Føde med bekkenløsning/symfysløsning

budeiemamma

Blir kjent med forumet
Hei!
Er det noen av dere som har født med skikkelig ille bekkenløsning/symfyseløsning før?
Har hele tiden gledet meg til fødselen og gledet meg til smertene bare for å bli kvitt den syke bekkenløsninga.. Nu begynner jeg å tenke kordan jeg skal klare det når jeg ikke får sove fordi det gjør så vondt å ligge i senga...
Dem har bare ett badekar der hvor jeg skal føde, og det er ikke lov å føde i det engang... Jeg føler at jeg ikke kommer til å klare det hvis jeg ikke får badekar:(

Tips og erfaringer mottas med stoor takk!!

(også lagt ut på mai2016)

Helt ærlig var riene så ekstremt intense og smertefulle at bekkenløsningen ble helt glemt.

Merka ingenting til bekkenløsningen under fødselen. :)

Merket ingen ting.. Men jordmødrene var flinke og passet på jeg ikke ble plassert på rygg.. Men de ville ha meg på siden osv.. Og når ungen skulle komme ble det jo vondt uansett

Merker ingenting til bekkenet under fødsel, anbefaler å til fysio - fikk surret meg dit fire år etter fødsel. Hadde smerter ved mens/ eggeløsning. Noen få justeringer og øvelser, så forsvant vondtene :)

Jeg hadde så kraftig bekkenløsning at jeg klarte ikke å gå ordentlig eller sitte. Men når fødselen å riene var igang merket jeg merkelig nok ingenting til det. Var først dagen etter der gikk opp for meg at jeg gikk normalt, noe jeg ikke haddee gjort på flere uker :p

Som alle over her, merket virkelig ingen ting til bekkenløsning under fødselen. Hadde skikkelig bekkenløsning fra uke 16 og gikk til fysio i månedsvis, men kan ikke huske at jeg tenkte på dette i ett sekund engang etter at riene satte inn.

Jeg hadde skikkelig symfyseplager som kom rundt uke 20. Gikk på krykker og hadde bekkenbelte siste 10 ukene. Hadde bassengtrening 2 dager i uka som var helt fantastisk. Men det er kanskje litt for sent for deg? Går fortsatt til fysio ukentlig og mini er nå 6 mnd. Jeg fikk epidural som sikkert kamuflerte smerter under fødselen. Tenkte i allefall ikke på det en eneste gang. Varmepakninger kan sikkert også hjelpe. Noen blir jo kvitt plagene ganske kjapt etter fødsel, men det er mange fysioterapeuter som er gode på bekkenløsning etter fødsel (for oss andre som ikke blir bra). Du har krav på gratis fysio dersom du har plager etterpå.

Når hodet kommer ned i bekkenet så hjelper det å stabilisere bekkenet ditt. Jeg brukte krykker og rullestol sist, merket drt ikke under fødsel, ei heller når jeg gikk rundt med rier

Jeg har født tre barn og har hatt voldsom bekken og symfyseløsning hvert svangerskap. Ble aldri helt god mellom hver, så ble jo klart verre for hver graviditet. Merket det ikke så mye under fødslene med unntak av fødsel nr to hvor jeg lidt følte at riene satt i symfysen:/. Har to år mellom hver og siste blir tre til sommeren og jeg kan fortsatt merke den litt:(

Hei!

Jeg hadde bekkenplager fra uke 3, og satt i rullestol mot slutten.
Dagen etter fødsel merket jeg allerede bedring, og selv om det ikke er blitt helt bra (sønnen in er 14 mnd nå), er det helt levelig.
Det er umulig å si om du blir helt bra igjen, men fysioterapi er viktig. :)

Bekkenløsning er noe alle får, for ellers er det ikke plass i bekkenet til at babyen kommer ut.
Det er først når det kommer tidlig, og blir veldig vondt, at det defineres som bekkenplager.

Da jeg fødte, var bekkenplagene det siste jeg tenkte på, selv om de satt i symfysen, hoftene, ryggen og strålet oppover og nedover hele svangerskapet. ;)

Bekkenløsning er en god ting, i forhold til å føde. ;)

Hadde ekstremt med bekkensmerter og symfyseløsning med siste. Klarte knappest å reise meg uten å falle om i smerte på det verste. Jeg var så redd for hvordan det skulle gå med fødselen da jeg nesten ikke kunne gå og det tok gjerne en til to minutter og flytte meg fra den ene til den andre sia i senga. Men da fødselen startet hadde jeg ikke vondt i bekkenet eller symfysen på den måten lengre, det gikk på en måte over før riene hadd komt skikkelig i gang.
Det hjalp nok også at jeg hadde leid inn en fødekar, ufattelig godt med den bevegelsesfriheten og bare å kunne skifte stilling til og med midt i riene uten at det ble en belastning. :joyful:
Jeg hadde hjemmefødsel med begge mine så jeg kunne bare leie inn fødekar og disponere det som jeg selv ville. :)

Så godt å høre at man ikke merker stort til det under fødsel! Har gått til fysio lenge nu og det hjelper litt men ikke på symfysen:(

Jeg fødte med bekkenløsning og fødte på ryggen. Det skulle jeg ikke ha gjort for jeg slet veldig med bekkenet mitt i ettertid. Så jeg anbefaler å snakke med jordmødrene ang føde stillinger . Masse Lykketil

Hadde forferdelig bekkenløsning hele svangerskapet, men når fødselen startet merket jeg fint lite til det! Etter fødsel hadde jeg sterke smerter i et par dager, nå 5 uker etterpå merker jeg det bare hvis jeg har gjort noe veldig fysisk ;-)

Merket ingenting til bekkenplagene her heller. Ble aldri helt bra etter fødsel og før jeg ble gravid igjen, men regner med at det skal gå fint med neste fødsel og :) Har vært sykemeldt et halvt år nå, så nå er jeg bare veldig klar for å i hvert fall bli litt bedre!

Så godt å høre at man ikke merker stort til det under fødsel! Har gått til fysio lenge nu og det hjelper litt men ikke på symfysen:(

Hadde skikkelig problemer med symfysen selv, kunne ikke ta på den uten at det kjentes ut som om det skulle gå i tusen knas :( Hadde ikke så veldig stor innvirkning på fødsel da og det ble raskt bedre etter fødsel. Bare husk på å finn en fødestilling som passer for deg, og ikke nøl med å prøve ut forskjellige stillinger når du er i gang ;)

Back
Topp