Fått time til ordinærul?

Live2Learn

Elsker forumet
Jeg fikk time til ordinær ul idag..
 Da er jeg 19+2 uker..

Er ikke det sent? 

Tror jeg har vært i uke 17 med de to andre! :/ 

Er ikke sent det. Retningslinjene sier mellom uke 18 og 20. :)
Grunnen til det, iflg han vi hadde på ul på fredag er at hjertet er så godt utviklet nærmere uke 20 at da er det lettere å se alt. Og derfor ønsker de å ha ord.ul rundt da :)

Jeg fikk uke 23 forrige gang fordi sykehuset gjorde en feil og prøvde å glatte over det ved å si: "Det var nye retningslinjer med ul FRA uke 23 kun på det sykehuset". Mhm... Idioter... 
Så vi kjørte 4 timer for å ta 3D-ul i uke 15 vi heller da ;) 

Denne gangen får jeg i uke 19. Jeg fikk selv bestemme hvilken av dagen i uke 19, for jeg bestilte ny time til ekstrainnkalling på ul i uke 14 så hun punchet bare alt i på dataen samtidig når jeg stod der. Veldig greit å få velge selv i forhold til hva som passet vaktene mine på jobb :) 

åå, oki.. det høres bra ut..

23? oj, det var sent!! 

Ja, håpløst.. De hadde først rotet vekk to av henvisningene fra legen min i tillegg. Så den tredje kjørte jeg personlig opp med. 

Men når vi endelig kom oss på den ord.ulen så var det ei veldig koselig ei da :) Det er forresten hun som skal ta ord.ul av meg denne gangen også :) Jeg spurte etter henne og hun var ledig da, så det passet kjempefint, he he!! 

Her leverte jeg den selv med en gang! :P Bare for å være sikker! haha =) 

Ja, det er kjekt å gå hos noen man "kjenner"! =) Blir litt tryggere da! =)
På en rar måte! 

Jeg har fått når jeg er 19+3
Så skal jeg nå på torsdag å ta en jeg selv har bestilt for å sjekke at alt er i ordenGruer meg....

Jeg var ikke før i uke 20 med datteren min + 24 (hun gjemte seg så godt første gangen så legen fikk ikke sett hjertet hennes og heller ikke kjønn).

Jeg fikk også time til ordinær UL mens jeg var på sykehuset i går, skal i uke 19! syntes også det virket leeenge til..

også ringte jeg til jordmortjenesten i dag, og skulle bestille meg time til uke 16 (trodde det var uke 12 hos legen, også 16,20,24 osv hos jordmor eller lege), men de kunne fortelle at jeg ikke skal til jordmor før uke 24! Det er ingenting i uke 16 eller 20...stemmer det for dere også? Jeg kan jo ha endel spørsmål før den tid tenker jeg.... 

jeg har første jm time 24 mai! =) er vel 16 uker da! :) 

Jeg fikk time til første svangerskapskontroll 2.mai da er jeg i uke 12 el 13, så fikk jeg time hos jordmor to uker etterpå, den 16mai. Sånn jeg forstod det på legen kan man få så mange timer hos jordmor man bare vil utover de ordinære kontrollene hvis man føler behov for det.. :) høres ut som det er veldig ulik praksis fra sted til sted:)

Ja ikke sant, det var det jeg også trodde....I fjor når jeg var gravid første gang tilhørte jeg en annen bydel i Trondheim, da fikk jeg jordmortime rundt uke 16 mener jeg (avbestile den før jeg kom så langt da, ettersom vi havnet i sykehus-mølla istedet...).

Men nå tilhører jeg "midtbyen" og der var det ikke snakk om å få noe før uke 24..Har jo fastlegen så klart, men det er en mann som er vikar for min egentlige fastlege, og jeg føler ikke at han nødvendigvis er like grei å snakke med alt om...har ikke møtt han enda da, skal på fredag på første svangerskapskontroll :) 

Jeg får mase meg til en jordmortime før uke 24 også hvis jeg føler at jeg trenger det

Hvis ikke har jeg jo alltids novemberforumet på Babyverden som kan svare meg på det meste jeg lurer på hehe 

Har fått time uke 19 her å :)

Har bare fått tilbud om ordinær ul.. i juni 18+4... men ikke tilbud om time hos jordmor, er det vanlig? på sykehuset da? 
iflg legen jeg har vært hos skal jeg bare dit på kontroll....

Melkeplett skrev:
Jeg fikk også time til ordinær UL mens jeg var på sykehuset i går, skal i uke 19! syntes også det virket leeenge til..

også ringte jeg til jordmortjenesten i dag, og skulle bestille meg time til uke 16 (trodde det var uke 12 hos legen, også 16,20,24 osv hos jordmor eller lege), men de kunne fortelle at jeg ikke skal til jordmor før uke 24! Det er ingenting i uke 16 eller 20...stemmer det for dere også? Jeg kan jo ha endel spørsmål før den tid tenker jeg.... 

Jeg fikk 1. svangerskapskontroll hos lege i uke 7.
Skal til jordmor på kontroll i uke 15 (hadde ikke ledig i uke 16), også skal jeg tilbake til legen igjen i uke 16 da hun ville ha en ekstra time for oppfølging av meg. Synes det var fryktelig lenge å måtte vente til uke 24! 

Har ikke fått time ennå til O.UL....
Jeg kan ikke huske hvordan jeg fikk time til den o.ul'n, er det jordmor eller lege som henviser ???

jeg får time i uke 18. dato og tid får eg i posten :) så venter i spenning! er jo bare 6 uker til! :D

Har fått time til ordinær ul når jeg er 18+2 hvis termindatoen stemmer. Skal på tidlig ul i uke 11+0. Så blir spennende å høre hva de sier då. De ville vente så lenge siden de kunne se mer enn bare bankende hjerte då. (skal pga angrepille).

Back
Topp