Føde i Bodø

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Noen som har erfaring med å føde i Bodø? Blir nok dit jeg må å føde pga høy bmi. Er det greit der? Noen som har erfaring med å ikke kan føde på lokal sykehuset sitt? :)

Noen som har erfaring med å føde i Bodø? Blir nok dit jeg må å føde pga høy bmi. Er det greit der? Noen som har erfaring med å ikke kan føde på lokal sykehuset sitt? :)

Jeg fikk min første i Bodø, og jeg har nok ikke så mye positivt å si om den plassen dessverre.:( Men jeg håper virkelig du får en bedre opplevelse enn det jeg fikk. :)

Ikke noe bra og høre :( Vil du dele hva som ikke var positivt der?

Kan jo begynne med at det er noen år siden, men det gjorde at jeg gruet meg ekstremt til fødsel nr 2.

(skal sies at Bodø var mitt lokalsykehus)
Kom inn der etter at vannet hadde gått i 16tiden, og ble tatt i mot av aftenvakta som virkelig ikke var noe hyggelig. Kan jo være at hun bare var slik men hun hørte ikke på noe jeg eller mannen sa. Hadde det sykt vondt og fikk ikke tilbud om noen ting. Etter lang tid fikk jeg en stikkpille (som jeg satte selv) slik at jeg skulle "slappe av" og selv om min mann hadde spurt om det var mulig å gi meg epidural fikk han ikke noe svar annet enn nei. Så kom heldigvis nattevakta men hun så jeg ikke så mye til, og for vær gang de skulle sjekke meg måtte jeg opp å stå, gå over til senga og ligge der noe jeg hadde problemer med.
Tiden gikk og lystgassen fungerte ikke lengere, så jordmoren stilte den opp noe som gjorde at jeg fikk for mye (tålte tydeligvis ikke å få den stilt opp) så jeg gikk i svart og hun trykte stans.
Våknet med at hun slo til meg (selv om jeg trodde det var mannen min som gjorde det) så hørte jeg uling og at hun sa: det går bra, har fått kontakt med henne nå.

Så etter alt dette kom ungen etter vaktskifte og det var da dagvakta som var kommet på.

Fikk ikke til ammingen heller, så de tok ungen ut å ga alt mulig annet. Så når jeg endelig kom å ville amme så ville jo ikke ungen ha for da hadde de jo gitt annet.

Så da slet vi med det også, og da måtte vi bli lengere der. Å til slutt kom det inn en dame stilte seg i fotenden av senga og spurte: er det her den vanskelige pasienten er?
Da mente hun at ungen var vanskelig siden vi ikke fikk til ammingen.

Men til slutt fikk vi det til, og det var en glede å få lov å dra derifra.

De var ikke noe flinke til å informere om mattilbudet. Så der kom mannen med matboks til meg slik at jeg fikk i meg mat, for de fortalte aldri når eller hvor jeg kunne finne mat. Spurte etter smertestilling men da var det liksom om jeg hadde brukt opp det jeg hadde fått (4g paracet holdt ikke så lenge) så det kom også mannen med.

Så som du ser, har jeg ikke noe godt forhold til å føde i Bodø, og håper jeg aldri kommer til å gjøre det igjen. Heldigvis slapp jeg dit når minste kom, og jeg fikk føde lokalt.

Så jeg håper du får et bedre inntrykk og en mye bedre opplevelse enn det jeg hadde. For jeg håper de ha klart å bli bedre.

Jeg fødte der i aug 2020 og igjen for 10 dager siden.

Var "fullt hus" i 2020, så følte ikke at vi fikk den oppfølginga som vi trengte. Fødebrevet ble ikke lest og mye var ikke bra.. Jeg og barnefar var alene på fødestuen i flere timer helt til pressriene meldte seg.. Jordmødrene hadde rett å slett ikke tid til oss! Vi ble "kastet" ut av barsel 6 timer etter fødsel.

Denne gangen er jeg kjempefornøyd med fødsel og barselsoppholdet! Hadde hele tiden flinke jordmødre inne på fødestuen under fødsel som klarte å "lese" meg når riene sto på som verst og jeg ikke klarte å kommunisere. Følte meg trygg, ivaretatt og respektert.
På barsel fikk jeg god hjelp til amming, smertestillende for etterriene og ellers tilbud om "barnepass" på natta. Fikk være der til vi følte oss klar til å dra hjem.
Nå var jeg nesten alene på avdelinga, så det virker som det har endel å si om det er fullt trøkk eller rolige dager på de ansatte..

Masse lykke til!

Fødte i Bodø i 2006, så nå kommer en skikkelig etterlengtet attpåklatt skatt. Hadde gode opplevelser med fødeavdelingen da. Ble tatt godt vare på og mye hjelp og støtte. Var inne på sykehuset flere ganger pga falske rier i 3 mnd før gutten min kom, ble tatt like godt imot alle gangene. Plagdes med ammingen og dem hjalp meg og støtta meg og viste hvordan vi skulle få det best mulig til med hjelpemidler og stillinger.

Hadde en veldig fin opplevelse på føden i Bodø i 2019, tiden på barsel var også kjempefin❤️

Back
Topp