Fôret regndress til vinteren

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Noen som har gode erfaringer med div. regn/vinterdresser til vintersesongen?

Prøver å finne litt på Finn.no, vært veldig fornøyd med Reima Tec sin høst/vår dress hittil men den er ikke fôret.
Har også forstått det sånn at veldig mange anbefaler Kattnakken. Vi bor på vestlandet der det er mer slaps, vått og glatt enn veldig kaldt og mye snø (selv om det også blir veldig vått etter en stund hehe).

Lille ELSKER å være ute og jeg har fått tilbakemelding fra barnehagen at hun gjerne er den som sitter i vannpytter eller ruller i det våte gresset så vanntetthet er viktig :laughing002

Har tittet på Kattnakken(regnsøyle på 30.000), Reima Tec (regnsøyle på 10.000) og Raccoon, fant ikke opplysninger om vannsøyle på sistnevnte men lille har også et todelt sett som ligger på 2000 som egentlig ikke skal være "bra nok" men hun har foreløpig ikke blitt våt igjennom.

Takker for alle tips og erfaringer.
 
Vi har også en "badeglad" unge på vestlandet. Av utedresser har vi hatt kaph-ahl sin kaxc, og vært veldig fornøyd med den. Brukte den hele fjoråret, og har kjøpt ny i år.

Ellers har vi aldri hatt foret regntøy. Vi har vanlig regntøy, og om det er for varmt til utedressen, men for kaldt til bare regntøyet, har vi bare ull under. Synes det er mye mer praktisk, for da kan han være ute flere ganger om dagen selv om regntøyet blir vått, er bare å skifte mellomlaget vi har under. Har regntøy fra Didrikson.
 
Har en 2 åring som ikke er i stand til å gå forbi en vanndam, må helst rulle i dem :hilarious: Vi har vanlig regntøy fra Reflex og parkdress fra Wheat som vi har fleece og/eller ull under, funker bra :)
 
Ingenting av det jeg har prøvd av regntøy slår Kattnakken sin vinterregndress :D tørker fint til dagen etter om du hebger det på vrangen.
Den er litt dyr, men du får garantert solgt den på finn uten for mye tap.
Vinteren i fjor var nesten bare slaps og søle her, og den holdt min varm i 2-3 grader og regn med en ulldress under. I fjor var min ca samme alder som din er nå, så var en del mer stillesittende ute enn denne sesongen :p
 
Last edited:
I fjor hadde vi en arvet kattnakken (knapt brukt) og en reima vinterdress fra året før. Begge holdt vestlandsslapset ute og holdt gutten varm og tørr selv når han var dynket i sølevann. I år har vi bare kjøpt reima, men ser fordelen av å ha to dresser så mulig det blir en kattnakken til om ikke den vi har passer i år også.

Reima har hatt 25000 i vannsøyle på de dressene vi har kjøpt (både parkdresser og vinterdress).
 
Reimatec vinterdress og Kattnakken regndress uten fôr har holdt mer enn nok for vår treåring i ekte vestlandsvintervær. Syns regntøy med fôr er litt stress, tar en evighet å tørke og det har vi ofte ikke tid til her som det er vått relativt ofte. Så kjører heller ull som mellomlag under regndressen, og har likevel en god og varm unge.
 
Her bruker vi kattnakken regntøy uten for, har heller fleece under ved behov. Holder de tørre og tørker fort.
 
Takk for mange fine svar. Det virker som noen er veldig fornøyd med godt fôrede dresser men andre liker å heller kle på gode varme lag under en god dress uten fôr. Det er smak og behag men jeg er i hvertfall litt klokere.

To dresser man kan bytte på er i hvert fall de fleste enig om er greit å ha:D
 
Back
Topp