Færre faddere enn storesøster

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Mannen tenker det er greit at vi har to faddere til minsten, mens jeg føler det blir litt rart ettersom eldste har 6 stk.

Har dere like mange faddere til deres barn?

Tenker det kommer helt an på grunnen til at ikke alle 6 skal være faddere nå? Min yngste har én fadder mindre enn søstra fordi bestevenninna mi som var hennes fadder er ikke bestevenninna mi lenger. Resten er tanter og onkler så de er faddere til yngste også. Tenker ikke noe over det ☺️

Vi har hatt nesten likt til alle (4 eller 5 faddere). Synes det er greit å ikke gjøre veldig forskjell, så 4 ville jeg nok i alle fall hatt. Tenk om alle de 6 gir gaver til jul og bursdag, og feks de 2 til yngste bestemmer seg for å ikke gi.. Kan bli veldig skjevt. Og så kommer det an på funksjonen fadderne innehar også da, de er jo der egentlig for å be for barnet og hjelpe til å vokse opp i den kristne tro. Aner ikke hva dere tenker om slikt, men vi har vært glade for å ha flere til hvert barn (har forskjellige til alle 4).

Søsteren min har 2 til eldste og 4 til yngste. Er vel egentlig en ikke sak tenker jeg.

Vi har de samme fadderne. 3 stk. Trenger ikke å ha samme antall. 6 stk hørtes veldig mye ut, men det er kanskje par.

Det spiller ingen rolle, deres barn og valg av faddere :) hvem blir det evt feil for?

Her er det ialf veldig skeivt, uten at vi tenker noe på det: Eldste: 4
Mellomste: 2
Yngste: 0 (da vi ønsker at hun skal døpes når hun selv kan skjønne hva hun samtykker til)

Back
Topp