Føde med bekkenløsning/symfysløsning

budeiemamma

Blir kjent med forumet
Hei!
Er det noen av dere som har født med skikkelig ille bekkenløsning/symfyseløsning før?
Har hele tiden gledet meg til fødselen og gledet meg til smertene bare for å bli kvitt den syke bekkenløsninga.. Nu begynner jeg å tenke kordan jeg skal klare det når jeg ikke får sove fordi det gjør så vondt å ligge i senga...
Dem har bare ett badekar der hvor jeg skal føde, og det er ikke lov å føde i det engang... Jeg føler at jeg ikke kommer til å klare det hvis jeg ikke får badekar:(

Tips og erfaringer mottas med stoor takk!!

Jeg fødte med ganske ille bekkenløsning forrige gang. Erfaringen min er at det var best å ligge på siden, men sånn alt i alt fokuserte jeg ikke så mye på bekken-smertene, for smertene fra riene osv tok liksom over. Fødselen endte forøvrig i tangforløsning, og jeg fikk brudd på halebenet. Hørte det brakk i det de dro han ut med tanga. I tillegg sleit jeg med bekkenløsningen etter fødsel også, så jeg lå på sykehuset en uke. Var veldig lite mobil i 8-10 uker. Brukte hjelpemidler hjemme som dostol, sklilaken, krykker, bekkenbelte osv. Men kroppen ble seg selv igjen til slutt :-) kanskje ikke så lystig svar, men det er ihvertfall min erfaring med bekkenløsningen og fødsel. I de fleste tilfeller blir man fort bra igjen av bekkenløsningen etter fødsel, og man finner alltids en ok stilling mens det står på

Jeg fødte med svært ille bekkenløsning nå, men jeg fikk epidural, så kjente ikke så mye til bekkensmertene.. Men jeg har fortsett veldig vondt i symfysen.. Det er faktisk værre nå etter fødsel enn da jeg gikk gravid! Hvorfor aner jeg ikke!:( er snart 4 uker siden jeg fødte..

Sniker fra annen gruppe. Jeg har gjort det før, brukte bdekaret i flere omganger i timesvis. Du klarer det! Kroppen tar over og du får hjelp til å flytte på deg å finne stilling på slutten. Bare vær forberedt på at bekkensmertene sannsynligvis ikke forsvinner med det første eller andre etter fødsel. Og angret skikkelig på at jeg hadde skrevet i det brevet at jeg ikke ønsket epidural, jeg tryglet men fikk aldri fordi de hele tiden oppmunret (dvs. de trodde vel de hjalp meg med eget ønske) til å være uten. I ettertid så de at jeg burde hatt det. Tror fødselen tok meg lengre tid enn den ville gjort om jeg kunne være litt aktiv selv.

Jeg hadde veldig vondt i bekken og symfyse forrige svangerskap! Kan ikke huske at det var noe som plaget meg under fødselen selv om jeg nesten ikke klarte gå før. Fødselen gikk veldig fint, angret kunn på at jeg la meg for tidlig på rygg i sengen og måtte bruke mye lårmuskler. Denne gangen skal jeg være oppe og bevege meg mer. Bekkenplagene mine var helt borte etter fødselen, så det er håp :-D Jeg er sikker på du klarer deg fint og jeg har tro på at jordmødrene i de fleste tilfeller ser om du vil ha behov for epidural. Jeg sa jeg var redd for å angre på at jeg ikke tok det og ønsket det av den grunn. Jeg fikk det ikke og er veldig glad for det. Jeg stolte på at jordmor så at jeg ville klare det uten :)

Back
Topp