Fått tilbake mensen etter fødsel

CatieS

Forelsket i forumet
Æsj, det gjør vondt!
Jenta mi er 8 måneder og mensen kom i helgen... Blør utrolig masse! Har brukt tre tamponger (str M) fra 7-12 i dag og blør gjennom truseinnlegg som jeg har utenpå det igjen også..

Er det flere av dere som har opplevd det samme eller har dere mens som normalt? Det skal sies at jeg selvsagt skifter tampong/bind i løpet av dagen, men såpass ofte som nå er unormalt for meg. I tillegg måtte jeg ta paracet i stad fordi det verker sånn nedentil.. :(

Første blødningen etter fødselen var ille. Nå er det bedre men blør myye mere enn før.

Fikk forsåvidt første mens to dager etter at renselsen var over..:mad:

Første 2 /3 gangene jeg fikk den etter fødsel bløddw jeg syyykt mye. Gikk fra å bruke blå de 2 første dagene og gule resten til rosa hver dag. Blødde igjennom de om jeg ikke skiftet hver time - 1.5t. Men nå er den normal igjen :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nå først? Tror det tok 5 mnd så fikk jeg den! Og de 2 første mensene var det myyyyye blod!! Helt grusomt!

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Ja, fikk den ikke før nå.. Men har ammet myyye og ammer fortsatt endel. Kanskje derfor den ikke har kommet tidligere?

Håper det går over etterhvert ja.. Fysj! Paracetten hjelper litt hvertfall, men følte for å gråte litt istad altså.. Ikke mye deilig.

Jeg har ikke fått den enda. Sluttet å amme på natt i jula, men ingen mensen enda. Hurra!

Så heldig du er ;) Jeg ammer masse om natten fortsatt og ca 4-5 ganger på dagtid inkl på morningen og kveldspuppen. Men det er betraktelig mindre enn tidligere ettersom hun spiser mer nå også.
Og det har vel endel å si mener jeg.. Mågreit nok å ha det forsåvidt, bare der blir litt mindre fremover og litt mindre vondt :)

Håper det går over etterhvert ja.. Fysj! Paracetten hjelper litt hvertfall, men følte for å gråte litt istad altså.. Ikke mye deilig.
Måtte ta paralgin forte de første dagene, var faen så vondt.

Måtte ta paralgin forte de første dagene, var faen så vondt.

Uff, dt hørtes grusomt ut! Det hjalp med parcet hos meg heldigvis, men er kvalm og litt uggen..
Gleder meg til det er over! Får ta stilling til prevensjonsmiddel kanskje.. :s

Blør myyye mer jeg også..! MEN mye mindre mensmerter, levde på sterke smertestillende de to første dagene til vanlig. Nå holder det med paracet! Håper det varer. :)

Uff, dt hørtes grusomt ut! Det hjalp med parcet hos meg heldigvis, men er kvalm og litt uggen..
Gleder meg til det er over! Får ta stilling til prevensjonsmiddel kanskje.. :s
Jeg har heller ikje fått den enda. Jenta mi er 7,5 måneder. Hm.... Prevensjon?? Hva er det????

Æsj, det gjør vondt!
Jenta mi er 8 måneder og mensen kom i helgen... Blør utrolig masse! Har brukt tre tamponger (str M) fra 7-12 i dag og blør gjennom truseinnlegg som jeg har utenpå det igjen også..

Er det flere av dere som har opplevd det samme eller har dere mens som normalt? Det skal sies at jeg selvsagt skifter tampong/bind i løpet av dagen, men såpass ofte som nå er unormalt for meg. I tillegg måtte jeg ta paracet i stad fordi det verker sånn nedentil.. :(

På de to første menstruasjonene jeg hadde (når mini var 6 og 7 mnd) var det bare såvidt det kom noe...holdt med det tynneste minste innlegget liksom :-) Men så kom det for fullt når han var 8mnd...trudde jeg skulle gå tom for blod omtrent :-P Og menssmerter som varte i tre dager...pleier å ha det bare den dagen det starter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dag fem nå faktisk og smertene er borte :D Gjorde ikke vondt i går og nå blør jeg helt normalt. Var verst de to, tre første dagene. Så hurra! :)

• Liker
Reactions: S.
Fikk igjen to mnd etter fødsel eller noe.. Blør mer de to første dagene nå enn før, og har fått skikkelige menssmerter de første dagene.. Aldri hatt det før :(

Mensen del 2.

Fysj så mye som kommer..! Unnskyld for bildet jeg gir, men jeg må bare spørre om det er flere av dere som blør MYE? Jeg bruker kanskje 5 store tamponger (rosa) + bind utenpå og jeg kan fortsatt blø gjennom så jeg må skifte klær... :oops:
Er det normalt etter fødsel?? Kan ikke huske hvordan det var forrige gang..

Hadde nettopp første gang etter fødsel og det var mye mer enn hva som var vanlig før graviditet, pluss varte lenge. Håper det kun var denne første gang da.

Hadde også nettopp min første. Varte i en uke (varer vanligvis i 4 dager), og blødde litt mer enn vanlig.

Mensen del 2.

Fysj så mye som kommer..! Unnskyld for bildet jeg gir, men jeg må bare spørre om det er flere av dere som blør MYE? Jeg bruker kanskje 5 store tamponger (rosa) + bind utenpå og jeg kan fortsatt blø gjennom så jeg må skifte klær... :oops:
Er det normalt etter fødsel?? Kan ikke huske hvordan det var forrige gang..

Sånn er det her også...nesten så jeg lurer på om det er igjen noe blod i kroppen etterpå :-P Mye mer menssmerter enn før også...før hadde jeg litt den dagen jeg fikk mensen men må er det vondere og varer i 2-3dager. Liker ikke utviklingen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp