Fått time til planlegging av fødsel hos overlege i uke 36.

Gravidmednr.4

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Jeg går på blodfortynnende. Ganske høy dose nå i svangerskapet (grunnet uforklarlig lubgeemboli i 2013)

Når jeg snakket med jordmor forrige uke fikk jeg beskjed om at overlegen på kvinneklinikken hadde bedt meg bli satt opp på time i uke 36 for planlegging av fødsel. Jordmor trodde det var pga at jeg går på blodfortynnende. Men jeg Har ikke fått noe info om noe, annet enn en time i mars.

noen som har opplevd noe lignende?
Blir man satt opp på time litt før termin for å bli satt igang visst man går på blodfortynnende for å stoppe kontrollert på det noen dager i forkant? ( går på klexane 80ml )
Føler meg litt forvirret.. så lite info o_O
regner med jeg får all info i det møtet med overlegen, men er lenge å gå å lure på hva det skal handle om..

Har du prøvd å ringe sykehuset for å høre? Kanskje de kan svare på spørsmålene dine og forklare litt mer :)

Du blir også satt opp på vekstkontroll på bebis. Jeg går selv på klexane 40 ml, og jeg hadde da blitt satt opp på kontroll i uke 28 og 36 fordi jeg skulle bli satt igang. Av andre risikofaktorer så kommer jeg nok ikke til å gå så lang denna gangen.
Så du blir satt igang slik at du ikke tar blodfortynnende rett før fødsel. Så ikke no farlig :-)

Har du prøvd å ringe sykehuset for å høre? Kanskje de kan svare på spørsmålene dine og forklare litt mer :)
Du blir også satt opp på vekstkontroll på bebis. Jeg går selv på klexane 40 ml, og jeg hadde da blitt satt opp på kontroll i uke 28 og 36 fordi jeg skulle bli satt igang. Av andre risikofaktorer så kommer jeg nok ikke til å gå så lang denna gangen.
Så du blir satt igang slik at du ikke tar blodfortynnende rett før fødsel. Så ikke no farlig :)

Fikk endelig Snakket med legen min, å det var visst helt vanlig rutine med en sånn «planleggingstime» når man sto på blodfortynnende. Jeg ble ikke satt igang kun på grunnlag av blodfortynnende sa hun også :happy090

Back
Topp