Føde før eller etter termin

Mioloo

Flørter med forumet
Dere som har vært gravide før, fødte dere før, på eller etter termin? Og hva er sannsynligheten for å føde tidlig/sent neste gang? :)

Kom på at jeg fødte i uke 37 sist, og hvis jeg gjør det denne gangen kommer jo ungen i første uken i januar i stedet for februar o_O Spent på om neste kommer før tiden også, håper egentlig han holder seg inne til nærmere termin :)
 
Sist fødte jeg 2 uker før termin.
Spent på hvordan det blir nå, men regner med det er størst sjanse å føde før termin igjen?
Har innstilt meg på slutten av januar :)
 
Sist fødte jeg 2 uker før termin.
Spent på hvordan det blir nå, men regner med det er størst sjanse å føde før termin igjen?
Har innstilt meg på slutten av januar :)
Ja tenkt litt på det samme, har innstilt meg på at det blir høyst sannsynlig en januar baby, med mindre en brått skulle gått over tiden, å havnet midt i februar, men tviler :)
 
Jeg fødte en uke før termin sist. Er spent på når jeg føder denne gangen :)
 
7 dager før termin med førstemann og 3 dager før termin med nr 2 :)
 
Fødte 14 dager over termin siste, håper jeg slipper å vente så lenge denne gangen :bag: :wacky:
 
Ble satt i gang etter eget ønske, 10 dager over.
 
Fødte 9 dager før termin sist gang, og tror jeg kommer til å føde denne også noen dager før. Blir hvertfall overraska om jeg går over tida. Mamma har født 5 barn, alle født før terminen, og sist gang snakket jeg og jordmor om dette at ofte så man likheter på dette mellom mor og datter.
 
Ble satt i gang etter eget ønske, 10 dager over.

Kan man velge ikke å bli satt igang når man er 10 dager over? Er ikke det anbefalt seneste dag over termin for igangsettelse?
 
Kan man velge ikke å bli satt igang når man er 10 dager over? Er ikke det anbefalt seneste dag over termin for igangsettelse?
12 dager var planlagt i mitt tilfelle. Men jeg orket ikke mer. Bekymringene tok overhånd.
 
12 dager var planlagt i mitt tilfelle. Men jeg orket ikke mer. Bekymringene tok overhånd.

Wow - det var lenge!! Trodde 10 var standard, godt de hørte på deg helt på slutten. Ig får håpe du kan komme igang av deg elv litt tidligere denne gangen da.
 
Nummer 1: 4 dager etter termin
Nummer 2: 3 uker før termin
 
Wow - det var lenge!! Trodde 10 var standard, godt de hørte på deg helt på slutten. Ig får håpe du kan komme igang av deg elv litt tidligere denne gangen da.
Takk! Ja, jeg kommer til å ha baggen pakket på overtidskontroll, for å si det sånn. De tok meg veldig på alvor. Bekymringene tok knekken på meg, og det forstod de. Så jeg trengte ikke argumentere eller trygle eller noe. Takknemlig for det!

Ellers håper jeg også virkelig at det skjer litt tidligere denne gangen..
 
Fødte 4 dager før termin sist, hadde ikke gjort noe om det skjedde igjen denne gangen :p
 
Har født mine tidligere og tidligere… uke 36, 35, 25 og 23. Håper å nå 30-tallet med denne siste.
 
Med første fødte jeg 3 dager over ul termin, men 6 dager over min.
Med andre fødte jeg på ul termin, usikker på om jeg blei flytta da.
Med tredje blei jeg satt igang i uke 38+2, og fødte 38+5
Blir satt i gang denne gangen og pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes nå og.
 
Fødte første 8 dager over termin og andre 3 dager før termin. Tredje blei eg satt igang 2 veker før termin, då var kroppen absolutt ikkje klar:p
Ei venninne av meg fekk sine første 5 før termin, og så kom nr 6 heile 9 dagar over termin. Hu var heilt sjokka og følte hu hadde vært gravid i evigheter :hilarious:
 
Back
Topp