LykkeligRose
Glad i forumet
Fikk time til jordmor uken etter 12 ukerskontrollen med lege. Overrasket over at jeg fikk komme inn så tidlig!
Hvor ofte skal man til jm/lege?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Husker ikke helt hvor ofte men står en oversikt her inne en plass.kansje noen andre vet?Fikk time til jordmor uken etter 12 ukerskontrollen med lege. Overrasket over at jeg fikk komme inn så tidlig!
Husker ikke helt hvor ofte men står en oversikt her inne en plass.kansje noen andre vet?
Ringte du og bestilte time til jordmor selv? Eller må man ha henvisning fra legen?
Er det lege uke 12 altså? Lurer selv på når og hvor jeg bør bestille. Husker ikke fra de to andre
Da e vel ikkje fast kati eller kem du ska gå te.. heilt valgfritt både tid og kem denna gongen kjem eg te å gå mest te jm sio fastlegen min e i permisjon te juni
Ja det husker jeg, har bare gått til jm med de to andre. Men bør første kontrollen være lege, eller spiller det heller ingen rolle?
Med tanke på at man skal ta en del blodprøver så synes jeg det er greit å gå til legen på første kontroll. Jordmor har jo i min erfaring ofte ikke muligheter til å ta blodprøvene slik at man da må gå på legekontoret for å ta dem likevel. Og det som skal stå på det skjema er ganske viktig så det er jo ikke bare "å fylle det ut" det skal tross alt stå endel om medisinsk historie som jeg har opplevd at legene tar mer seriøst enn jordmødre. Men nå skal det sies at jeg har vært ganske uheldig med jordmødre og møtt et par som tilsynelatende ikke visste noen ting....Meina da e samma ullo uansett dei fylle vel bare ut eit skjema?
Med tanke på at man skal ta en del blodprøver så synes jeg det er greit å gå til legen på første kontroll. Jordmor har jo i min erfaring ofte ikke muligheter til å ta blodprøvene slik at man da må gå på legekontoret for å ta dem likevel. Og det som skal stå på det skjema er ganske viktig så det er jo ikke bare "å fylle det ut" det skal tross alt stå endel om medisinsk historie som jeg har opplevd at legene tar mer seriøst enn jordmødre. Men nå skal det sies at jeg har vært ganske uheldig med jordmødre og møtt et par som tilsynelatende ikke visste noen ting....
Trur ikkje eg tok nåke blodprøva sist.. og da skjemaet kunne lika godt mi jm fyllt ut, men so du seie -da har nok mykje me kem da e å gjera! mi jm va veldi flink og hadde kontroll på da mesta og sio min lege e i perm og eg no har ein vikar so kjenne eg at eg helst går te jm. men ka prøva e da di tar egentli?.. berre vant me urinprøve eg.. og min blodtype,men den har jo ikkje nett forandra seg sio sist...