Fått time hos jordmor

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Da har jeg fått time hos jordmor allerede i morgen :)
Fikk mld av ei venninne at hun kunne sette meg opp på time i morgen :)
Hun jobber på samme senteret :)

Dette er så spennende, kjenner det skal bli godt å få snakket med noen som vet hva de holder på med også.
Hos legen har det vært så travelt, føler ikke jeg har fått tid til å snakke skikkelig med han.
Og jeg er så dårlig på å spørre.
Reger med jordmor har litt mer å fortelle og "leder" meg på rett spor i forhold til hva vi skal snakke om.

Spennende da! Gleder meg til jordmortime,selv om jeg også er fornøyd med legen min. Lykke til i morgen :-)

Så spennende! Masse lykke til :D
Tusen takk :)

Synes jo det er litt rart siden jeg nettopp var hos legen på fredag, men jeg følte jeg ikke fikk så mye tid der og på en måte ble "sparket" på dør.
Jeg sier ikke at han er en dårlig lege, for jeg får alltid komme til med en gang når det er noe.
Men akkurat når det gjelder svangerskap og graviditet nå når jeg er litt mer engstelig så synes jeg han kunne tatt seg litt mer tid.

Men det får jeg nå hos jordmor.
Så får jeg vurdere om jeg skal gå annen hver gang til lege og jordmor.

Jeg nevnet jo for legen disse "kynnerene" eller hva det er, men han bare sa det var vel litt tidlig og noterte det på helsekortet.
Føler ikke jeg fikk noe trygghetsfølelse av det liksom.
men det var godt å høre hjertelyden da <3

Nå i natt så våknet jeg med stikk, press som en slags pulserende brennende følelse nederst i magen på venstre side.
Den har vedvart hele dagen og ikke gitt seg.
Mulig det bare er livmora som strekker seg, men jeg klarer ikke slappe av.
Så det skal bli godt å få snakket med jordmor i morgen :)

Det er nok enkelte ting legen er best på og andre ting jordmor er best på :)

Etter slik det virket på legen min, så skulle jeg bestille time til jordmor. Men sikkert like greit, for det var så travelt på legekontoret.. var der på mandag og tok blodprøver og målte bt. Tror de har mye bedre tid hos jm :)

Jeg tror det ville vært lurt å gått annenhver gang :) de er jo som du sier best på forskjellige ting!

Det er nok kun livmora som strekker seg tenker jeg, og skjønner godt at det er skremmende. Har ikke selv opplevd at det har vart så lenge, men kjenner igjen følelsen. og blir engstelig, men som sagt så er det nok kun livmora som strekkes :)

Jeg kan ikke så mye om kynnere, men vil tro at de også kan komme tidlig akkurat som at halsbrann osv også kan forekomme tidlig! Tror ikke noe er 100% tidsbestemt. Og kynnere er heldigvis ikke farlig :)

Blir nok godt å få snakket med jordmor, og må si jeg er misunnelig for vi har ikke fått høre hjertelyden enda engang :( :p

Håper du får sove godt i natt uten smerter :) <3

Etter slik det virket på legen min, så skulle jeg bestille time til jordmor. Men sikkert like greit, for det var så travelt på legekontoret.. var der på mandag og tok blodprøver og målte bt. Tror de har mye bedre tid hos jm :)
Ja de har nok mye bedre tid der.
Der er jo timen satt opp med tanke på at du skal få snakke ut om gleder og bekymringer.
Legen har vel ikke satt av noe særlig med tid, og de er alltid etter tidsskjema.
Nå har ikke jeg gått til jordmor de andre svangerskapene mine, men denne gangen er jeg kanskje mer "voksen" og ikke fult så naiv. Vet og har hørt om mer som kan gå galt.
Så jeg føler jeg trenger mer tid.

Hadde jo ikke den beste starten heller med blødning og positiv test samme dag :/
Tenkte lenge på å ringe og få time, men nå var det ei venninne av meg som tok saken i egne hender og sjekket timeplanen hos jordmora der hun jobba og satte meg opp i morgen etter å ha fått bekreftet fra henne på sms i kveldat det var greit :p
Så da ble det privat jordmor. men synes ikke det var så dyrt med 350,- kr gangen jeg når de har satt av 30 min.
Og jeg regner ikke med at de kaster deg ut om du ikke er ferdig på minuttet heller.
I tillegg så skryter venninna mi godt av henne :)

Jeg tror det ville vært lurt å gått annenhver gang :) de er jo som du sier best på forskjellige ting!

Det er nok kun livmora som strekker seg tenker jeg, og skjønner godt at det er skremmende. Har ikke selv opplevd at det har vart så lenge, men kjenner igjen følelsen. og blir engstelig, men som sagt så er det nok kun livmora som strekkes :)

Jeg kan ikke så mye om kynnere, men vil tro at de også kan komme tidlig akkurat som at halsbrann osv også kan forekomme tidlig! Tror ikke noe er 100% tidsbestemt. Og kynnere er heldigvis ikke farlig :)

Blir nok godt å få snakket med jordmor, og må si jeg er misunnelig for vi har ikke fått høre hjertelyden enda engang :( :p

Håper du får sove godt i natt uten smerter :) <3
Tusen takk, håper jeg får sove i natt jeg også :)
Jeg har jo kjent livmora strekke seg lenge, men denne "smerten" er anderledes.
men det endrer seg vel det også. nå er det vel så mye mer den presser mot for å vokse.
Tenker kanskje at den vokser litt i rykk og napp, og at den har en skikkelig vokseperiode nå??

Så bra da :) Håper du vil trives hos henne :)

Jeg var bare til jm en gang sist sv.skap. Var fornøyd med å gå til legen jeg, og hadde ikke så mange spm. Men føler at hos legen så er det om å gjøre å bare forte seg å få ut det en har på hjertet.. og unnskyld, jeg har en ting til jeg lurer på.. føler at de ikke har god nok tid nei. Helsestasjonen er vegg i vegg da, og fint med god tid. Skulle bestille time til uke 16. Så får vel ta å gjøre det snart :)

Aha, hørt mye positivt om hu :)
Eg skal te ei Ine på Bleikemyr. Eg var med hu på ein fødsel i observasjons praksisen min, og hu er kjempe dyktig :)

Spennende med jordmortime! :-)
Jeg føler også at jordmor har bedre tid enn lege. Og du trenger ikke tenke ut så mange spørsmål på forhånd, de dukker opp etterhvert! :-)

Lykke til med timen! Håper du får noen beroligende svar:)
Tusen takk.
Det håper jeg også.
Trodde nesten at vondten hadde gitt seg i dag, noe som er typisk når du skal til lege eller noe så har du plutselig ikke vondt mere. Men kjenner nå at det tar seg opp igjen :(
Skal bli godt å få snakket om det ja :)

Back
Topp