glemte spiller:hilarious:
 
Jepp! Musikk under fødselen er et must for min del. Begge de to vi har fra før er født til Spotify sin alternativ-liste, så regner med at det blir det denne gangen også :)
 
Aldri hatt musikk ved fødsel.når kroppen min går i fødsel så klarer ikke kroppen min å fungere til noe annet. Noen har rier med en del mellomrom i starten. Dette har jeg aldri hatt

Ja vi er alle forskjellige ❤️ Jeg trenger musikk for å glemme litt det at vi er på et sjukehus og faktisk greie å gå inn i min boble, stressa fælt over det at jeg hørte andre osv sist. :)
 
Ja vi er alle forskjellige ❤️ Jeg trenger musikk for å glemme litt det at vi er på et sjukehus og faktisk greie å gå inn i min boble, stressa fælt over det at jeg hørte andre osv sist. :)
Aldri hørt andre på mitt sykehus. Ikke som har vært i fødsel iallefall
 
Aldri hørt andre på mitt sykehus. Ikke som har vært i fødsel iallefall

Nei hørte babyer som gråt og folk som gikk på gangen :hilarious: Var generelt veldig stille så tror det gjorde at jeg hørte "alt" bedre, og liker generelt ikke sykehus :shifty:
 
Nei hørte babyer som gråt og folk som gikk på gangen :hilarious: Var generelt veldig stille så tror det gjorde at jeg hørte "alt" bedre, og liker generelt ikke sykehus :shifty:
Haha ja. Når jeg lå på barsel med første så hørtes det ut som noen dro bord og stoler over gulvet hele Natten..
I etasjen over :arghh:
 
Haha ja. Når jeg lå på barsel med første så hørtes det ut som noen dro bord og stoler over gulvet hele Natten..
I etasjen over :arghh:

Her er heldigvis føden/barsel i "topp"etasjen, men generelt et lite sykehus så barsel er rett ved og ja mange babyer som ikke sov den natta :hilarious: følte at noen skulle komme inn døra hele tida, så ja litt musikk for å få min egen boble
 
Her er heldigvis føden/barsel i "topp"etasjen, men generelt et lite sykehus så barsel er rett ved og ja mange babyer som ikke sov den natta :hilarious: følte at noen skulle komme inn døra hele tida, så ja litt musikk for å få min egen boble
Når nr 2 kom så ble jeg sendt på et 2 mannsrom 03:45 om natten og hun jeg delte rom med vekket babyen sin ofte for å gi mat, da vekket de oss også :eek:
 
Når nr 2 kom så ble jeg sendt på et 2 mannsrom 03:45 om natten og hun jeg delte rom med vekket babyen sin ofte for å gi mat, da vekket de oss også :eek:

For et mareritt :bag: Evig glad det kun er enerom her, frøkna mi hylgrein hele første natta så forstyrra sikkert noen uansett men hadde stressa ihjel skulle noen vært på samme rommet også :(
 
Aldri tenkt på at man kan høre på musikk under fødsel men det er jo egentlig genialt! Kan være. Ser for meg at det er veldig enten eller for min del.

Ja kan sette veldig tonen føler jeg, men ja man må jo føle på hva man selv synes er greit og er jo stor forskjell på tidlig fase/ presse fase :joyful:
 
For et mareritt :bag: Evig glad det kun er enerom her, frøkna mi hylgrein hele første natta så forstyrra sikkert noen uansett men hadde stressa ihjel skulle noen vært på samme rommet også :(
Huff slitsomt. Frøkna skrek de første timene etter fødsel.. Konstant.. Svelget mye fostervann
 
Begynte å tenke at det kunne vært gøy å spilt 90/00 spillelista mi, mye destinys Chile, Alice girls og sånt på den. Gladmusikk for meg, men tror samboeren min hadde klikka etter kort tid :p

Klarer meg veldig greit uten musikk egentlig, pga nedsatt hørsel blir det fort ekstra stress for meg med mange lyskilder og snakking, så foretrekker å ikke ha for mye.

Vet sambo hørte endel av det som foregikk på nabofødestua sist, men jeg hørte ikkeno av det.
 
Tror ikke jeg kommer til å lage noen liste med musikk. Sist så orket jeg ikke noe støy som forstyrret konsentrasjonen og fokuset mitt. :)
 
Så fint at du har mulighet for det når det er til hjelp for deg

husker noen har snakket om det i tidligere termingruppe, men husker ikke hva det endte med for dem
Har selv ikke tenkt tanken eller savnet det underveis. Kjekt på kveld/natt mens man venter på at fødselen skal starte da (indusert sist), men under selve fødselen tror jeg ikke jeg ville brudd meg..
 
Er det noen flere som skal ha med musikk av noe slag? Jeg leter etter sanger som kan gi litt sånn treningsfølelse(fant ikke et bedre ord i gravid hjernen :hilarious:), men også sanger som er mer avslappende og behagelige.

Del gjerne låter dere kunne tenkt dere :joyful:

Jeg var med på fødselen til ei venninne. Da satt vi med hver vår ørepropp og hørte Lindsey Stirling - Elements og bygget energi, og etter det har jeg faktisk fått sykt kick av den til trening, hehe. Den er rolig men bygger seg opp på en måte.
 
Vet at den push IT-salt N pepa er det mange som har på lista :p
rypejakten-k391
Every moment-the federal
Cool-le youth
Happy little pill-troye
Beathe - seeb
You cant stop the girl-beba rexa
Say something-justin timberlake
Business trancation- home video
IT was always you-maroon5
Angel in blue jeans-train
Rise-Katy perry
Dark horse - Katy perry
Would i lie to you-David guetta


Har ikke føda til musikk selv altså, så har ikke noe egen erfaring. Men hadde jeg hatt rier lenge og hadde brukt badekar eks. Så hadde vært hyggelig med litt musikk for å få en mer avslappa stemning kanskje :)
 
Last edited:
Back
Topp