Födestilling?

CharlotteHard

Flørter med forumet
Är det någon som börjat fundera på hur ni vill föda?
Finns ju massa olika måten å göra det på!

Jag har börjat fundera lite på det med vattenfödsel! Ska höra med JM på nästa kontroll om det går an här hos oss...
Någon som fött i vatten och vill dela sin erfarenheter om detta?

Æ synes d va godt å ha nåkka å spenn ifra føttern med å ta i med arman med, så her blir d fødsel i fødesenga :) Synes d virke bæst for mæ, 3 press, så e babyn ut :)

Høres kanskje rart ut, men for meg er den beste stillingen den som er best for jordmor. Vil at hun skal ha full kontroll! :p Blir vel liggende på rygg i seng da, regner jeg med! Såg på disse videoene her på babyverden med vannfødsel. Ser jo helt fantastisk ut, men siden dette er førstemann, så tror jeg at jeg venter med det enda! :) 

Skal føde i vanlig fødeseng. Syntes også det var så greit med de greia til  å ha beinan på og de håndtakene man kan holde i. =) Hjalp veldig å dra i håndtakene og sprenne ifra med beinan når jenta skulle ut forrige gang, hun var ute på 7 minutter :)

Her blir det vel som med de tre andre.. I fødeseng , liggende på venstre side.. Av en eller annen grunn er det absolutt den beste hvilestillingen. for meg..

Jeg fødte på rygg sist, det var ikke en god stilling for meg. Jeg vil helst føde i vann, men det får jeg ikke gjøre her.. Så da blir det vel enten på siden, på alle fire eller stående på kne. Jeg har i tillegg en litt drøy bekkenløsning å ta hensyn til, men under forrige fødsel var den ikke så plagsom. Håper det samme gjelder denne gangen.

Jeg må vente med å bestemme fødestilling til vi har vært på samtale med sykehuset for å høre hva de mener er best. Jeg skal jo være så godt overvåket, at jeg må vel ligge i senga? Kan ikke ligge i badekar som sist eller gå rundt :/

Jeg har litt lyst å være mest mulig oppreist i ryggen eller få bruk av tyngdekraften men må vel bare se an der og da..om jeg skal opp i senga så ønsker jeg mannen bak meg som støtte..Ellers tror jeg å stå på kne i senga og henge over en oppreist sengerygg kan være fint, selv om man må snu seg da etter at babyen er kommet ut:)

HER er en link til en artikkel om forskjellige fødestillinger, noen av dem med filmer til. Veldig ryddig og grei informasjon, i grunn :)

Blir nok som de to andre gangene, stående på kne i fødeseng, med saccosekk mellom mage og sengerygg. Følte det var beste måte å bruke tyngdekraften på. 
Ellers går jeg mye frem til pressriene kommer. :) Har gått kjapt og greit tidligere.. 

Jeg satser på at jeg kan få føde i vann denne gangen og

Back
Topp