Fått time for igangsetting.....erfaring rundt igangsetting?

Smurfemamma76

Flørter med forumet
13 August braker det løst, blir da igangsatt i uke 38 på grunn av SUA (mangler en arterie i navlestrengen), har du blitt igangsatt?
Fortell gjerne om hvordan det var.
Skulle ønske denne fødselen kunne starte av seg selv også, men satser på at alt går greitt og ikke strekker ut i dagesvis.

Har ikke en samlet opplevelse men er nettopp satt i gang selv nå. Har fått ballongkateter, som skal gjøre meg moden, sitter i et døgn med mindre den faller ut selv :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Men kordan man ser sånne ting at man må settes i gang pga det? På kontroll er det bare å skjekke vekt,mål,blodtrykk ingen nokka espesielle.

22 aug 2014

Hei! :-)
Jeg ble satt i gang sist, uke 41+6, men ganske umoden. Jeg fikk modningspiller kl. 09.30 og like før jeg skulle få pille nr. 2 gikk vannet. Da var klokka 14.30. Riene startet med det samme og det var jammen effektive rier! Fra 1cm til 10 cm gikk det 3 timer. Jeg trengte ikke drypp men fikk klyster rett etter at vannet gikk, så kanskje hadde også det noe med at riene kom så raskt i gang. Hadde deretter 1 time med trykketrang hvor jeg ikke fikk trykke fordi babyen ikke var kommet langt nok ned i bekkenet. Fra vannet gikk til han var ute tok det 5 timer og det var en veldig fin fødsel!

Denne gangen skal jeg også settes igang, har fått time nå på lørdag, 11 dager over :-)
Kjenner at jeg synes det er helt greit siden det gikk så bra sist og alt skjer under veldig "kontrollerte former". Det gir meg en trygghetsfølelse vertfall :-)

Lykke til!

Følger denne :) Har termin i dag, er overhodet ikke sikkert at jeg går så langt at jeg blir satt igang, men her er det stille og vil heller være litt forberedt på å muligens bli satt igang og vite litt om hvordan det er :)

Hei! :)
Jeg ble satt i gang sist, uke 41+6, men ganske umoden. Jeg fikk modningspiller kl. 09.30 og like før jeg skulle få pille nr. 2 gikk vannet. Da var klokka 14.30. Riene startet med det samme og det var jammen effektive rier! Fra 1cm til 10 cm gikk det 3 timer. Jeg trengte ikke drypp men fikk klyster rett etter at vannet gikk, så kanskje hadde også det noe med at riene kom så raskt i gang. Hadde deretter 1 time med trykketrang hvor jeg ikke fikk trykke fordi babyen ikke var kommet langt nok ned i bekkenet. Fra vannet gikk til han var ute tok det 5 timer og det var en veldig fin fødsel!

Denne gangen skal jeg også settes igang, har fått time nå på lørdag, 11 dager over :)
Kjenner at jeg synes det er helt greit siden det gikk så bra sist og alt skjer under veldig "kontrollerte former". Det gir meg en trygghetsfølelse vertfall :)

Lykke til!

Signerer denne historien!
Ganske likt med førstemann.
Fikk pille 1 kl 09. Og det var rier fra kl 1330..
Veldig vondt og epudral kl 18... Himmelsk!!
Begynte fødselen kl 21, hun var ute 2230!
Kontrollert og fin fødsel :-)

Bortsett fra at hun ikke pustet når hun kom ut pga at hun hadde navlestrengen rundt halsen... 2-3 minutter med panikk fra meg så hørte jeg hun skrek fra et rom så var alt orden :-)

Så får vi se denne gangen...

Back
Topp