Fått jordmor:)

Polly84

Gift med forumet
jentene i juni13
Novemberfnuggene 2023
Var på helstestasjonen i dag og skulle høre etter om det var noe jordmor ledig. Jeg har hatt ei i begge mine forrige svangerskap, så visste veldig godt hvem jeg ville ha, og da hu ble ledig, så fikk jeg da spurt henne om hu ville være jordmoren min igjen. Var så godt at hun kjente meg igjen, og at hu ble så glad for at jeg spurte henne. OG, hu ble jo så glad for at jeg er gravid igjen :) Og hu ville med glede være jordmoren min:)) Ble så glad, for hu er så snill og god. Og sååå flink, og føler virkelig at jeg kan stole på henne og føler meg så trygg hos henne. Gleder meg kjempe masse til første time hos henne :D

Så heldig du er! :) Jeg får visst ikke jm denne gangen ser det ut til.. Pga hun ene er sykmeldt, så da var visst pågangen for stor :( Jeg er kjempeskuffa.. Syns ikke legen min er noe flink, og ikke gidder jeg betale for privat jm. Glad jeg ikke er førstegangs hvertfall..

Den er bra kje da. Skjønner deg veldig du. Å gå til jordmor er noe av det tryggeste jeg gjør i svangerskap, siden dem er utdannet til å passe på oss gravide. Leger syns jeg ikke har nok kunnskap. Ikke sant....greit å ha litt kunnskap sjøl å :)

Får ikke alle en jordmor?:/ Er jo klart det må være jordmødre tilstede ved fødselen, men da er det sånn at ikke alle har krav på å få jordmortimer underveis i svangerskapet? Jeg skal til jordmor til tirsdag(har aldri vært der før, er så spent!:) og er overbevist om at dem tar vare på meg på en annen måte enn leger gjør.

Man kan jo velge sjøl om man vil gå til jordmor el lege. Men jeg ville selfølgelig ha jordmor, siden dem er utdannet i det faget og vet mer enn det leger gjør og tror heller ikke at dem kan nekte å ta imot el.

Har begge deler, jeg, men går til de annen hver gang. Kjempe fornøyd med begge så kan vel si at jeg hat fått i pose og sekk!!! :cool14 :happy093

Har begge deler her. Selvfølgelig har man jordmor under fødselen, men her har man ihvertfall ikke samme jordmor under fødselen som man går til kontroll til... Her går jeg til samme jordmor som sist, har 3 å velge mellom. Hvem jeg får som jordmor på sykehuset spørs jo hvem som er på jobb der... :)

Jeg hadde fatkisk samme jordmor på begge mine fødsler....så hadde litt flaks der :)

Back
Topp