Fått time til vekstestimering

Vaffern+4

Glad i forumet
Endelig har jeg fått tid til å finne ut forventet størrelse på lillejenta:)

Jeg er litt bekymret for størrelsen hennes da det har blitt sagt at hun er stor på alle ultralyder, og med tanke på at førstemann ble født med skulderdystoci føler jeg meg stresset av det.

Så da får vi se da hvordan det ligger an. Er hun så stor som man forventer så får jeg nok ikke gå så lenge over termin ihvertfall:)

Så bra da :) Hvor store var de andre barna?

Så bra da :) Hvor store var de andre barna?
Første gutten var 3810g og 51cm
Andre gutten var 3705g og 41cm

Så ganske like egentlig.

Men nå venter jeg jente så er nesten sikker på at fordi hun ikke er gutt blir hun stor:p

Lykke til!
Har selv en gutt som var 3900, og tassen på vei er estimert til litt større, men de virker ikke veldig stressa av den grunn :happy:

Første gutten var 3810g og 51cm
Andre gutten var 3705g og 41cm

Så ganske like egentlig.

Men nå venter jeg jente så er nesten sikker på at fordi hun ikke er gutt blir hun stor:p

Skjønner at dersom man har opplevd en skulderdystoci så blir man ekstra var på størrelse på babyen. Men vit at det ikke er kun størrelsen på babyen som trengte å være den eneste grunnen til at skuldrene ikke kommer spontant. Og jordmor blir jo ekstra påpasselig når du har opplevd det en gang før ;)
Håper vekstestimeringen senker skuldrene dine! :)

Skjønner at dersom man har opplevd en skulderdystoci så blir man ekstra var på størrelse på babyen. Men vit at det ikke er kun størrelsen på babyen som trengte å være den eneste grunnen til at skuldrene ikke kommer spontant. Og jordmor blir jo ekstra påpasselig når du har opplevd det en gang før ;)
Håper vekstestimeringen senker skuldrene dine! :)

Det håper jeg også:)

Lykke til!
Har selv en gutt som var 3900, og tassen på vei er estimert til litt større, men de virker ikke veldig stressa av den grunn :happy:

Det kommer kanskje litt an på tenker jeg. Både hvem man snakker med av jordmødre og hvordan kropp man selv har.

Jeg klarer helt sikkert å fødw en stor unge, men må innrømme at frykten for komplikasjoner er stor etter føeste fødeslen altså

Det har nok mye med egen fysikk å gjøre også? Jentene mine var hhv 4450 kg og 4540 kg og 56 cm lange :) Jeg håper jo egentig at lillebror nå er like stor :p Jeg syns det er litt betryggende med en stor baby som har litt å gå på.

Blir spennende å få vekstestimering da :)

Back
Topp