Føde baggen...

Jeg hadde meg meg joggebukse, nattbukse, ammevennlige overdeler (ammesinglet og slikt), ammebh uten spiler, ammeinnlegg av ull + engangs, purelan, drikkeflaske, tøfler/sandaler/innesko, litt klær til babyen og toalettsaker.
Og det er lurt å ta med seg en egen hodepute, for de på sykehuset er ikke særlig gode!!!!

Nå har jeg vært igjennom to fødsler og vet hva jeg "trenger" i min fødebag.
Til selve fødselen vil jeg ha noe energi/vitamindrikke, sjokolade og kjeks gjerne med sjokolade for rask energi (etter at mine fødsler har kommet i gang har jeg ikke fått spist mat, men har orket litt sånn kjapt etter å ha fått epidural). Har også pakket litt frukt og noe å spise til min kjære. Ettersom jeg har blitt satt i gang har jeg hatt med litt lesestoff for tiden før riene. Ellers vil jeg ha et klesskift til etter fødselen, da noe som sitter løst.
Kamera, mobil med ladere, evt. pc hvis jeg skal settes i gang.

Til barselhotellet (evt. barsel) vil jeg ha noen klesskift til meg selv, gjerne litt løstsittende kjoler og mammatightsene mine :P et par ammebher og noen store truser. Pc.
Så pakker jeg stellebaggen til lille, med noen klesskift.

Det varierer jo hva sykehusene tilbyr av utstyr, bind, nettingtruser osv så kommer jo litt ann på det hva mer man evt trenger. så er det sikkert litt forskjellige hva man trenger hvis man ligger på enkeltrom kontra flermannsrom, fellesbad eller eget bad osv.

Back
Topp