Føde i Drammen eller Bærum?

Kattedama

Betatt av forumet
Julegavene 2019
Oktobergull 2022
Bor ca like langt unna begge. Skal til fastlegen snart og regner med jeg da vil få valget. Noen som har erfaring med disse, både med tanke på føding men også oppfølging gjennom svangerskapet?

Bærum har familierom vistnok.
Ville droppa Drammen om du ikke må. Jeg blei glømt på barsel.

Hørt om folk fra Oslo som velger Bærum pga familierom. Så ville valgt det selv bare basert på det jeg. Sikkert like flinke ansatte begge steder :)

I følge nettsidene til Drammen har de også familie rom.

Jo, men Bærum har bare rom med plass til ledsager :) Drammen har derimot nyfødtintensiv og dermed også flere premature og flerlingfødsler som vil ha førsteprioritet på familierom fremfor en mindre komplisert forløsning :)

Drammen er konstant stappa og «vi gleder oss til å flytte inn på nytt sykehus om 3 år» som de så fint svarte på klagen min.

Å føde der er greit nok, fraråder barsel der.

I følge nettsidene til Drammen har de også familie rom.

Høres flere ikke er fornøyd med Drammen... Vi hadde en veldig positiv opplevelse der, både på føden og barsel :)

Født på Bærum og var veldig fornøyd der. Kun familierom er topp! Spesielt hvis det er første! De har dessuten en veldig hyggelig fødselslege, hvis du skulle trenge noe oppfølging i forkant :)

Nettopp født på Bærum, og er kjempe fornøyd. vi har vært på rommet alle tre siden fødsel, og alle som kommer innom rommet svarer på alle våre ‘dumme’ spørsmål.
som førstegangsfødene er det mye nytt, så all ære til jordmødre, barnepleier og legene her på Bærum

Ser tråden er litt gammel - men oppdaterer likevel. Fødte akkurat på Drammen og kan ikke skryte hele føden, operasjon og barsel nok. Utrolig dyktige helsepersonale over hele linja (jm, sykepleiere, leger, gyneokologer, anestesi, barnepleiere), veldig gode på å dele informasjon, behandle, tilby hjelp og støtte. Ansatte på barsel var også fantastiske, følte at de hele tiden var der uten å være i veien. Veldig godt ivaretatt. God hjelp med amming - inkl akupunktur for å kick starte melken.
❤️❤️❤️ Drammen ❤️❤️❤️

Ser tråden er litt gammel - men oppdaterer likevel. Fødte akkurat på Drammen og kan ikke skryte hele føden, operasjon og barsel nok. Utrolig dyktige helsepersonale over hele linja (jm, sykepleiere, leger, gyneokologer, anestesi, barnepleiere), veldig gode på å dele informasjon, behandle, tilby hjelp og støtte. Ansatte på barsel var også fantastiske, følte at de hele tiden var der uten å være i veien. Veldig godt ivaretatt. God hjelp med amming - inkl akupunktur for å kick starte melken.
❤️❤️❤️ Drammen ❤️❤️❤️
Da var det neppe smekkfult! For da blir du overlatt høyst til det selv!

Back
Topp