Føde i maaaaange timer.

Febbis

Gift med forumet
Synes jeg stadig hører om de som har hatt fødsel som har vart i gud-vet-hvor-mange timer...
24, 36, 48 osv....

Man presser jo ikke i så mange timer, kan man virkelig si at man "fødte" i 36 timer da?[&:]

JA!!

Fødselen er jo mer enn bare pressing. Selv hadde jeg en kjapp fødsel, men om man har hatt intense rier i 36 timer, så mener jeg at fødselen har vart i 36 timer.

Man regner jo av og til på litt forskjellige måter, jeg regner fra riene kom etter at vannet gikk, og da gikk det 17,5 time før haste ks

ORIGINAL: TinaC isprinsesse

Aktiv fødsel er fra 4cm åpning sa jordmora til meg..
Så jeg var i aktiv fødsel ''føda'' i 2-3 timer

Selve fødselen, fra de tok vannet på 3cm åpning til hun var ute gikk det nesten 8t tror jeg.
kanskje bare 7

Er jo mange som går med 4cm åpning i mange dager uten at noe mer skjer.

Jeg ble innlagt klokken 20 mandagen med 4cm åpning, og småen var ikke ute før onsdag klokken 02. Så da varte fødselen min i 30 timer da?

er forsåvidt enig med deg, men en fødsel er mer enn å bare presse. Men at man kanskje regner fra første rie som sitter "svakt" i ryggen, så får man kanskje mange "ekstra" timer.

Jeg selv ble satt igang med drypp og hadde knallharde rier med en gang. og gutten var ute etter 23 timer. Jeg var i fødsel i 23 timer. jeg bare kastet opp, klarte ikke å gå eller å stå. riene kom som haggel og uten pause imellom. Var utrolig intenst.

Håper jeg får startet fødselen "rolig" hjemme neste gang.

Er det ikke også noe med at man regner en fødsel som aktiv eller noe når man har 4 cm åpning?????

ORIGINAL: ElinR

jeg hadde 126 timer med rier. av disse timene var vel ca 15 timer aktive men maseriene kom såpass hyppig var var helt jævlige så fikk ikke sovet NOENTING, så jeg syns egenltig jag var i fødsel i alle disse 126 timene!!

Å herregud [:o][:o][:o]

ORIGINAL: tosøtesmå

ja, det kan man! en fødsel er langt mye mer enn bare pressriene. Er en stor omstendig prosess, kroppen gjennomgår. Man går igjennom forskjellige faser. Hos noen går dette saktere, hos andre går dette fortere. Men er ikke mindre fødsel, selv om den tar lengre tid.
Jeg sier heller ikke at jeg fødte i x antall timer. Men sier at fødselen min varte i x antall timer.

enig med deg[:)]som eg skulle sakt det sjølv[;)]

Man regner jo hor lenge man var i aktiv fødsel, ikke bare pressinga.

Når det er sagt, så presset jeg i over 4 timer med førstemann, og fødselen totalt sett varte i 22 timer.

(Med andremann tok fødselen 1,5 time, og pressinga 10-15 min...)

hehe, fødselen er jo ikke bare pressinga da[8D]

Jeg pressa i tre timer, men før det hadde jeg 30 timer intense rier. Så jeg sier fødselen varte i 33 timer fra første rie til han var ute.

ORIGINAL: Thunderella

JA!!

Fødselen er jo mer enn bare pressing. Selv hadde jeg en kjapp fødsel, men om man har hatt intense rier i 36 timer, så mener jeg at fødselen har vart i 36 timer.

Signerer den,lå ikke like lenge som deg da,lå 28 timer..

Hvis man skal regne med fra når vannet gikk, så varte fødselen min i 48 timer. Fra de vonde riene begynte og åpningen begynte så gikk det 36. Så sier at jeg fødte i 36 timer. Hadde pressrier i 6 timer jeg da[8|] Har i ettertid fått beklagelse og at dette ikke skal skje, de skal ta keisersnitt lenge før det!

Dere snakker om at timene begynner fra 3-4 cm, altså aktiv fødsel. Jeg ble satt igang, riene startet knalltøft og var kun 30sek mellom dem fra de startet og mot slutten vare det såvidt jeg rakk trekke pusten, ca 15sek mellom hver. Jeg spydde, fikk epidural (selv om jeg ikke ville, jm sa jeg SKULLE ha pga smertene), men jeg etter 12 timer hadde jeg fremdeles bare såvidt 3 cm åpning... Det hele endte med katastrofesnitt, men de 12 timene jeg sleit meg gjennom de teller altså ikke????[8|][X(]

Synest det er vanskelig å sette en fasit på slikt. Noen kan jo gå til 8cm uten å merke det omtrent, mens andre sliter seg gjennom alt...

mine 4 fødsler startet med vannavgang[;)]

har brukt tilsammen under 11 timer på å føde alle 4[8D] DET syns jeg er GROVT å tenke på[X(]

Ja det tells fra 3-4cm åpning.
Da er man i aktiv fødseln og har rier.
DET er fødselen så vel som utpressingen.

Mange som bare presser to-tre ganger.
Fødselen varte da i 5minutter ca, eller..? [:-]

Jeg sier fødselen varte i 16 timer på sykehuset, hvorav 30 min var pressrier...
Men totalt fra første vondte varte den i ca 120 timer[:'(] (Hadde rier som kom hvert 10. min i 4 døgn før det skjedde noe mer...) På disse dagene hadde jeg fått 4 cm åpning... så fra 4 til 10 tok det 16 timer!

Jeg har bestandig sagt fra rier med 5 min mellomrom, så dermed varte fødselen med eldstemann i 24t og minstemann i 6t.
Om jeg skal regne fra 3-4 cm så varte fødselen med eldstemann i 17t og minstemann i 4t.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

ORIGINAL: Thunderella

JA!!

Signerer den,lå ikke like lenge som deg da,lå 28 timer..

Jeg lå i 5 timer fra første rie til ungen var ute jeg!

Men viss det bare er pressrier som teller så varte fødselen min i 7 minutter!! :)

Back
Topp