Føde i maaaaange timer.

en fødsel går jo ut på så mye mer enn bare pressrier da.. de som bare har smerter under pressriene er VELDIG heldige.. man sier gjerne at en aktiv fødsel varer fra 4cm åpning,om du har rier da..

da mine rier smalt til for fullt hadde jeg 4cm åpning.. 14,5 time senere var han ute..

ORIGINAL: TinaC isprinsesse

Aktiv fødsel er fra 4cm åpning sa jordmora til meg..
Så jeg var i aktiv fødsel ''føda'' i 2-3 timer

Men den tiden som varer lengst som regel er jo før 4cm!
Og da kan det være veldig intenst og vondt.
Ville sagt at jeg var i fødsel før 4cm...

Riene begynte såvidt ved midnatt natt til 2 august og Irja var ute 3 august klokka 03:48 men alikevel føler jeg at fødselen varte i tre timer. Altså fra 4 cm og jordmora sa at nå var vi igang. [:)]
Jeg pressa bare i 10 minutter i følge gubben så er det bare pressriene som teller så var fødselen min hvertfall kjapp. [;)] Uansett føler ikke jeg at jeg hadde en lang fødsel, men jeg hadde en lang oppvarming.

Man regner på forskjellig vis. Jeg brukte 24 timer på førstemann... Dvs 24 timer fra vannet gikk og til han ble født. På nestemann brukte jeg 9 timer, og det er også fra vannet gikk til han ble født... Men jm på sjukehuset regner ikke slik, der regner de fra man har 3-4 cm åpning...

ORIGINAL: TinaC isprinsesse

Aktiv fødsel er fra 4cm åpning sa jordmora til meg..
Så jeg var i aktiv fødsel ''føda'' i 2-3 timer

Jeg kom inn med stramme 3cm åpning, 59min etter var lille Melissa født. Gikk veldig fort ja.

Pleier bare å si at " man lå i x antall timer". Som, min mor lå i 22 timer...

Back
Topp