Fått vite kjønn?

anbeli

Flørter med forumet
Er det mange av dere som har vært på tidlig ul som har fått vite kjønn allerede?

Er det mulig å se kjønn så tidlig da?

Søsteren min var på tidlig ul i uke 12 da hun var gravid. Da fikk hun vite at det mest sannsynlig ble en jente, og det ble det :-) Hun var visst ganske dyktig på å finne kjønn da.

Jeg var på ul da jeg var 11+4, og da sa min lege at det var alt for tidlig å se. Han virket ikke interessert i å se etter heller, men det tenker jeg egentlig er greit. Mulig det er en policy på å ikke si noe før man er 12 uker på vei, i tilfelle noen velger å ta abort pga kjønn??? For meg er det likegyldig hva det blir, men ser selvsagt veldig nysgjerrig ;)

Jeg har ikke vært på UL enda men jeg er såå sikker på at det er gutt, om de sier det er jente blir jeg sjokka liksom. Noen andre som har sikkelig sterk følelse på hvilket kjønn det blir?

En veldig erfaren gynekolog med godt utstyr kan si noe om kjønn så tidlig som 12-14 uker.. men de kan ofte ta feil: fordi gutt og jente ser veldig likt ut så tidlig. Så har de da også 50 % sjanse for å tippe riktig så.. Ei venninne fikk vite tidlig at det ble en gutt, men det blei jente det gitt! Så er ikke vanlig å verken se eller få vite noe så tidlig nei..

Jeg vil gjerne vite det så snart det lar seg gjøre, for jeg er altfor nyskjerrig til å la være. Hehe.. og det betyr ikke noe for meg hva vi får, er overlykkelig for  at vi er gravide igjen jeg!! :)

Jeg var på ul, og da var jeg 10+4, gynekologen var overbevist om at dette var en liten gutt.... Vet ikke om jeg tør å stole på det, men jeg syns også absolutt at jeg kunne se en liten tissefant.. haha. Ingen andre som har fått vite noe?

Fra nettsiden http://pregnancy.about.com

"When doing ultrasound, we're working really hard to be able to tell a parent the sex of their baby earlier and earlier. The problem is that the earlier you are told the more likely the ultrasound technician is to be wrong. Ultrasound before 18 weeks runs this risk because the genitals of boys and girls are easily mistaken, namely because the clitoris is roughly the size of the penis at this stage."

Jeg ville ikke stolt på noe så tidlig jeg.. Men sjansen for å gjette riktig er jo 50 % da ;)

Hvis GU sier riktig kjønn så tidlig, så er det nok bare flaks!
for som det sies over her, er det nesten ingen forskjell på kjønnsorganene så tidlig

Jeg har fått vite kjønn med mine to i uke 12 begge gangene, en gutt og en jente, og det stemte bra det :-)
Det er riktig at kjønnsorganene er veldig like så tidlig ,men det har visst med retningen de peker..

fikk ikkevite noe om kjønnet da jeg var på tidlig UL (uke 11).. Var på UL i uke 16 også, men fikk beskjed om at det var for tidlig da også..så vi fikk ikke vite hva d ble før odinær UL i uke 18-19

Var på ultralyd i dag , ble satt fram noen dager så er 12+0. Gynekologen mente helt klart at han så en liten gutt, han fikk veldig fine bilder så syntes jeg så en liten tissefant selv også:) Har hørt at han er veldig dyktig så vi får se om han får rett:)

Back
Topp