Fått svangerskaps arket

venter nr 2

Glad i forumet
Fått et ark etter svangerskapskontrollen som det står jeg skal ha med på føden.. om blodtype og hiv test osv.. måtte google litt fordi jeg forsto ikke hva alle disse ordene betydde men nå er det klart og alt ser bra ut[:D] Så skal man bare legge dette sammen med gravidkortet og tas med når jeg skal føde?

De arka skal du legge sammen med svangerskapspapirene dine og ha med deg HELE tiden...

[:)]

ORIGINAL: Jaybird

Får vi HIV test? Hvorfor det?

Det er valgfritt, men de tar det gjerne for å være helt sikre siden dette kan gå over til fosteret[:)]
De tok på meg pga immunsvikt-sykdom en tid tilbake også - heldigvis negativ da[:D]

stander test. =) for å sjekke at alt er som det skal for lille knøttet.. :)
også er denne testen gratis så greit å teste for det då:D

jeg ble ikke spurt om hiv test de hadde bare tatt den.. [;)]
Men jeg mått google får å vite hva rubellavirus var for noe, testet positiv på det så ble litt usikker på hva det var.. men fant det ut[:D]

ORIGINAL: turteldue

Skummelt da! Tenk hvis den skulle være positiv[&:]

Skummelt da! Tenk hvis den skulle være positiv[&:]

om den kommer tilbake positivt så får du medisiner som gjør at smitten ikke går fra deg til barnet, og en får ekstra med oppfølginger.
Samt at far til barnet og må teste seg då... :)

ORIGINAL: Ønsker_oss_et_barn

jeg ble ikke spurt om hiv test de hadde bare tatt den.. [;)]
Men jeg mått google får å vite hva rubellavirus var for noe, testet positiv på det så ble litt usikker på hva det var.. men fant det ut[:D]

Hmm... så rart! Legen min spurte meg om det var greit om de kunne ta hiv-test... for det var i følge legen min noe man som pasient må samtykke til for at de kan gjøre det!!! (noe legen selvfølgelig fikk lov til - har vært blodgiver så er igrunn ikke redd for at jeg har hiv.. hehe)

man blir jo sjekka for Hepatit og Klamydia også..

ORIGINAL: Juvel

jepp, dette er på den GU delen... :D
skal ta den om en uke:D

foreventer ikke at noen av de blir positiv... har hatt samme partner i snart 2 år. og har vært forsiktig med seksuell samkved i starten. har tatt 1 klamydia test som kom tilbake neg. :D

så tror ikke det skal være noe probl.

foreventer ikke at noen av de blir positiv... har hatt samme partner i snart 2 år. og har vært forsiktig med seksuell samkved i starten. har tatt 1 klamydia test som kom tilbake neg. :D

hepatitt testes ved blodprøve! gjorde iallefall det her!

ORIGINAL: tone86

hepatitt testes ved blodprøve! gjorde iallefall det her!

tenkte mer på klamydia då.. og sleste jeg feil...[8|]

my bad... hehehe så det nå at det stod HEPATIT og ikke HERPES[8|]

gosh så flink jeg er fortiden ;) hahahhahahaha

Sjekkes for klamydia[8|] Jeg kan ikke huske at jeg har hatt en gynokologisk undersøkelse på noen av legetimene i de to andre svangerskapene[8|] Men så husker jeg ikke hiv testene heller da[8D][:D] Litt fjern ja[:D]

ORIGINAL: prøverpånummer3

Sjekkes for klamydia[8|] Jeg kan ikke huske at jeg har hatt en gynokologisk undersøkelse på noen av legetimene i de to andre svangerskapene[8|] Men så husker jeg ikke hiv testene heller da[8D][:D] Litt fjern ja[:D]

hihihi hiv-testen er med i den første blodprøven du tar søte deg

Å, så bra! Da har de sikkert tatt av meg alt! Og de hadde sikkert sagt i fra hvis det var noe[8|]. Overparanoid bare å lese om disse testene! Gaaah[8D]

Å, så bra! Da har de sikkert tatt av meg alt! Og de hadde sikkert sagt i fra hvis det var noe[8|]. Overparanoid bare å lese om disse testene! Gaaah[8D]

de pleier å gi beskjed om det er noe farlig... ;)

Back
Topp