Føde-barsel Hjelset, SNR (Sjukehuset Nordmøre og Romsdal)

Forumansvarlig

Elsker forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Fødeavdelingen i Molde er nå helt nedlagt, og SNR (Sjukehuset Nordmøre og Romsdal) har tatt over.

Nettsider: Her er informasjon hentet fra sykehusets egne nettsider:

Telefonnummer fødeavdelingen: 71 11 63 40
Dette nummeret skal du ringe når du tror fødselen er i gang. Det er ikke ment for å søke råd om generelle svangerskapsplager. Ta i så tilfelle heller kontakt med fastlege eller jordmor på helsestasjonen.

Adresse: Opdølvegen 4, 6450 Hjelset (Se kart)

Oppmøtested: SNR Hjelset: Fløy C i 5. etasje. Ring sykehuset før oppmøte.

Fødsler før svangerskapsuke 35 og fødsler som krever utvidet oppfølging og behandling skjer ved Ålesund sykehus.
For noen gravide kan det bli aktuelt med henvisning til St. Olavs hospital eller annet sykehus med særskilt fagansvar.

Følgetjeneste: I Møre og Romsdal er det kommunene med reisevei på over 90 minutter frakommunesentrum til nærmeste sykehus som har beredskap for følgetjeneste for fødende. Dette gjelder kommunene Aure, Smøla og Heim. For mer informasjon, kontakt den enkelte kommunen.

Mor-barn-vennlig sykehus

Besøkstid:
For partner som ikke er innskrevet i avdelingen sammen med mor er kjernetiden for besøk mellom kl 10.00-20.00.
Søsken kan besøke i visittiden mellom kl. 17.00 og 18.00.
Sykehuset anbefaler ro rundt mor og barn i barseltida på sykehuset.

Helse Møre og Romsdal har ikke omvisning på fødeavdelingene.

Vanligvis skjer overflytting til barselrom 2 timer etter fødselen. Så sant det er kapasitet i avdelingen, vil det være mulighet for partner å bo sammen med mor og barn.

På føde- og barselavdelingen er det også sengeplasser til gynekologiske pasienter.

Så kjekt, oppdater gjerne her om opplevelsen din :Heartred Jeg skal forhåpentligvis føde her i februar
Jeg lovet å oppdatere deg, så her kommer en liten oppdatering :D
Vi følte oss ivaretatt og trygg fra vi kom inn til vi dro derfra. Herregud for en positiv opplevelse vi hadde ved føde og barsel på SNR Hjelset!
Jordmødrene, barnepleierne, legene, sykepleierne: alle var helt fantastiske! Selv om det var mange som fødte i det tidsrommet vi var der, og jeg fødte den dagen i august det var flest fødsler, la vi ikke merke til det, å de fikk oss til å føle at vi var de eneste der. Så kjekke, kunnskapsrike og hjelpsomme hele gjengen.
Rommene var romslige, partner får være der sammen med deg under hele oppholdet, da det er ekstra seng på hvert rom.
Kantina er åpen døgnet rundt, å du kan gå å hente deg mat når det skulle passe deg/dere. Det er brødskiver, pålegg, yoghurter, kaffe, te, kakao, oppskjært frukt, ulike varme retter (lasagne, ball, fisk, kjøtt, supper) desserter, forskjellig frokostblandinger.
Alle føderommene har badekar blant annet.
Pga en litt tøff start for lillegull ble han sendt til Ålesund på nyfødtintensiv kort tid etter fødsel. Etter et døgn der fikk vi spørsmål om vi ville tilbake til Hjelset, å det ønsket vi så klart. Da vi kom tilbake var de ansatte oppriktig glade for å se oss igjen, å var så omsorgsfulle og gode! Jeg får virkelig ikke skrytt nok av plassen, å skulle gjerne fått oppleve det en gang til♥️ Om du skal føde der, så håper jeg du får et like fint opphold som det vi hadde! Gled deg!

Vi følte oss ivaretatt og trygg fra vi kom inn til vi dro derfra. Herregud for en positiv opplevelse vi hadde ved føde og barsel på SNR Hjelset!
Jordmødrene, barnepleierne, legene, sykepleierne: alle var helt fantastiske! Selv om det var mange som fødte i det tidsrommet vi var der, og jeg fødte den dagen i august det var flest fødsler, la vi ikke merke til det, å de fikk oss til å føle at vi var de eneste der. Så kjekke, kunnskapsrike og hjelpsomme hele gjengen.
Rommene var romslige, partner får være der sammen med deg under hele oppholdet, da det er ekstra seng på hvert rom.
Kantina er åpen døgnet rundt, å du kan gå å hente deg mat når det skulle passe deg/dere. Det er brødskiver, pålegg, yoghurter, kaffe, te, kakao, oppskjært frukt, ulike varme retter (lasagne, ball, fisk, kjøtt, supper) desserter, forskjellig frokostblandinger.
Pga en litt tøff start for lillegull ble han sendt til Ålesund på nyfødtintensiv kort tid etter fødsel. Etter et døgn der fikk vi spørsmål om vi ville tilbake til Hjelset, å det ønsket vi så klart. Da vi kom tilbake var de ansatte oppriktig glade for å se oss igjen, å var så omsorgsfulle og gode! Jeg får virkelig ikke skrytt nok av plassen, å skulle gjerne fått oppleve det en gang til♥️ Om du skal føde der, så håper jeg du får et like fint opphold som det vi hadde! Gled deg!
Så fantastisk!!! Høres ikke ut som at det kunne blitt bedre :love017:love017:love017:love017

Ååh så flott! Synd jeg aldri får opplevd dette mer, for høres herlig ut. :love017

Back
Topp