Føde i badekaret..

Baby1988

Glad i forumet
Jeg vurderer faktisk å prøve å føde i badekaret.. Har sett par episoder av fødeavdelingen og det virker som om det ikke er riktig så vondt som å føde på senga! :p Kan godt hende jeg tar feil, men synd ikke dem som fødte i vannet ropte og skrek så mye som de andre. Ja jeg vet at ingen fødsler er like, og at noen har mer vondt enn andre.
Er det noen som har prøvd vannfødsel? Er det til å anbefales?

Mammaen min har prøvd vannfødsel, hun syns det var mye bedre. :-)
Jeg også vil føde i vann !

Denne ganga skal jeg i badekaret! Sist var alle badekarene opptatt fordi de ikke var kommet i gang med de portable badekarene.

Jeg har tenkt jeg skal prøve badekar hver gang jeg, men jeg har hatt så tette rier at jeg har vært overbevist om at jeg ville drukne på vei inn eller ut av karet, kanskje det går bedre denne gangen :)

Jeg har tenkt jeg skal prøve badekar hver gang jeg, men jeg har hatt så tette rier at jeg har vært overbevist om at jeg ville drukne på vei inn eller ut av karet, kanskje det går bedre denne gangen :)
Hahaha, unnskyld at jeg flirer, men nu fikk jeg meg en god latter! :p " overbevist om at jeg ville drukne "

Jeg hadde store planer om badekar sist, men ventet så lenge hjemme at når jeg kom på sykehuset var riene og smertene så intense at det var uaktuelt å i det hele tatt røre på seg! Denne gangen kanskje, hvis jeg drar litt tidligere på sykehuset ;)

Sist satt jeg i badekaret for det skulle lindre litt av smertene. MEN smertene ble 1000 ganger Værre av å sitte oppi der!! Tydeligvis er ikke badekar det beste for alle :p

Sist satt jeg i badekaret for det skulle lindre litt av smertene. MEN smertene ble 1000 ganger Værre av å sitte oppi der!! Tydeligvis er ikke badekar det beste for alle :p
Jeg gjorde også det første gang og jeg syns det va så deilig å sitte der, men som førstegangs visste jeg ikke at det faktisk var mulig og føde der og ingen fortalte meg det heller. Så jeg kavet meg opp og på senga for å føde..
Og av en eller anna merkelig grunn så trur jeg "ting" blir mer elastiske i vann og man slipper rifter og sying...? Rett meg gjerne hvis jeg er helt på villspor! :p

Jeg hadde badekar sist, men måtte opp pga smertene ble for intense.. Det var ikke "bare bare" å komme seg opp igjen derfra med rier som kom tettere enn haggel :D Jeg MÅTTE ha epidural (ifølge meg selv...) så da kunne det jo ikke bli vannfødsel... Men jeg vurderer det denne gangen tror jeg :)

Får ikke føde i vann siden jeg har hatt KS, og det er egentlig helt greit.. Jeg er alltid sånn at når jeg bor på hotell med badekar at jeg liksom skal kose meg og ta et bad, og så greier jeg å ligge i ro i type 2 sekunder, så vet ikke om jeg hadde egna meg å bruke det som smertelindring heller.. :-p men i teorien virker det jo veldig bra da:-)

Jeg kunne godt tenkt meg det. Jeg lå i badekaret hjemme i flere timer før vi dro på sykehuset sist, og følte det var kjempegod smertelindring. Da vi kom på sykehuset holdt de på å pusse opp føderommet med badekar... :/ så det ble ikke noe mer bading.
håper bare det er ledig når vi skal inn neste gang! Kommer sikkert til å være folksomt på føden i august... ;)

Jeg håper på å få prøvd vannfødsel :) synes badekar var en god smertelindring jeg.. eller, jeg fikk litt pauser inni mellom vondtene :)

Med første puttet de meg i badekaret og sa at det ville være smertelindrende.. not so much. For min del var det en fæl opplevelse. De gikk fra meg og akkurat da var mannen min ute en stund (fødselen tok litt tid), og jeg følte meg fanget og kom meg slett ikke opp igjen. Hadde jo rier så det holdt. Nei, det var ikke for meg. Men jeg har hørt flere som har hatt bedre fødsler i vann. Det er helt individuelt tenker jeg :)

Jeg kunne og tenkt meg badekar- men det blir jo ikke alltid som man selv vil!! Men kommer til å prøve det om jeg får sjangs

Jeg kunne godt tenkt meg vannfødsel. Men når jeg først har rier eller må presse er det akkurat som om kroppen bestemmer selv hva som er best, hehe. Så vi får se hva det blir denne gangen og hva jeg rekker:)

Jeg har ikke vært i badekar,men under første fødsel var jeg i dusjen et par ganger på sykehuset,noe som lindret smertene veldig! Så kunne godt tenkt meg å prøve badekar..di har badekar på fødeavdelingen her,men har hørt at det ikke er i bruk,så må sjekke opp isåfall.

Sent from my HTC Desire HD A9191

Hadde lyst på vannfødsel sist også, men fikk ikke lov pga svangerskapsforgiftning... Håper det går bedre denne gangen

Jeg hadde samme erfaring med badekar, så det skal jeg ikke prøve igjen...!!

Back
Topp