Føde/ønskebrev?

Ikke skrevet ennå, men tenkte å lage en liten liste med ønsker :)

Har tenkt på det,men vet ikke helt hva jeg skal skrive.. ;p tenke å høre litt med jordmor,har time hos ho til uka. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke tenkt å skrive. Tenker at fødselen blir som den blir, og ting får tas på sparket. Men tenker gjennom fks smertelindring på forhånd så jeg vet hva de forskjellige tingene er og ikke må forstå nye ting midt i den situasjonen fødselen er

Nei, jeg har ikke noen spesifikke ønsker, utenom å unngå epidural hvis jeg klarer.

Skrev ikke sist og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Har ikke vært noe snakk om det heller, hverken hos jordmor, lege eller på sykehuset.

Klarte meg uten smertelindring sist, så håper det skal gå denne gangen også. Ellers tar jeg ting som de kommer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skrev ikke sist,men har gjort det denne gangen. Jordmor anbefalte meg å skrive i stikkordsform,slik at det ikke tar lang tid å lese. Hun mente det var lurt pga jeg hadde styrtfødsel og litt kritisk fødsel sist. Så jeg har skrevet litt om forrige fødsel,og hva jeg er redd for,hvilke plager jeg har og hva jeg ønsker denne gangen ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har skrevet ned litt ønsker og tanker. Blant annet at jeg har veldig panikkfølelse rundt det å takle avføring og nakenhet under fødselen. Så vil ja klyster og være minst mulig naken. Veit jo at det er naturlig og alt det der.. Men for meg er tanken på det 10.000 ganger værre enn all verdens smerter..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Skal skrive noen stikkord...mest fordi den eneste fødselen jeg har gått gjennom var når jeg mista i uke 23, så vil de skal være forberedt på eventuelle reaksjoner jeg kan få...i tillegg til at jeg har ønsker om fødestilling :)

Skrev ingenting sist , og kommer til å gi dem samme svar som da dem spørte med kommende storebror . Jeg tar det som trengs ved behov , men ikke lystgass ( hørt man blir kvalm av den og jeg spøy i 2 dager av riene sist :P )

Skrev ingenting sist , og kommer til å gi dem samme svar som da dem spørte med kommende storebror . Jeg tar det som trengs ved behov , men ikke lystgass ( hørt man blir kvalm av den og jeg spøy i 2 dager av riene sist :p )
ble litt kvalm av lystgassen med første, så måtte ta vekk maska på hver rietopp, tok ikke vekk smerten, men hjalp meg med å puste.. med andre så fikk jeg lystgass som funka bedre og ble ikke kvalm heller :p

har ikke tenkt å skrive brev gjorde ikke det de 2 andre gangene heller.. tar det som det kommer :)
er lurt hvis man har ønsker eller komplekser av noe slag eller noe sånt :) Ikke alltid man rekker å forklare midt inni en styrtfødsel f.eks :p

Jeg skal ikke skrive :) har egentlig ingen spesielle tanker eller ønsker som ikke kan taes der og da :)

Sent from my iPad using BV Forum

Skrev ingenting til min første fødsel, eneste jeg sa i fra om til jordmor var at jeg ikke ville ha barnet direkte opp på brystet. Ville at navlestreng skulle kuttes, og at jeg skulle få tørt underlag først. Så babyen gikk til pappaen :)

KS med nr 2 og 3..

Har ikke skrevet noe ønskebrev og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg håper å unngå å revne like mye denne gangen, men det står jo på helsekortet at det ble store revner og nært endetarm sist, og så klarer jeg da vel å gi den ene beskjeden til jordmora der og da, tenker jeg... at jeg vil de skal ha litt ekstra fokus på det. Ellers tar jeg alt som det kommer......

ble litt kvalm av lystgassen med første, så måtte ta vekk maska på hver rietopp, tok ikke vekk smerten, men hjalp meg med å puste.. med andre så fikk jeg lystgass som funka bedre og ble ikke kvalm heller :p
Klarte å puste ganske bra uten jeg * Bank i bordet *
Alt jeg konsentrerte meg om under riene var å puste og spy :P

Var på omvisning, og spurte da om det var lurt å skrive ønsker/liste. Jordmór sa jeg kunne like greit si det når jeg kom. Jeg har ikke særlig mange ønsker da, utenom badekar:p

Back
Topp