Føde hjemme.

Nutte87

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Er det noen flere som har tenkt tanken?

Jeg har født 2 barn på sykehus. Og hadde dårlig opplevelse første gangen, men siste var fantastisk [emoji16] sist fødsel var på et annet sykehus. Men jeg sleit så masse med å slappe av og få sove og hvile. Var der i 3 dager og melka kom sent. Jeg hadde ingen smertelindring og det tok 2 timer fra første rie til hun var ute. Denne gangen kunne jeg gjerne tenkt meg å føde hjemme [emoji4] slippe å dra ut på vinteren og stresse til sykehuset. Kunne være hjemme hos seg selv osv. Tror jeg vil slappe av MYE mer med det. Og kunne ligge med den lille uten mas, bråk, uro fra andre de første dagene. Og slippe turen hjem [emoji12] jeg vil heller ikke risikere å måtte være på sykehuset alene over natta og i tillegg må vi så fort hjem nå også. Lest mye om dette og syns det virker veldig aktuelt [emoji4] samboeren er så klart skeptisk. Men tror han blir å slappe mer av etter møte med JM osv [emoji4]
 
Hehe jeg syns folk som deg er gærne o_O men det er jo mange som gjør det og det går jo som regel greit. Du vet jo i det minste hva du skal igjennom :p
 
Hehe jeg syns folk som deg er gærne o_O men det er jo mange som gjør det og det går jo som regel greit. Du vet jo i det minste hva du skal igjennom :p
[emoji23][emoji23] ja jeg er kjent for å gå mine egne veier [emoji12] statistikken viser at det er veldig lite komplikasjoner ved hjemmefødsel. Men jeg har ikke vurdert dette når jeg skulle ha nr 1 og 2. Men når jeg kom hjem med nr 2. Så satt jeg å tenkte på hvor deilig det hadde vært å kun vært hjemme igjennom alt sammen [emoji12]
 
Har en venninne som fødte hjemme med nr.2, og hun syntes det var helt fantastisk!! Jeg personlig skal på sykehuset uansett og jeg går ikke hjem derfra før jeg må[emoji23]
 
Har en venninne som fødte hjemme med nr.2, og hun syntes det var helt fantastisk!! Jeg personlig skal på sykehuset uansett og jeg går ikke hjem derfra før jeg må[emoji23]
Å så koselig å høre [emoji16] nei jeg ser den! Og var der selv med nr 1 og nr 2. Når 1 ble hastesnitt pga hun satt i seteleie. Jeg kom til 10cm åpning etter tre døgn. Men da var snuppa mi dårlig og jeg. Så da ble det snitt. Nr 2 gikk etter boka og veldig fort. Rakk ikke ta en Paracet en gang [emoji23] og samboeren min måtte hjem 3 ganger i døgnet pga hundene, jeg fikk ikke ro på barsel osv. Så det frister veldig å føde hjemme denne gangen [emoji4]
 
Å så koselig å høre [emoji16] nei jeg ser den! Og var der selv med nr 1 og nr 2. Når 1 ble hastesnitt pga hun satt i seteleie. Jeg kom til 10cm åpning etter tre døgn. Men da var snuppa mi dårlig og jeg. Så da ble det snitt. Nr 2 gikk etter boka og veldig fort. Rakk ikke ta en Paracet en gang [emoji23] og samboeren min måtte hjem 3 ganger i døgnet pga hundene, jeg fikk ikke ro på barsel osv. Så det frister veldig å føde hjemme denne gangen [emoji4]

Da skjønner jeg at du kan tenke deg det! Jeg har en kollega fra tidligere som var en av de få i Trondheim som hjalp til med hjemmefødsler og hun sa det var noe helt annet og veldig spesielt hver gang hun fikk være med på det! Så for den som ønsker er det bare å hoppe i det tenker jeg[emoji7] Man må jo finne den veien som passer en best!
 
Har fulgt med på snappen til hun hjemme jordmoren, virker fantastisk å føde hjemme :)
Skal likevel føde på sykehus med første
 
Back
Topp