Fått kvalmedempende av legen

indigo85

Elsker forumet
I dag hadde jeg min time hos legen har gått ned en del i vekt pga kvalme og oppkast. Noe som ikke er så rart med tanke på hvor ille det er. Fikk nye 4 uker sykemlding av henne og hun anbefallte meg å komme meg over på svangerskap penger i stede siden det er svangerskapsplager jeg har. Fikk beskjed at nå fikk jeg ikke lov å nekte å ta ekstra tabletter lengere og hun forskrev noen tabletter til meg mot kvalmen og oppkast. Hun sa at nå trenger jeg å få i meg mere næring hvis jeg skal orke en verdag med en gutt på nesten to og en voksende mage.
Spørsmålet mitt til der blir da: Er det noen andre her inne som tar disse? Hvordan funker det for dere?
Er ikke noe glad i å ta ekstra tabletter til vanlig og jeg er dobbelt så ille når jeg er gravid.

Har ikke noen erfaring med dette, men ville jo ha stolt på legen! Håper at de hjelper deg iallfall og at hverdagen blir bedre!! *Stor klem*

Har heller ingen erfaring med tablettene, men jeg synes også at du bør høre på legens råd.. det må være en fordel om de hjelper noe, sånn at du kan gjøre annet enn å spy hele dagene.. både for din egen helse og for å kunne være tilstede for gutten din :)

Har heller ingen erfaring med de, men som de andre sier, og som legen din sier: du trenger energi og næring! Det er også viktig :) Ville stolt på legen. Legen vet du er gravid og tar hensyn til det ved valg av kvalmedempende :) God bedring!

Har ingen erfaring selv...men googlet det en del da kvalmen sto på som værst her...og det virker som om det skal være helt trygt å ta de...Nå har kvalmen blitt litt mindre her, så jeg får i meg mat (tørt brød, knekkebrød, kjeks o.l), og klarer å gjøre små gjøremål i huset, så da ser jeg det an frem til kontroll om en uke hvordan det utvikler seg.....Er virkelig ille å være  så kvalm, så jeg ville ha stolt på legen...Håper de funker for deg 

Back
Topp