Födsel program :)

Devine84

Gift med forumet
Marslykke 2016
Läste i en termingrupp i går om olika program med födsel . Så jag gick in på nrk appen och så låg jag hela kvällen och såg på jordmödrene (stavning) må säga att det var väldig intressant och speciellt och se :)

Har ni några fler förslag på tv program som visar födsel och sånt. Dokumentärer etc.

Det har jeg aldri hørt om :) må inn og se nå :D

Jeg har sett myyyye på fødeavdelingen på FEM :) synes det er helt fantastisk :)

Jag blir så fascinerad av hur allt fungerar från det att du kommer in till att barnet är fött..det ser så gott ut när dom sitter i badkaret, det verkar hjälpa massa :)

Jag blir så fascinerad av hur allt fungerar från det att du kommer in till att barnet är fött..det ser så gott ut när dom sitter i badkaret, det verkar hjälpa massa :)
Jeg har veldig lyst på badekar når jeg skal føde :) det virker veldig bra!

Jeg har ikke født før, men skulle gjerne hatt tilgang på vannfødsel. Her på nærmeste sykehus tilbys det badekar, men man får ikke føde i det. Det syns jeg er skikkelig dumt. De tilbyr heller ikke lystgass. Nå kan jeg jo skjønne det at det ikke er bra for jordmødrene, men synd at ikke arbeidsforholdene ligger til rette for at man kan få benytte dette. Det er jo ikke alle som har lyst på epidural, men når det synes snart å være eneste gode smertedempende alternativet så får man jo i realiteten ikke mange valg.

Jeg har ikke født før, men skulle gjerne hatt tilgang på vannfødsel. Her på nærmeste sykehus tilbys det badekar, men man får ikke føde i det. Det syns jeg er skikkelig dumt. De tilbyr heller ikke lystgass. Nå kan jeg jo skjønne det at det ikke er bra for jordmødrene, men synd at ikke arbeidsforholdene ligger til rette for at man kan få benytte dette. Det er jo ikke alle som har lyst på epidural, men når det synes snart å være eneste gode smertedempende alternativet så får man jo i realiteten ikke mange valg.
Jag har lust och hålla ut i det längsta utan epidural, så då tänkte jag att kanske jag kunde klara det med badkar...har ingen aning om vad dom har tillgängligt på sjukhuset här. Men jag hoppas :)

Tror du kan google sykehuset og "smertelindring fødsel". Forresten fant jeg one born every minute på youtube :happy:

Har sett alt av jordmødre, skulle ønske de laget flere Hehe! Alle disse fødeprogrammene på tv slukte jeg sist jeg var gravid... Kommer nok til å se på en del denne gang å:eek::p

Back
Topp