Fæl 12 ukers kontroll :(

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Var på 12 ukers kontroll hos legen i dag. I natt hadde jeg en fæl drøm om at noe kom til å gå galt, så grua meg skikkelig til timen...
Hun målte først magen og jeg lå langt foran skjema, og det var hun fornøyd med. Så skulle hun lete etter fosterlyden. Etter 10 min måtte hun gi opp, fant ikke noe hjertelyd. Jeg kjente jeg ble helt kvalm, for hørte den med angelsounds på mandag sist. Hun fortsetter med å si at jeg ikke må bli redd, men hun var glad jeg skulle på tidlig ul neste fredag.
Går ut derfra med den klumpen i magen, og kommer ikke hjem før mange timer senere da vi først måtte på skolen til eldste på konferanse time.
Første jeg gjør når jeg kommer hjem er å rive av meg klærne og finne doppleren. Etter 1 min finner jeg endelig hjertelyden og hører små dunk mot doppleren. Tror dere jeg letta mange kg?? Heretter blir det kontroll hos jordmor, for har ikke nerver til å gå til legen etter dette:eek:

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Æsj, så ekkelt! Det som er problemet er at de aparatene som legekontorene og jordmødrene har er så gamle, at de ikke fungerer så godt! Jordmora mi prøvde å finne min hjertelyd i uke 10 med et forhistorisk aparat, det gikk dårlig for å si det sånn :p Bra du har en egen, slik at du får roet nervene ihvertfall :)

Æsj, så ekkelt! Det som er problemet er at de aparatene som legekontorene og jordmødrene har er så gamle, at de ikke fungerer så godt! Jordmora mi prøvde å finne min hjertelyd i uke 10 med et forhistorisk aparat, det gikk dårlig for å si det sånn :p Bra du har en egen, slik at du får roet nervene ihvertfall :)
Ja nå er jeg ekstra glad for doppleren min :)
Syns legen bare strøyk den lett over magen og brukte lite gelé i tillegg. Ikke sikker hun er så flink på det, for hun er visst ganske fersk. Men ellers er hun super:)

Hørtes ikke ut som nå god opplevelse! Men så bra at alt ble bra til slutt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Legen min har også et gammelt apparat, så ikke så veldig stødig ut ;) Hun lurte på om jeg ble redd om hun ikke fant lyden. Jeg sa neida, bare prøv. Det tok litt tid før hun fant den. Dette var vel rett før uke 13.

Legen min har også et gammelt apparat, så ikke så veldig stødig ut ;) Hun lurte på om jeg ble redd om hun ikke fant lyden. Jeg sa neida, bare prøv. Det tok litt tid før hun fant den. Dette var vel rett før uke 13.
Godt å høre at det ikke bare er jeg som har blitt skremt ;)
Syns de kan bytte ut de gamle apparatene litt oftere:p

Legen min fant ikke hun heller på 12 uker, men gjorde heldigvis opp for seg ved å ta ul ;)

Uff! Så ekkelt! Bra du fant den hjemme <3

Kjipt med sånne leger! jeg også har en lege som på ingen måte vet noe om svangerskap, virker der som! Så jeg kommer også til å gå til JM!

Back
Topp