Føde for tidlig.

Kristine3

Glad i forumet
Juli13-jentene
Jeg er jo førstegang, hører det er vanlig gå over tida. Hva har dere som har barn fra før erfart med dette med 1 barn? Det er akkurat som om jeg føler jeg kommer til å føde for tidlig. Vet ikke hvorfor.

Jeg har aldri hatt noen fortidlig følelse med det to første og de kom til tiden, men denne gangen derimot har jeg en helt annerledes fornemmelse- vi får bare vente å se.

Min venninne følte hele tiden 2.5 med sin første, det var tre uker før termin. Jeg husker jeg sa til henne at hun da ikke måtte bli skuffet om det ikke ble sånn, men vet du, vannet gikk 2.5 og babyen kom 3.5. Vil si det er en

En mammas intuisjon som slo til der. Spennende å se hvordan det blir med det- har su følelsen på en dato?

Sniker litt fra juni. Jeg hadde også en fornemmelse om dette med første barnet. Og jeg følte at hun kom til å komme en god stund før også. Og jeg hadde rett :) Hun kom i uke 35 Denne gangen her er det samme. Er i uke 32 og baby har allerede forsøkt å komme ut... Ville vært veldig rart om jeg klarer å gå helt til termin.

Jeg har ingen følelse på dato men bare at det kommer til å skje før. Men alle andre tror jeg kommer til å gå over, i allefall mamma av en grunn. Jeg vet liksom ikke bare føler det inni meg. Kanskje jeg fikk litt panikk når ei på juni fødte hehe ... Jeg begynte vaske klær med en gang å fikk helt panikk for at ting ikke var i orden hehe :)

Jeg har ingen følelse på dato men bare at det kommer til å skje før. Men alle andre tror jeg kommer til å gå over, i allefall mamma av en grunn. Jeg vet liksom ikke bare føler det inni meg. Kanskje jeg fikk litt panikk når ei på juni fødte hehe ... Jeg begynte vaske klær med en gang å fikk helt panikk for at ting ikke var i orden hehe :)
Huff...stakkar.... Ikke bra med panikk heller....

Jeg har en følelse at min kommer ut ganske kort tid etter min ankomst til norge.
Har ikke noe håndfast som tilsier det da...

Eneste en kan gjøre er å vente og se... Forberedelser eller ei - alt kan fikses i etterkant ;)

Jeg er jo førstegang, hører det er vanlig gå over tida. Hva har dere som har barn fra før erfart med dette med 1 barn? Det er akkurat som om jeg føler jeg kommer til å føde for tidlig. Vet ikke hvorfor.
Jeg fødte i uke 37 med min første.
Men, hadde ingen følelse om at jeg ville føde før termin, og heller ikke på selve dagen trodde jeg at jeg skulle bli mamma bare tre timer senere! :-)
Jeg tok det hele med ro, og tenkte at det er jo tre uker igjen. Men, neida. Hi hi! :-)
Bare legen min trodde jeg ville føde før tiden. Hodet var jo festet to uker tidligere, og han trodde ikke jeg vill komme på flere kontroller. Trodde det bare var sånn han sa. Men han fikk jo rett. :-)

Denne gangen er jeg forberedt på å føde for tidlig, og legen tipper at jeg vil ha min siste kontroll i uke 36.
Så jeg bør vel snart pakke bagene osv.
Tenk at om 10 uker kan vi være tobarnsforeldre.

Jeg måtte få hjelp til å få satt i gang fødsel på eldste 10 dager over tiden.
Nr 2 kom 6 dager før.
Hadde ingen fornemmelse på når det skulle skje med noen av dem.
Har ingen følelse for når han kommer denne gangen heller.

Første kom noen dager etter termin (startet 3 dager etter på kvelden, kom på natten 4 dager over). Hadde ikke så mye følelse på når han kom til komme da, men tenkte han kom rundt termin - og håpet han ikke kom så mye over!

Nå håper eg på 39+2 - så det akkurat kommer inn under de nye permisjonsreglene og vi har 2 uker ekstra til sammen ;) Men går greit hun kommer før det, så lenge hun ikke er prematur. Håper virkelig ikke det blir overtid denne gangen! Har ikke så mye følelse på når hun kommer heller, bare ønsketenkninger ;)

Eg aner ikkje,har vell en følelse på at hun kommer før..
Min første kom 6 dager etter termin og dem to andre kom 4 og 5 uker før termin...
Jordmor trudde at denne tulla og vlle det

Jeg fødte 8 dager før termin første gangen.
Andre gangen før jeg dagen etter termin.

Har ingen følelse om hva som skjer denne gang :)

Fødte til termin første gang. Dvs. riene begynte menstermin og hun kom 2 dager etter på ultermin.

Har på følelsen at han her kommer for tidlig og at alt bare blir villt stress :P Aner ikke hvorfor!

Med første trodde jeg at jeg kom til å gå over tiden, men fødte 2 uker før termin. Men andre sa alle legene at jeg ikke kom til å gå helt til termin, og jeg trodde på dem. Men at han skulle komme 6 uker før hadde jeg ikke trodd. Jeg håper denne kommer ca en uke før termin, men det skulle ikke forundre meg om hun er bedagelig og venter lengst mulig.

Med første så ble jeg satt i gang 13 dager over å hun kom 14 dager over. Håper for guds skyld jeg ikke må vente så lenge denne gangen for det var helt grusomt å gå så lenge.
Hadde egentlig ingen følelse på når hun kom til å komme sist og det har jeg ikke denne gangen heller.. =) Jeg hadde håpet at hun kanskje ville kommet 1 uke før termin el rundt termin.. det hadde vært perfekt! :D

Back
Topp