Jeg har fått påvist Gruppe B-streptokokker i urinen. Slik jeg har lest meg opp på temaet er det noe 30% av kvinner har som en del av sin normale bakterieflora men en oppblomstring (dersom det vises i urin) kan være uheldig. Jeg har ikke "nok" til at jeg kan bli behandlet med antibiotika i følge fastlegen men har lest på nettet at man må få antibiotika intravenøst under fødsel da det kan være farlig for baby.
Årsaken til at det ble oppdaget var at jeg spurte helsesekretærene på labben om de ikke kunne sende inn urinprøven min til dyrkning og ikke kun stix for uvi..Som jeg har lest på nettet er det mulig flere kvinner som kunne fått det påvist før fødsel men at det rett og slett ikke sjekkes for.
Er det noen andre som har fått det påvist og har erfaringer å dele? Både jordmor og fastlege sier jeg ikke bør være bekymret da det viktigste er at jeg vet om det før fødsel og vannavgang..
Årsaken til at det ble oppdaget var at jeg spurte helsesekretærene på labben om de ikke kunne sende inn urinprøven min til dyrkning og ikke kun stix for uvi..Som jeg har lest på nettet er det mulig flere kvinner som kunne fått det påvist før fødsel men at det rett og slett ikke sjekkes for.
Er det noen andre som har fått det påvist og har erfaringer å dele? Både jordmor og fastlege sier jeg ikke bør være bekymret da det viktigste er at jeg vet om det før fødsel og vannavgang..
Men er glad for at det ble oppdaget så tilfeldelig . Med de to andre så var jeg hos legen for å sjekke at jeg ikke hadde GBS igjen, og det hadde jeg heldigvis ikke
Det går greit