Føde i fellesferien

Blomsten2

Forelsket i forumet
Hva tenker dere om dette? Blir småstressa av alt de skriver i media.... jeg er andregangs, men hadde styrtfødsel sist. Kjenner litt på dette med fulle fødestuer og for få jordmødre på jobb :(
 
Jeg fødte i fellesferien sist, 17 juli :) jeg var den eneste som var der da jeg kom inn. Kun født 4 stk den dagen jeg fødte :) så er tilfeldigheter hvor mange å hvor opptatt de er på føden :)
 
Ja, det er litt tilfeldig:) jeg er risikofødende så ikke så bekymret for kapasiteten:p
 
Jeg hadde også styrtfødsel sist og spent på kapasiteten. Får jeg styrtfødsel denne gangen også og blir sendt til neste sykehus så er det 1 time unna og spørs om jeg rekker det av erfaring med førstemann. Men satser på at jeg får komme inn på det sykehuset som jeg i utgangspunktet skal føde på:). Er 2 fødeavdelinger også, selv om jeg i utgangspunktet er satt til å føde i den ene så håper jeg de sender meg til den andre skulle det være fullt der og ledig på den andre før de evt vurderer å sende meg til annet sykehus.
 
Har tenkt litt på det, men det er visstnok ikke et stort problem ved sykehuset jeg skal føde på. Satser på at det stemmer :)
 
Tenkt litt også lat være.
Risikofødene her også, så tviler på at jeg blir sendt noe sted.

Eneste jordmor sa at jeg enten måtte være lengre på fødestua til det ble ledig på barsel eller at jeg kanskje måtte ligge litt på gangen.
 
Kjenner keg gruer med litt denne gangen pga det. Har nettopp fått påvist sv.dia så blir mest sannsynlig satt igang til termin, håper da på litt mer ordnede forhold ;)
 
Tenker det går helt fint eg :) fødte 27 juli 2013 og då og stod det mye om dette i media.. Ja der var mange folk som fødte den dagen, men følte meg godt ivaretatt fordeom :)

Og må legge til at når eg fødte 7 desember 2014 var det mye mer travelt... :p
 
Og der variere veldig!

Jeg fødte 12 mars 2014 på dk største sykehus. Der var meg og en til som fødte, jordmødrene hadde evig med tid.
To venninner fødte uka før og der var smekk fullt, fikk ikke plass på barsel.
 
Tenker ikke sååå mye på det egentlig... Har født i juli 2 ganger før!
 
Eg tenker litt på det... venninnen min jobber på KK og hun grurer seg veldig til sommeren. En venninne som hun studerte med, har siste vakt på KK i dag pga at hun ikke orker mer!! Eg føler meg veldig sikker på at de som e på jobb når eg skal føde kommer til å gjøre jobben sin og mer til vist de må for at vi fødende skal ha det bra. Men må innrømme at eg håper at eg kommer inn på en dag da det e lite fødende og ikke mange. For selv om det kommer til å variere veldig fra dag til dag, så e det forventet rekord mange fødende i juni og juli, og bemanningen har aldri vært dårligere :sorry:
 
Forsøker ikke å tenke på det. Man kan ha en god eller dårlig fødsel både juli og andre måneder, i en full eller tom fødeavdeling. Det er så mange faktorer som spiller inn at det er helt umulig å forsikre seg mot alt. Krysser fingrene og håper på litt flaks for oss alle :)
 
Jeg fødte i fellesfereien i 2010, da var det samme oppstyr som nå. Den dagen jeg kom inn var det bare meg og en fødende til på avdelingen. så jeg hadde samme jordmoren inne hos meg stort sett hele tiden. Så innser at jeg egentlig når som helst på året kan komme oppi en full fødeavdeling, så tar det litt som det kommer, og krysser fingrene for en like fin fødsel denne gangen :)
 
Har lagt merke til det som står i media og på internett, men tenker at det kjem til å gå heilt fint! Kan ikkje akkurat nekte oss å føde når lille frø kjem :happy: Er positiv enn so lenge, og so ser vi kva som skjer den dagen ho kjem:)
 
Man tenker jo litt på det når man leser om det, men jeg har bare bestemt meg for å legge det til siden. Nå skal jeg jo føde i juni/juli uansett om det er fullt eller ei, så er ikke så mye å få gjort med det.

Fødte i juli 2014, å da var det fullt da jeg kom inn. Mye ventetid, og de glemte meg da vi var inne på sjekk første gangen. Ble liggende 40 min før vi gikk og spurte hva som skjedde, og da måtte de bare beklage. De hadde også tenkt å sende meg hjem tre timer før han var ute, men da jeg først hadde fått kommet inn og fått en fødestue var det greit. Da var jordmoren der hele tiden.
 
Back
Topp