Føde i vann?

Ikke gjort det før, men jeg har veldig lyst til å prøve denne gangen dersom alt ligger til rette for det. Hadde god smertelindring i vann både første og andre gangen, men ble så varm etterhvert at jeg ville opp igjen. Jordmor spurte sist om jeg ville oppi badekaret da pressriene startet, men så ombestemte hun seg plutselig og ville ha meg i senga. Hun mistenkte nok at barnet var stort, og han satt fast med skuldrene så det var veldig greit at jeg var "på land" slik at de klarte å hjelpe han ut fort:angelic:

Jeg vurderer også sterkt vannfødsel denne gangen, men såklart redd han skal sitte fast, slik storebroren gjorde:wideyed:

Jeg ønsker å prøve vannfødsel. Dette blir min første, og jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til å bli, men vannfødsel slår meg som det som vil passe meg best. Det er hvertfall slik jeg føler det før det starter. :hilarious:

Jeg vurderer også sterkt vannfødsel denne gangen, men såklart redd han skal sitte fast, slik storebroren gjorde:wideyed:
Ja, jeg er litt redd for det jeg også, men det ser ut til at denne karen blir ca et kg mindre til termin, hvis jeg kan stole på vekstkontrollene. Skal tilbake på fredag så får se hva de sier da. Vet liksom ikke om jeg kan føde en normalvektig på normalt vis, for hun første kom i seteleie, og der satt hodet fast på slutten. Det er ganske vanlig at det skjer da, men likevel:angelic: jeg håper at denne bare "sklir ut":rolleyes:

Jeg hadde kjempelyst til det med mine to første, men første endte i haste KS. Så jeg får ikke lov. Men uansett har jeg i ettertid tenkt at jeg er glad jeg ikke fødte i vann :p Jeg blir så fort tørr og jeg takler ikke å sitte i lunket vann, jeg foretrekker det varmt, men det liker nok ikke baby. Ville nok ikke følt meg komfortabel med alt som flyter i vannet og å sitte i det lenge :p Men jeg skulle gjerne prøvd det med nr en hadde bare alt gått som jeg ønsket :p

Jeg ønsker å prøve vannfødsel. Dette blir min første, og jeg har ingen anelse om hvordan det kommer til å bli, men vannfødsel slår meg som det som vil passe meg best. Det er hvertfall slik jeg føler det før det starter. :hilarious:
Jeg har hørt nesten bare positive erfaringer med det, så da frister det jo å prøve:) Lurer litt på hva de gjør hvis barnet sitter fast da? Går det an å gå ut av badekaret og over i seng midt i utdrivingsfasen?

Ja, jeg er litt redd for det jeg også, men det ser ut til at denne karen blir ca et kg mindre til termin, hvis jeg kan stole på vekstkontrollene. Skal tilbake på fredag så får se hva de sier da. Vet liksom ikke om jeg kan føde en normalvektig på normalt vis, for hun første kom i seteleie, og der satt hodet fast på slutten. Det er ganske vanlig at det skjer da, men likevel:angelic: jeg håper at denne bare "sklir ut":rolleyes:
Ja, det hadde vært en drøm å få en ukomplisert fødsel hvor ungen kommer uten noe krøll på veien:joyful:

Sniker. Har født 2 av 3 i vann og ønsker å ta imot nr 4 i vann også. Har hatt bare gode positive opplevelser med dette. Godt, varmt og behagelig. Lindrende. Ikke masse gørr som flyter rundt heller. Da jeg fikk første, i 2002. Så hadde de badekar for smertelindring. De var ikke store de kara der. Tror ikke de brukte å føde i de da. Så jeg ble tilbudt å ligge der for å lindre smerten. Men den gang var det så kaldt vann at det var guffent. Men fødsel i 2010 og 2019 i vann på st Olavs var helt perfekt :) Så jeg anbefaler det veldig.

Jeg håper p få bruke kar denne gangen og font forløp og føder gjerne i vann, men som flere skriver så vet man aldri hvor man ender opp :D alltid drømt om vannfødsel :happy:

Sniker. Har født 2 av 3 i vann og ønsker å ta imot nr 4 i vann også. Har hatt bare gode positive opplevelser med dette. Godt, varmt og behagelig. Lindrende. Ikke masse gørr som flyter rundt heller. Da jeg fikk første, i 2002. Så hadde de badekar for smertelindring. De var ikke store de kara der. Tror ikke de brukte å føde i de da. Så jeg ble tilbudt å ligge der for å lindre smerten. Men den gang var det så kaldt vann at det var guffent. Men fødsel i 2010 og 2019 i vann på st Olavs var helt perfekt :) Så jeg anbefaler det veldig.
Vet du hvor mange grader vannet var?

Jeg har sterkt ønske om vannfødsel, om ikke fødsel så bruke det som smertelindring :happy: Er førstegangs så har ingen erfaring med noen av delene :hilarious:

Nei. Men de hadde i kjøligere vann mot slutten av fødselen for at barnet skulle bli født i lik temp som fostervannet :)
Ok, har lurt litt på det, men skal høre med jordmor neste kontroll.

Jeg har lyst å prøve badekar denne gangen. Sist gang rakk jeg ingenting. Ingen annen smertelindring foruten lystgass. Jeg ønsket epidural, men det gikk for fort. ‍♀️

Jeg kan ikke da jeg har svangerskapsdiabetes, noe som på siv går under risikosvangerskap. (Det fikk jeg beskjed om sist i hvert fall )

Back
Topp