LykkeligRose
Glad i forumet
Fikk time til jordmor uken etter 12 ukerskontrollen med lege. Overrasket over at jeg fikk komme inn så tidlig!
Hvor ofte skal man til jm/lege?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk time til jordmor uken etter 12 ukerskontrollen med lege. Overrasket over at jeg fikk komme inn så tidlig!
Jeg var hos jm i uke 8. Fikk helsekortet for gravide, tok blodprøver, urinprøve, sjekket vekt og søkte om OUL og fødeplass.
Er dette nye regler? Aldri tatt blodprøvene etter uke 12 jeg...Rart du fikk ta blodprøvene da, fått beskjed om at de skal tas etter uke 12 i alle mine svangerskap.
Jeg skal ta blodprøver i uke 12-13 sa legenEr dette nye regler? Aldri tatt blodprøvene etter uke 12 jeg...
Har i alle mine tatt før uke 12 Er nok ulik praksis rundt om i landetRart du fikk ta blodprøvene da, fått beskjed om at de skal tas etter uke 12 i alle mine svangerskap.
Er dette nye regler? Aldri tatt blodprøvene etter uke 12 jeg...
Har i alle mine tatt før uke 12 Er nok ulik praksis rundt om i landet
Venter mitt tredje barn og har aldri blitt bedt om å ta blodprøvene på nytt.. Hva er det som ikke skulle vises før uke 12? Blodprøvene er hepatitt b, C, rubella, antistoff, HIV, syfilis, klamydia..Hører om folk som får beskjed om å ta blodprøvene på nytt etter 12 uker, hvis de er tatt før. Er visst endel som ikke vises så tidlig. Men er ikke sikkert alle praktiserer det dog
Venter mitt tredje barn og har aldri blitt bedt om å ta blodprøvene på nytt.. Hva er det som ikke skulle vises før uke 12? Blodprøvene er hepatitt b, C, rubella, antistoff, HIV, syfilis, klamydia..
Venter mitt tredje barn og har aldri blitt bedt om å ta blodprøvene på nytt.. Hva er det som ikke skulle vises før uke 12? Blodprøvene er hepatitt b, C, rubella, antistoff, HIV, syfilis, klamydia..
Hmm ok, aner ikke jegJeg vet virkelig ikke
Men kjenner folk som måtte det, og ser at det er blitt opplyst om på noen av de andre terminforumene her inne også. Lurer på om det var noen som skrev der at det muligens er endret praksis og at det var mer fleksibelt å ta disse blodprøvene tidligere før..?
Da kan de jo ha endret på det siden jeg var gravid sist, sistemann er født i 2013.Nei, vært sånn siden 2012 hvertfall.. Sånn her i området jeg bor.
Da kan de jo ha endret på det siden jeg var gravid sist, sistemann er født i 2013.
Var hos legen på fredag, han sa det ikke var vits å ta blodprøve nå (7+6) fordi jeg måtte uansett ta igjen etter uke 12. Så har ny legetime daRart du fikk ta blodprøvene da, fått beskjed om at de skal tas etter uke 12 i alle mine svangerskap.