Føde før tiden når min mor gjorde det flere ganger?

FrøkenPK

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er 37+6 i dag, er i permisjon og er veldig klar for å bli ferdig med denne graviditeten!!
Jeg lurer på om noen her som har fått barn før har "lignet" på mammaene deres, med tanke på om ungen kom før eller etter termin? :anyone

Mamma fikk meg og mine to søsken før termin (varierte fra to dager til tre uker), jeg var første barnet og kom to uker før termin. Jeg håper jeg ligner mamma og at han kommer denne uka :angelic:
Har kjent mye etter tegn på at fødselen nærmer seg; har mye kynnere (i alle slags positurer), nedpress, stikninger o.l. Dog ingen slimpropp, men har hatt mye utflod hele graviditeten, så den kan ha kommet gradvis også... :nailbiting:

Jeg fikk beskjed sist gang at dette ikke nødvendigvis hadde noe å si. Ikke uvanlig at selve fødsel ligner, men når det skjer er veldig individuelt uansett sa de.
Min mor fødte 2 og 3 uker før med mine søsken, og jeg kom 11 dager over som nr 3.

Min første kom 4 dager over termin, igangsatt.

Men selve fødselen var vel ikke helt ulik. Min mor hadde 3 av 3 styrtfødsler, og jeg har foreløpig hatt 1 av 1. Spent på lillebror i magen, men har fått beskjed om at jeg ikke skal drøye med å dra til føden

Både jeg og min mor har hatt "enkle", raske fødsler til termin. Altså mellom 37+0 og 40+0

Jeg fødte mine to første 39+0.

De sier jo ofte at døtre kan ligne på mødre sine i sånne sammenhenger. Mamma gikk mye overtid med søsteren min og søsteren min gikk mye overtid med sin første. Jeg har derfor forberedt meg på overtid her også, i stedet for å håpe at ho kommer før og blir skuffa :P

Vet ikke når storesøstra mi kom.
Jeg kom 8 dager før termin.
Lillesøstra mi kom 11 dager etter termin.

Jeg fødte førstemann 7 dager etter termin, og nå er jeg foreløpig 2 dager etter termin med nr 2 :)

Mamma fikk alle tre før termin, selv er jeg en uke på overtid. ingen likhet tydeligvis...

Både jeg og mannen er født 14 dager på overtid. Usikker på om søstra mi kom etter termin. Så smører meg med tålmodighet!

Mamma fødte meg i uke 36 og min bror og søster kom begge i 38, jeg fødte min sønn i uke 38, er i uke 36 med lillesøster nå å merker jeg blir litt skuffet om jeg må gå til uke 40 eller lenger :P

Mine to fødsler har vært nesten helt identiske med min mors fødsler! Helt skremmende likt! Så her virker det iallefall som det er noe i det at det kan ligge noe i genene :)

Både jeg og søstra mi kom to uker over termin, og mi første kom ti dager over. Nå er jeg en dag over og regner egentlig med å gå i alle fall ei uke til.

Sniker fra oktober :)
Min mamma fødte min storebror akkurat 7 dager før termin og jeg fødte min sønn 7 dager før.
Jeg kom 3 uker før termin og ventet derfor på vår datter fra uke 37, men hun lot vente på seg helt til termin :) vil love at det ble 3 lange uker og hver dag føltes som en uke på slutten.
Det er nok ikke sånn at alle føder like som mamma sin :)

Min mor fikk meg 11 dager over, men jeg fødte selv to dager før termin. Men selve fødslene har nok vært relativt like- enkle og forholdsvis raske. Min søster fødte forøvrig 10 dager før termin, men hadde en tøffere fødsel som startet med vannsvgang.
Min svigermor har derimot født begge sine før termin. Sist jeg var gravid hørte jeg at du arver fødslen fra mor men tidspunktet fra svigermor (altså fra babyens far da). Jordmoren min sa på forrige kontroll at det siste hun hadde lest av forskning tyder på at det et et stoff lungene til baby slipper ut når de er modne, som setter igang fødselen. Sånn sett kan det jo være noe i det... Om dette stemmer eller ikke er en annen ting ;) Men passet i alle fall for meg sist gang :)

Min mor fikk meg 11 dager over, men jeg fødte selv to dager før termin. Men selve fødslene har nok vært relativt like- enkle og forholdsvis raske. Min søster fødte forøvrig 10 dager før termin, men hadde en tøffere fødsel som startet med vannsvgang.
Min svigermor har derimot født begge sine før termin. Sist jeg var gravid hørte jeg at du arver fødslen fra mor men tidspunktet fra svigermor (altså fra babyens far da). Jordmoren min sa på forrige kontroll at det siste hun hadde lest av forskning tyder på at det et et stoff lungene til baby slipper ut når de er modne, som setter igang fødselen. Sånn sett kan det jo være noe i det... Om dette stemmer eller ikke er en annen ting ;) Men passet i alle fall for meg sist gang :)

Om det stemmer at man arver lengde på svangerskapet fra svigermor får jeg vel belage meg på igangsetting på makstid da :p hun fødte først en jente 4 dager over, så en gutt 14 dager over (igangsatt på overtid). Jeg har foreløpig født en jente 4 dager på overtid.
Men vil jo tro det har mer med babyen modenhet å gjøre, og det tror jeg arves litt fra begge sider og derfor er veldig individuelt. De kommer når de kommer uansett :D

Mamma har fått 2 på overtid. Jeg har fått ei før termin og spent på denne gangen :)

Mamma fødte både meg og min bror noen dager før termin.
Jeg fødte 4 dager før termin nå:)

Back
Topp