Fælt hos legen idag...

3lisab3th

Betatt av forumet
Jeg var hos legen idag (4+6) for å ta en oppfølgingsprøve av hCG (tok en forrige uke også da jeg var 4+0). Da jeg satt meg i prøvestolen spurte jeg om svaret fra forrige uke var kommet. Hun fant svaret (tror det var 201) og ropte på legen fordi hun synes det var så lavt. Legen kom og så på skjermen og sa jeg skulle komme inn til han og ta en prat etter at blodprøven var tatt. Han hadde en annen pasient inne hos seg, så jeg ble sittende på venterommet i 10 minutters tid... I og med at jeg har vært igjennom to MA de siste månedene var jeg selvfølgelig sikker på at nå var håpet ute også denne gangen :( Jeg vsr kvalm og uvel og måtte konsentrere meg om å holde tårene inne... Legen ropte meg omsider inn og da jeg satt meg ned sa han at dette dessverre ikke så ut til å gå bra :( Det hadde vært en drastisk nedgang i hCG-nivået sa han. NEDGANG?? sa jeg. Dette var jo den første testen jeg hadde tatt i dette svangerskapet... Også viste det seg at legen hadde sammenliknet forrige ukes test med en test jeg tok i februar som var på over 4000!! Og der hadde jeg sittet i eeeeeeevigheter (føltes det ut som) og trodd at løpet var kjørt og at jeg hadde havnet i "Habituell-abort-gruppa" :( Også var det bare legen som hadde blingset!? Han beklaget seg veldig, men virket allikevel ikke overentusiastisk over prøvesvaret på 201. Jeg googlet selvfølgelig med en gang jeg kom hjem og det viser seg at nivået er akkurat som det skal :) Heldigvis! Men allikvel satt det en støkk i meg og jeg går med en gnagende dårlig følelse i magen :( Huff, det er ikke bare bare å gå rundt med disse bekymringene...

Dagens hjertesukk! Takk for at du tok deg tid til å lese:Heartbigred

Det høres jo helt grusomt ut! Stakkars deg! Krysser alt for at det går bra denne gangen, og at det blir en baby på deg i januar:)

Åå, skjønner du ble stressa da. Men sa legen at hcg på 201 på 4+0 var lavt???? Det er jo megabra!!! Jeg hadde 125 på 4+0, og ivf-avdeligen sa at dette var en kjempefin verdi. Dette går nok veien for deg :)

Åå, skjønner du ble stressa da. Men sa legen at hcg på 201 på 4+0 var lavt???? Det er jo megabra!!! Jeg hadde 125 på 4+0, og ivf-avdeligen sa at dette var en kjempefin verdi. Dette går nok veien for deg :)
Ja, men han rota veldig idag. Trodde først jeg var 8 uker også presterte han å si at hCG var på max 1000 på det meste ila svangerskapet og det stemmer jo ikke i det hele tatt... Så jeg vet ikke hva det var med han idag jeg ;) Men etter å ha googlet herfra til evigheten så ser jeg jo at tallet er helt supert :) Han ble nok bare litt satt ut av at han hadde misforstått hele greia tenker jeg! Får svar på økningen på torsdag så det blir spennende!!

Godt at da såg bra ut, t tross for rotet til legen :)

Slitsom opplevelse når det blir sånn, man er jo ganske prisgitt legene og deres kunnskap. Godt det var en misforståelse og at tallene ser bra ut nå :)

UFF, skjønner at det må være stressende. Godt at det ordnet seg og krysser fingrene for at det fortsetter for deg :)

Back
Topp